پت گلسینگر: اینتل با قدرت بازگشته است

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در مصاحبه‌ی اخیرش به اهمیت همکاری این شرکت با آرم و تأثیر کمبود منابع اشاره کرد و از آینده روشن اینتل در رقابت با AMD در بازار پردازنده‌ خبر داد.

طی ماه‌های اخیر، پردازنده‌های AMD توانسته‌اند در نقد و بررسی‌ها و بنچمارک‌ها از محصولات اینتل پیشی بگیرند. با نگاهی به جایگاه دو شرکت در تاریخ، متوجه می‌شویم که AMD توانسته است به موفقیتی مهم دست پیدا کند؛ اما پت گلسینگر، مدیر عامل اینتل، در مصاحبه‌ای که با CRN انجام داده است، تأکید می‌کند که اینتل به‌زودی حتی به تصورات مبنی بر برتری AMD پایان خواهد داد و این شرکت با دید چارچوب‌مندی در رابطه با ملزومات پیشتازی در تمام حوزه‌ها، به رقابت بازگشته است.

گلسینگر اشاره می‌کند که اینتل در حال حاضر، در زمینه‌های مختلفی از جمله بسته‌بندی تراشه، نرم‌افزار، هوش مصنوعی، گرافیک و… پیشتاز است و ۸۰ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

مقاله‌های مرتبط:

از سال ۲۰۱۹ تاکنون، AMD از لحاظ سهم بازار در حال رکوردشکنی بوده است؛ تا جایی که ژانویه امسال و بعد از ۱۵ سال توانست در بازار CPU دسکتاپ از اینتل سبقت بگیرد. گلسینگر از این موفقیت مهم AMD تقدیر کرد و گفت:

AMD طی دو سال گذشته کار بسیار بزرگ و ارزشمندی به انجام رسانده است؛ اما این روند با حضور پردازنده‌های آلدر لیک و سفایر رپیدز به پایان خواهد رسید.

در واقع احتمال می‌رود نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ آلدر لیک، گوی سبقت را از پردازنده‌های رایزن ۵۰۰۰ AMD که سال گذشته به بازار آمده بودند، بربایند. از سوی دیگر، پردازنده‌های سفایر رپیدز، به‌عنوان نسل چهارم پردازنده‌های سرور Xeon با پردازنده‌های Epyc شرکت AMD به رقابت خواهند پرداخت.

گلسینگر که در سال ۲۰۰۹ و بعد از ۳۰ سال فعالیت در اینتل، این شرکت را ترک کرده بود، اوایل سال جاری میلادی به‌عنوان مدیر عامل به شرکت سابقش بازگشت. CRN در گزارش خود به شباهت‌های بین بازگشت گلسینگر به اینتل و استیو جابز به اپل اشاره می‌کند. گلسینگر در این رابطه گفت:

استیو جابز ۱۱ سال از اپل دور بود و من هم تقریبا همین مدت را دور از اینتل سپری کردم. در این مدت، چیزهای زیادی یاد گرفتم.

به نظر شما اینتل با رهبری گلسینگر دوباره می‌تواند به برتری نسبی AMD در بازار پردازنده‌ خاتمه بدهد و به جایگاه پیشین خود بازگردد؟

تیم‌ سلامتی اپل با مشکلات داخلی متعددی مواجه است نسل یازدهم تایگرلیک اچ در مقابل رایزن 5000؛ کدام پردازنده برای شما مناسب‌تر است سامسونگ دیسپلی پیشتاز فروش نمایشگر گوشی‌ هوشمند است پردازنده A15 حتی از ادعاهای اپل نیز عملکرد بهتری دارد قیمت گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک و کوالکام افزایش خواهد یافت منبع techspot
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×