پیکربندی ۸ هسته‌ای تراشه M1 Pro تقریبا ۲۰ درصد ضعیف‌تر از مدل ۱۰ هسته‌ای است

نخستین بنچمارک‌های رسمی گیک‌بنچ ۵ حاکی از آن است که مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی مجهز به ۸ هسته پردازشی تقریبا ۲۰ درصد در پردازش‌های چندهسته‌ای ضعیف‌تر از مدل‌های ۱۰ هسته‌ای است.

هفته گذشته اپل دو تراشه قدرتمند ام‌وان پرو و ام‌وان مکس مبتنی بر معماری ARM64 را رونمایی کرد؛ تراشه‌هایی که در پیکربندی‌های متعددی عرضه می‌شوند. در ابتدا تصور می‌شد که در بطن هر دو تراشه، ده هسته پردازشی شامل دو هسته کم‌مصرف برای انجام وظایف و پردازش‌های روزمره و هشت هسته قدرتمند با عملکرد بالا برای پردازش‌های سنگین جای گرفته است و تنها وجه تمایز تراشه‌های یادشده در تعداد هسته‌های گرافیکی خلاصه می‌شود؛ اما دیری نپایید که مشخص شد اپل یک گزینه با ۸ هسته پردازشی نیز برای مک‌‌بوک پرو ۱۴ اینچی در نظر گرفته است که بلطع باتوجه به دو هسته کم‌تر در پردازش‌های چندهسته‌ای قدرت کم‌تری را ارائه خواهد داد.

اکنون نخستین نتایج رسمی بنچمارک گیک‌بنچ ۵ برای مک‌‌بوک پرو ۱۴ اینچی مجهز به تراشه ۸ هسته‌ای M1 Pro ظاهر شده است تا به ما دید بهتری از تفاوت پیکربندی‌های مختلف تراشه مذکور ارائه بدهد. نتایج نشان می‌دهد که مدل ۸ هسته‌ای، همان‌طور که انتظار می رفت، ۲۰ درصد کندتر از مدل‌های ۱۰ هسته‌ای است.

مقاله مرتبط

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی مجهز به تراشه یادشده توانسته در آزمون‌های چندهسته‌ای امتیاز ۹۹۴۸ را از آن خود کند که درواقع ۲۰ درصد کمتر از میانگین نمره چندهسته‌ای پیکربندی ۱۰ هسته‌ای با امتیاز ۱۲۷۰۰ است. افزون بر این، تراشه هشت هسته‌ای جدید حدود ۳۰ درصد سریع‌تر از تراشه استاندارد M1، دارای هشت هسته متشکل از ۴ هسته قوی و ۴ هسته ضعیف است. البته باید به این نکته توجه داشت که باتوجه به استفاده از هسته‌های یکسان در تمامی پیکربندی‌ها، نتایج آزمون تک‌هسته‌ای تقریبا یکسان هستند.

جالب است بدانید که نخستین پیکربندی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه ۸ هسته‌ای در ایالات متحده ۱۹۹۹ دلار قیمت دارد. مشتریان همچنین می‌توانند این پیکربندی را به یک تراشه ۱۰ هسته‌ای ام‌وان پرو مجهز به پردازنده گرافیکی ۱۴ هسته‌ای با ۲۰۰ دلار هزینه اضافی ارتقا بدهند.

به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار داوینچی ریزالو عملکرد را در تراشه‌های M1 Pro و M1 Max تا پنج برابر افزایش می‌دهد تصاویر واقعی جدیدی از مک بوک پرو ۱۴ اینچی منتشر شد رندرهای جدید مک بوک ایر ۲۰۲۲ را با ضخامت بسیار اندک و حاشیه‌های سفید به تصویر می‌کشند مک بوک پرو مجهز به تراشه M1 Max رقبا را در بنچمارک ویرایش ویدئو خرد می‌کند نسل بعدی مک بوک ایر احتملا بزرگ‌ترین بازطراحی آن از سال ۲۰۱۰ خواهد بود منبع MACRUMORS
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×