ویندوز 11 با برخی از پردازنده‌های رایزن AMD به‌خوبی کار نمی‌کند

مشکل جدیدی برای سیستم‌های مجهز به پردازنده‌ی رایزن AMD که از ویندوز ۱۱ استفاده می‌کنند به‌ وجود آمده است. این مورد گاهی باعث افت عملکرد ۱۵ درصدی سیستم می‌شود.

جدیدترین نسخه‌ی ویندوز سرانجام به‌طور رسمی منتشر شده است. ویندوز ۱۱ اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته و تب‌وتاب زیادی برای مهاجرت به این سیستم عامل وجود دارد؛ اما برخی از کاربران این نسخه از ویندوز که سیستم آن‌ها به پردازنده‌ی رایزن AMD مجهز شده است، با مشکلی مواجه شده‌اند. مایکروسافت گزارش داده است که عملکرد ویندوز ۱۱ در برخی موارد، روی بعضی از سیستم‌هایی که به تراشه‌ی AMD مجهز شده‌اند تا ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

مقاله‌های مرتبط:

به گزارش گیزموچاینا، ظاهرا این دسته از کاربران با دو مشکل اصلی مواجه شده‌اند. اولین مورد این است که شاید ویندوز ۱۱ نرخ تأخیر حافظه‌ی کش L3 را سه برابر کند. AMD معتقد است که این مشکل در اجرای برخی از بازی‌ها باعث کاهش عملکرد بین سه تا پنج درصدی سیستم خواهد شد. این مشکل به‌طور خاص در حین اجرای بازی‌های eSports باعث افت ۱۵ درصدی عملکرد سیستم خواهد شد.

مورد دوم به فناوری «انتخاب هسته» AMD مرتبط است. این تکنولوژی برای انتقال ترِدها به سریع‌ترین هسته‌ی پردازنده توسعه داده شده است. این شرکت به کاربرانی که پردازنده‌ی سیستم‌ آن‌ها بیش‌ از هشت هسته دارد، در مورد TDP هشدار داده است و اعلام کرده که مشکل افت عملکرد در این شرایط بیشتر خواهد بود.

خبر خوب این است که مایکروسافت و AMD در حال رفع این مشکل هستند. این دو شرکت اعلام کرده‌اند به‌طور فعال در حال بررسی مشکلات شناخته‌شده‌ی ویندوز ۱۱ هستند و با ارائه‌ی به‌روزرسانی این موارد را رفع خواهند کرد. یک به‌روزرسانی برای ویندوز و یک‌ به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای رفع مشکل مورد اشاره در حال آماده‌سازی است که اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد. به نظر می‌رسد تا زمان انتشار این به‌روزرسانی‌ها، استفاده از ویندوز ۱۰ بهترین گزینه‌ی در دسترس است.

نظر شما در این مورد چیست؟ اگر به ویندوز ۱۱ کوچ کرده‌اید، لطفاً تجربه‌ی کاری خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

سومین نسخه بتای iOS 15.1 شامل گزینه‌ای برای خاموش کردن تغییر حالت خودکار به دوربین ماکرو است سومین نسخه بتای iOS 15.1 پشتیبانی از ProRes را به مدل‌های پرو آیفون ۱۳ می‌آورد با کوچ به ویندوز 11 کدام قابلیت‌های ویندوز 10 را از دست می‌دهید کاربران چینی به دلیل ممنوعیت ورود تراشه‌های TPM قادر به نصب ویندوز 11 نیستند مایکروسافت راهکاری برای دور زدن تاییدیه‌ی TPM 2.0 در هنگام نصب ویندوز 11 ارائه داد منبع Gizmochina
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×