تصاویر رندر طراحی احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل را به‌نمایش می‌گذارند

به‌دنبال گزارش‌های متعدد از احتمال رونمایی هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال آینده میلادی، اکنون رندرهایی منتشر شده است که می‌تواند به هدست نهایی اپل بسیار نزدیک باشد و ما را با مؤلفه‌های طراحی آن بیشتر آشنا کند.

چندی پیش، تصاویری مفهومی از نمونه‌ی اولیه‌ی هدست واقعیت ترکیبی اپل در مراحل انتهایی توسعه منتشر شد. تصاویر نشان می‌داد که این هدست از زبان طراحی منحنی‌شکل بهره می‌گیرد و با استفاده از مواد مشبک و سربندهای قابل‌تعویض روی صورت کاربر متصل می‌شود. یک نمایشگر روبه‌روی دستگاه می‌تواند اطلاعات کاربر را هنگام استفاده از آن نشان بدهد. ظاهرا سربندهای قابل‌تعویض از فناوری صوتی فضایی (صدای ۳۶۰ درجه) مانند ایرپاد مکس یا ایرپاد پرو برخوردار هستند.

اکنون رندرهای بسیار باکیفیتی منتشر شده است و جزئیات زبان طراحی را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند. رندهای یادشده توسط ایان زلبو و بر جزئیات ارائه‌شده در گزارشی از The Information در مورد طراحی احتمالی هدست واقعیت ترکیبی اپل استوار است. در آن گزارش چندین تصویر از نمونه‌های اولیه هدست مذکور به تصویر کشده شده بود. طبق جزیئاتی که تصویر در زیر نشان داده شده است، این هدست موردانتظار، دارای هدبندی است که شباهت زیادی به بندهای اپل واچ دارد.

رندر منتسب به هدست واقعیت ترکیبی اپل

قطعا اندازه تمامی سرها یکسان نیست و احتمالا هدبند قابل تنظیم است. سطح بیرونی نمایگرهای هدست کاملا مشکی هستند و ظاهری براق و زیباتر به محصول داده‌اند. همچنین یک دکمه جانبی در سمت چپ و بالای هدست به تصویر کشیده شده است؛ اما همچنان مشخصات آن مشخص نیست.

طراح یادشده نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی کوپرتینویی‌ها را «Apple View» می‌نامد. البته هنوز مشخص نیست که اپل درنهایت چه نامی را برای این محصول درنظر خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود دستگاه مذکور در بطن خود بیش از دوازده دوربین برای ردیابی حرکت دست و نشان دادن فیدهای ویدیویی جهان اطراف به کاربران داشته باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

فناوری پیشرفته ردیابی چشم و نمایشگر با وضوح فوق‌العاده‌ی 8K همراه‌ با سایر ویژگی‌ها، این هدست را به گزینه‌ای بالارده و گران‌قیمت تبدیل خواهد کرد و احتمالا هدف آن تنها ورود پرقدرت اپل به صنعت AR و VR است. برخی منابع همچنین اعا می‌کنند که اپل روی هدبند قابل تعویض مجهز به باتری برای شارژدهی بیشتر دستگاه نیز کار می‌کند.

افزون‌براین، اپل در نظر دارد با بهره‌گیری از گستره‌ی دید محیطی کاربر و کاهش کیفیت رندرهای گرافیکی، راندمان دستگاه را افزایش بدهد. از قرار معلوم هدست یادشده به یکی از پیشرفته‌ترین نمایشگرهای موجود در صنعت با رزولوشن 8K مجهز خواهد شد. گنجاندن نمایشگر 8K باعث می‌شود کیفیت محتوای کلی آن بسیار بالاتر از سایر هدست‌های مصرفی و حتی اکثر تلویزیون‌های بالارده‌ی کنونی باشد.

گمان می‌رود تمامی نسخه‌ها از فناوری لایدار (LiDAR) بهره ببرند که اپل قبلا در مجموعه‌گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیپد پرو از آن برای نقشه‌برداری سریع اشیاء و محیط استفاده کرده است. اپل قصد دارد از نیاز به اتصال سیمی بین هدست و رایانه اجتناب کند و ظاهرا برای دستیابی به این مهم، هدست یادشده از Wi-Fi 6E بهره خواهد گرفت.

تولید آزمایشی نسل سوم آیفون SE به‌زودی آغاز می‌شود احتمال استفاده از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون ۱۴ پرو قوت گرفت اپل احتمالا تراشه‌های سری M را هر ۱۸ ماه یک بار به‌روز خواهد کرد چه اتفاقی برای آیفون‌های قدیمی می‌افتد؟ چگونه هنگامی که ماسک زده‌ایم قفل Face ID آیفون را با اپل واچ باز کنیم منبع MACRUMORS
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×