قابلیت استوری به پیام‌رسان‌ آیگپ اضافه شد

آیگپ قابلیت استوری را با عنوان «لحظه‌ها» به پیام‌رسان‌ خود اضافه کرد.

آیگپ از اضافه‌ شدن قابلیت استوری به این پیام‌رسان با نام تجاری «لحظه‌ها» خبر داد. عضو هیئت مدیره و معاون فنی آیگپ در مورد اضافه‌ کردن این قابلیت برای اولین بار در میان پیام‌رسان‌های ایرانی، می‌گوید: «زنجیره محصولات پیام‌رسانی آیگپ در حال کامل شدن است.»

علی اصغر تقوی در این باره به زومیت گفت:

اینکه ما در تیم طراحی و تحقیق و توسعه آیگپ چگونه به این نتیجه رسیدیم که این سرویس می‌تواند مورد پسند کاربران قرار بگیرد، بررسی و مطالعات جدی بود که در این خصوص انجام شد؛ نکته اول اینکه استوری اولین بار با پلتفرم اسنپ چت عرضه شد و در آن زمان طی مدت بسیار کمی، محتوای کوتاهی توسط اسنپ چت عرضه می‌شد و بسیار هم مورد توجه کاربران قرار گرفت. بعد از اسنپ چت پلتفرم‌های بزرگ دنیا همچون اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و… شروع به توسعه این قابلیت کردند. آخرین پلتفرم بین‌المللی هم که این سرویس را عرضه کرد، لینکدین بود.

به‌ گفته‌ی عضو هیئت مدیره آیگپ، روزانه ۵۰۰ میلیون نفر در اینستاگرام از قابلیت استوری استفاده می‌کنند؛ این رقم در واتساپ به ۴۵۰ میلیون، در فیسبوک به ۳۰۰ میلیون و در اسنپ‌چت به ۱۹۱ میلیون نفر می‌رسد. تقوی اضافه می‌کند که این آمار و ارقام باعث متقاعد شدن آیگپ به پذیرش استوری از سوی کاربرانش شد.

تقوی با اشاره به جنبه دیگری از آمار موجود در مورد استفاده از استوری می‌گوید:

۸۶٫۶ درصد از کاربران اینستاگرام از استوری استفاده می‌کنند که این عدد، رقم بسیار بالایی است. ۹۶ درصد از کمپین‌های تجاری در حوزه بازاریابی دیجیتال در ۶ ماه آینده یک بخشی از بودجه خود را صرف استوری خواهند کرد. تأثیرگذاری استوری بسیار سریع‌تر از دیدن پست‌ها است و آمارها نشان می‌دهد که استوری ۱۵ درصد سریع‌تر از پست دیده می‌شود و یک‌سوم از استوری‌‌هایی که مشاهده می‌شود هم استوری‌هایی است که توسط کاربران نهایی (B2C) دیده می‌شود. این‌ها به‌طور کلی نشان می‌دهد که تأثیرگذاری استوری در دنیا به چه صورت بوده است.

معاون فنی آیگپ اضافه می‌کند که ۷۰ درصد کاربران «دیجیتالی‌های مادرزاد» استوری را در پلتفرم‌ها دنبال می‌کنند و ۵۹ درصد از نسل پیش از آن‌ها نیز استوری‌ها را می‌بینند. به‌ گفته‌ی او: «۶۱ درصد از اینستاگرامرها معتقدند که ما با استوری متوجه می‌شویم که دوستانمان در حال حاضر مشغول چه کاری هستند. … ۷۳ درصد از مردم آمریکا معتقدند که با دیدن استوری‌ها تجربه‌های جدیدی را به دست می‌آورند که در زندگی روزمره اصلا با آن‌ها مواجه نبودند. …۲۲ درصد از استوری‌ها نیز احوالات درونی انسان‌ها است.»

قابلیت های پیام رسان آی گپ

تقوی به زومیت می‌گوید طبق آمار، ۳۶ درصد استوری‌ها حاوی تبلیغ یک محصول هستند که این موضوع نشان می‌دهد استوری می‌تواند در بحث تجاری کمک خوبی برای کاربران باشد. همچنین ۱۴ درصد از استوری‌ها، محتوایی است که اینفلوئنسرها به‌عنوان یک مطلب پیشرو و تأثیرگذار آن را استوری می‌کنند و این اعداد نشان می‌دهد که استوری هم در مارکت و هم در احوالات شخصی به انسان‌ها کمک می‌کند.

علی اصغر تقوی می‌گوید هم‌اکنون سرویس لحظه‌ها در آیگپ قابلیت ارسال متن، ایموجی و تصویر دارد و می‌توان تعداد بازدیدها و افرادی که آن را بازدید کرده‌اند نیز مشاهده کرد. همچنین وب‌لینک پشت استوری قرار می‌گیرد تا در مباحث تجاری بهره‌برداری بهتری برای کاربران صورت پذیرد. اما این سرویس در آینده دستخوش توسعه و در نسخه بعدی، استفاده از ویدئو و منشن کردن امکان‌پذیر و قابلیت privacy roll نیز اضافه خواهد شد. درنهایت نیز امکان لایو ویدئو اضافه خواهد شد.

توضیحات معاون فنی آیگپ درمورد قابلیت استوری

نهمین ماراتون برنامه نویسی تلفن همراه کشور ۲۰ آبان برگزار می‌شود دلیل افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی در دو هفته اخیر چیست؟ مدیرعامل شرکت پست: پروژه پهپاد پستی شکست نخورده است صداوسیما نظارت بر محتوای تولیدات VOD-ها را از ساترا گرفت وزیر ارتباطات مطرح کرد: آمادگی پلتفرم‌های ایرانی برای ارائه خدمات به آذربایجان منبع زومیت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×