سه چرخه برقی تویوتا با قابلیت حمل سرنشین ایستاده و نشسته رونمایی شد

تویوتا از اسکوتر برقی سه چرخ با نام سی پلاس واک رونمایی کرد که برای حمل سرنشین نشسته و ایستاده طراحی شده است و قیمتی حدود ۳۱۰۰ دلار دارد.

تویوتا از یک اسکوتر برقی سه‌چرخ با نام سی پلاس واک (C+walk) رونمایی کرد؛ این اسکوتر عمدتاً برای کمک به افرادی ساخته شده است که در راه رفتن مشکل دارند. به گزارش اتوبلاگ، سه‌چرخه برقی جدید تویوتا نسبتاً سبک‌وزن است و به گونه‌ای طراحی شده که کارکرد آسانی دارد و از مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از فناوری‌ها و قابلیت‌های مدرن بهره می‌برد.

نمای سه چهارم اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter

وقتی می‌گوییم «اسکوتر»، درباره‌ی Piaggio Vespa صحبت نمی‌کنیم. سه‌چرخه‌ی سی پلاس واک به اسکوترهای برقی که با سرعت زیادی در شهرهای جهان فروخته می‌شوند و پیاده‌روهای شهرها را شلوغ کرده‌اند، نزدیک‌تر است تا چیزی که فکر می‌کنید بتواند بهترین وسیله‌ی نقلیه برای تجربه‌ی زندگی آرام باشد. به نظر می‌رسد طرح سی پلاس واک از مجموعه فیلم‌های علمی تخیلی گرفته شده است و طرح سه‌چرخ آن به تویوتا اجازه می‌دهد پلتفرم سواری ایجاد کند که گسترده‌تر از اسکوترهای لایم (Lime) به نظر می‌رسد. نسبت‌های سی پلاس واک غیر معمول است؛ اما طراحان تویوتا آن را طوری طراحی کرده‌اند که تقریباً به اندازه بدن یک انسان، فضا را اشغال کند.

قدرت سی پلاس واک از موتور الکتریکی یکپارچه‌شده در چرخ جلو تأمین می‌شود که دارای باتری لیتیوم یون قابل تعویض است. ظرفیت پیمایش این اسکوتر برقی حدود ۱۳٫۶ کیلومتر (۸٫۵ مایل) است و شارژ بسته باتری آن تقریباً دو ساعت و نیم طول می‌کشد. حداکثر سرعت سی پلاس واک ۹٫۶ کیلومتر بر ساعت (۶ مایل بر ساعت) است؛ اما کاربران می‌توانند محدودیت سرعت پایین‌تری تعیین کنند. سی پلاس واک می‌تواند از حداکثر شیب ۶ درجه بالا رود. برخی محدودیت‌ها نیز البته برای این اسکوتر برقی وجود دارد؛ به‌عنوان مثال، قد کاربران باید بین ۱۴۰ تا ۱۸۵ سانتی‌متر باشد و وزن آن‌‌ها به کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم برسد؛ بنابراین استفاده از این اسکوتر برقی برای افراد قدکوتاه، بازیکنان قدبلند بسکتبال NBA و کشتی‌گیران سنگین‌وزن سومو ممنوع است!

سیستم فرمان هوشمند اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter

سی پلاس واک یک وسیله بسیار ساده برای حمل‌ونقل است؛ اما قابلیت‌ها و امکاناتی دارد که حتی در تویوتا کرولا موجود نیست. اگر سی پلاس واک مانعی در مسیر تشخیص بدهد، بوق می‌زند و در صورت نزدیک شدن به تقاطع، سرعت خود را کاهش می‌دهد و مجهز به عملکرد کنترل سرعت چرخش است که زاویه فرمان را تجزیه و تحلیل و در صورت نیاز، سرعت را کم می‌کند. همچنین این اسکوتر برقی دارای دنده عقب است که امیدوارم تویوتا کرولای قدیمی شما نیز داشته باشد.

تویوتا چند مورد استفاده برای اسکوترهای برقی جدید خود در نظر گرفته است. این اسکوتر برای افراد مسن و کارمندان مشاغلی که نیاز به پیاده‌روی زیاد دارند، مناسب است. همچنین افرادی که به‌طور منظم نیاز به پیاده‌روی در اماکن بزرگ (مانند فرودگاه‌ها و کارخانه‌ها) دارند و کسانی که در مکان‌های عمومی بزرگ مانند پارک‌ها گشت‌وگذار می‌کنند، می‌توانند از سی پلاس واک بهره ببرند. تویوتا با نگاهی به آینده، امیدوار است سی پلاس واک برای استفاده در جاده‌های عمومی مفید باشد و افرادی که نمی‌توانند مسافت‌های طولانی را پیاده‌روی کنند، بتوانند آن را مورد استفاده قرار بدهند.

مقاله‌های مرتبط:

فروشندگان تویوتا در ژاپن، فروش نقدی و اقساطی و اجاره سی پلاس واک را در اکتبر ۲۰۲۱ آغاز خواهند کرد. قیمت این اسکوتر برقی از ۳۴۱ هزار ین ژاپن شروع می‌شود؛ مبلغی که تقریباً معادل ۳۱۰۰ دلار (طبق نرخ ارز فعلی) است. هنوز مشخص نیست این اسکوتر برقی سه‌چرخه راهی آمریکا خواهد شد یا نه؛ اما در ژاپن نسخه‌ی مجهز به صندلی و نسخه‌ای برای حمل و کشیدن ویلچر وجود دارد که قیمت آن‌ها بالاتر است. این دو نسخه محصولی جدا سی پلاس واک نیستند و اکنون در حال آماد شدن برای تولید انبوه هستند.

اگر این اسکوتر برقی خیلی کوچک و خیلی کند یا شاید هر دو باشد، خانواده سی پلاس (+C) تویوتا خودروی کوچکی با نام سی پلاس پاد (C+pod) دارد که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

  • اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter با قابلیت حمل ویلچر
  • نمای سه چهارم اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • فرمان و بخش کنترل اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • دکمه اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • نشان تویوتا روی اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • نمای جلو اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • دکمه روشن خاموش اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • نمایشگر اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • کاربرد اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooterبرای زنان
  • کاربرد اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter در کارخانه
  • تنه اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter
  • اسکوتر برقی سه چرخه تویوتا / Toyota C+walk electric scooter در کارخانه

طرح هیوندای با نمایشگر وسط فرمان، ثبت اختراع شد کراس اور تمام برقی ام‌ جی ZS ساخت چین برای صادرات به اروپا معرفی شد اپل برای تکمیل تیم پروژه تایتان، مهندس آزمایش رادار استخدام می‌کند شرکت طراحی جانی آیو قرارداد بلندمدتی با فراری امضا کرد آیا طرح قرعه کشی برای پیش فروش خودرو متوقف خواهد شد؟ منبع autoblog
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×