زاکربرگ ادعاهای مبتنی بر تأثیرات اجتماعی مخرب فیس‌بوک را رد کرد

مارک زاکربرگ در پاسخ به افشاگری‌های کارمند سابق فیسبوک در مورد تأثیرات مخرب این شبکه اجتماعی روی زندگی مردم، گفت با چنین ادعاهایی تصویر نادرستی از مجموعه فیسبوک ترسیم می‌شود.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، بالاخره سکوت خود را شکست و به اتهاماتی که از طرف یکی از کارمندان سابق این شبکه اجتماعی متوجه مجموعه فیسبوک شده بود، واکنش نشان داد. به گزارش CNET، فرانسیس هاگن، مدیر محصول سابق فیسبوک، با افشای هزاران صفحه اسناد داخلی شرکت، از قانون‌گذاران آمریکا درخواست کرد نظارت فعال بیشتری روی این شبکه اجتماعی داشته باشند. هاگن ادعا کرد که مجموعه فیسبوک و محصولات آن به کودکان آسیب می‌رسانند و دموکراسی کشور را تضعیف می‌کنند.

زاکربرگ در ایمیلی به کارمندان شرکت که رونوشتی از آن در حساب کاربری زاکربرگ در فیسبوک منتشر شد، از «تصویر نادرستی» که از فیسبوک ترسیم شده است گلایه کرد و نوشت:

مطمئنم خواندن اخباری که اخیرا در مورد شرکت منتشر شده برای شما هم بسیار سخت است؛ چرا که به هیچ‌وجه بازتاب‌دهنده شرکتی که ما می‌شناسیم نیست. ما به مسائلی همچون امنیت، سلامت جسمی و سلامت روانی کاربران اهمیت بسیار زیادی می‌دهیم. واقعا سخت است که چنین برداشت‌های غلطی را در مورد کارمان و انگیزه‌هایمان بخوانیم.

اسناد منتشرشده توسط هاگن، پایه‌ای برای انتشار مقاله‌ای چندقسمتی در وال استریت ژورنال شد که در آن‌ها استدلال می‌شود فیسبوک به تحقیقات صورت‌گرفته در زمینه تأثیرات مخرب اینستاگرام روی دختران نوجوان بی‌توجهی کرده است و علاوه بر آن، الگوریتم توسعه‌یافته توسط این شرکت برای بهبود تعامل میان افراد، به «عصبی‌تر» شدن کاربران منجر شده است. هاگن ادعا می‌کند که فیسبوک پول بیشتر را بر صلاح کاربرانش ترجیح می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

زاکربرگ علاوه بر رد ادعای هاگن در مورد منفعت‌طلبی فیسبوک، از الگوریتم جدیدی که محتوای پیشنهادی را به فید خبری کاربران می‌آورد، دفاع کرد:

تغییرات جدید، ویدیوهای وایرال کمتری برای کاربران نمایش می‌دهد و بیشتر روی محتوایی که دوستان و اعضای خانواده به اشتراک می‌گذارند تمرکز دارد. می‌دانستیم چنین الگوریتمی باعث می‌شود کاربران وقت کمتری در فیسبوک بگذرانند؛ اما تحقیقاتمان نشان می‌داد که نتیجه نهایی آن به نفع سلامت کاربرانمان خواهد بود؛ بنابراین آن را توسعه دادیم و اجرا کردیم. شرکتی که تنها به دنبال منافع خودش باشد چنین کاری انجام می‌دهد؟

زاکربرگ در مورد تأثیر پلتفرم‌های مجموعه فیسبوک بر نوجوانان نیز توضیح می‌دهد و می‌گوید امنیت و سلامت کاربران نوجوان در شبکه‌های اجتماعی و محصولات زیرمجموعه فیسبوک برای او اهمیت دارد:

فکر کنید این روزها چند نفر از نوجوانان دانش‌آموز به گوشی‌های همراه دسترسی دارند. به جای بی‌توجهی به این موضوع، شرکت‌های تکنولوژی باید محصولی ارائه کنند که علاوه بر رفع نیازهای نوجوانان، امنیت آن‌ها را نیز تضمین کند.

در مورد توسعه نسخه‌‌ی اختصاصی اینستاگرام برای کودکان که با قابلیت‌های کنترل والدین همراه است سؤال‌های زیادی وجود داشت و مشخص نبود آیا چنین پلتفرمی واقعا به سود کودکان خواهد بود یا نه. به همین دلیل، فعلا این پروژه را متوقف کردیم تا زمان بیشتری برای بررسی دقیق و بهبود طرح آن داشته باشیم.

در نهایت، زاکربرگ نوشت که از قوانین و رگولاتوری‌های جدید که باعث بهبود تجربه و امنیت کاربران اینترنت می‌شود، حمایت می‌کند.

شما در مورد سیاست‌های فیسبوک و اتهامات واردشده چه نظری دارید؟ آیا فکر می‌کنید سیاست‌های فیسبوک به منفعت‌طلبی بیش از سلامت و امنیت کاربران اهمیت می‌دهد؟

فیسبوک در کنار عذرخواهی بابت از دسترس خارج شدن سرویس‌ها، هرگونه افشای اطلاعات کاربران را رد کرد اینستاگرام، واتس‌اپ و دیگر سرویس‌های فیس‌بوک از کار افتادند (بروزرسانی) اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) چیست و چه کاربردهایی دارد؟ امکان چت مستقیم بین اینستاگرام و مسنجر فیسبوک فراهم شد هرآنچه آمازون در رویداد سپتامبر معرفی کرد منبع cnet
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×