یکی دیگر از مدیران پروژه تایتان اپل را به مقصد استارتاپی فعال در حوزه تاکسی‌های هوایی ترک کرد

در راستای انتشار گزارش‌های متعدد از فرایند توسعه وسایل نقلیه اپل، گفته می‌شود مایکل شوکوتش اپل و پروژه تایتان را برای فعالیت در استارتاپ تاکسی هوایی آرچر ترک کرده است.

پروفایل به‌روزشده‌ی مایکل شوکوتش در لینکدین نشان می‌دهد که وی سِمَت معاون ارشد مهندسی در شرکت Archer Aviation را بر عهده گرفته است. آرچر شرکتی فعال در حوزه هوافضا، در حال توسعه هواپیمای تمام الکتریکی است که از قابلیت برخاستن و فرود عمودی برای ناوبری در شهرها بهره می‌گیرد.

شوکوتش برای اولین‌بار در مارس ۲۰۱۹ به تیم اپل کار یا همان پروژه تایتان ملحق شد و به‌عنوان مدیر ارشد مهندسی در این تیم خدمت کرد. جالب است بدانید که وی پیش از اپل، معاون مهندسی تسلا بود.

به‌طور کلی، توسعه خودروی اپل طی چند سال گذشته شاهد تغییرات مدیریتی متعددی بوده است. برای مثال، در ماه سپتامبر، معاون پروژه‌های تایتان، یعنی داگ فیلد، اپل را پس از سه سال فعالیت در کنار باب منسفیلد و جان جیان‌اندرا به مقصد فورد ترک کرد.

جان جیاناندریا، رئیس هوش مصنوعی، همچنان بر توسعه اپل کار نظارت دارد؛ اما با خروج فیلد، کوپرتینویی‌ها اخیرا کوین لینچ، رئیس اپل واچ را برای پیشبرد جاه‌طلبی وسایل نقلیه خودران به خدمت گرفته‌اند. تحت رهبری لینچ پروژه مذکور پیش می‌رود و اپل قصد دارد یک خودروی الکتریکی/خودران کاملا مستقل تولید کند.

گزارش‌های قبلی از آن حکایت داشتند که اپل آزمایشگاه توسعه و تولید داخلی خودرو را احیا کرده است؛ آزمایشگاهی که گفته می‌شود سال ۲۰۱۶ کاملا تعطیل شد و پیش‌ازآن، بیش از ۱۰۰۰ نفر کارمند و مهندس پروژه تایتان را در خود جای داده بود. این تلاش مجدد پس از ماه‌ها مذاکره ناموفق با شرکت‌هایی نظیر هیوندای و نیسان و بی‌ام‌و انجام می‌شود. ظاهرا اپل امیدوار بود که تولید واقعی خودرو خود را به تولیدکننده‌ای معتبر بسپارد؛ اما به‌دلیل رقابت موجود در این صنعت موفق به این مهم نشد.

مقاله‌ی مرتبط:

افزون‌براین، سازنده گوشی‌های آیفون ناوگان بزرگی از ۶۹ خودرو آزمایشی در ایالت کالیفرنیا دارد که از آن برای آزمایش سیستم‌های خودران بهره می‌ببرد. آزمایش هر وسیله نقلیه عمدتا شامل تعدادی حسگر لایدار (LiDAR) است؛ بااین‌حال، از تجهیزاتی مانند رادار نیز استفاده می‌شود. گمان می‌رود که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک خودروی خودران در چهار سال آینده است؛ اما این سناریو نیز محتمل خواهد بود که اپل خودرو یادشده را در سال ۲۰۲۵ رونمایی و طبق سنت خودروسازان عرضه آن را با چندسال تأخیر عرضه کند.

واتساپ و iMessage بیشترین اطلاعات را دراختیار FBI قرار می‌دهند چه انتظاراتی از نسل هشتم ساعت هوشمند اپل داریم؟ برخی کابران مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از باگی در کانکتو مگ‌سیف خبر می‌دهند نسل سوم آیفون SE احتمالا سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد پورشه رنگ‌های بیشتری را برای Paint to Sample ارائه می‌کند منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×