یادآوری وزیر پیشین ارتباطات به وزارت نفت: از پروژه حذف کارت سوخت و ادغام آن در کارت بانکی استفاده کنید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سابق، محمدجواد جهرمی، با مخاطب قرار دادن مسئولان وزارت نفت، یادآوری کرده است که از پروژه حذف کارت سوخت و ادغام آن در کارت بانکی که سال ۹۷ به انجام رسیده، استفاده کنند.

سه‌شنبه ۴ آبان ماه سوخت‌گیری با کارت سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور دچار اختلال شد و در آن زمان مقام‌های مسئول از جمله مدیران وزارت نفت اعلام کردند که این مشکل یک مشکل فنی است و به‌زودی برطرف می‌شود. در مقابل این اظهارات، شورای عالی فضای مجازی در اطلاعیه‌ای حمله سایبری به سیستم سوخت‌رسانی کشور را تأکید کرد. روز بعد از این اتفاق هم سازمان پدافند غیرعامل پس از حمله سایبری به سامانه سوخت، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «سازمان پدافند غیرعامل به سازمان‌هایی که نقاط نفوذ و آسیب آن‌ها از طریق این سازمان شناسایی شده است، هشدار داد که اگر حمله‌ای از طریق نقاط آسیب‌پذیر شناسایی شده از طریق این سازمان صورت گیرد و موجب اخلال در خدمات رسانی و خدشه به اعتبار سایبری کشور شود، موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند.»

حالا هم محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی خود موضوع ادغام کارت‌های سوخت با کارت بانکی را به مدیران وزارت نفت دولت سیزدهم یادآوری کرده است. جهرمی در این مورد نوشته:

اواخر سال ۹۷ و در راستای ادغام کارت‌های خدماتی در دولت الکترونیکی؛ پروژه حذف کارت سوخت و ادغام آن در کارت بانکی با همکاری وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت کشور و وزارت ارتباطات شروع و به‌خوبی به پایان رسید.هم اکنون همه‌ی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کار آماده و دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی مستقر در تمامی پمپ بنزین‌ها، در مدت زمان کوتاهی، قابلیت ایفای نقش جایگزین را دارند.ضمن عرض خدا قوت به مدیران وزارت نفت؛ این مطلب را نوشتم تا اگر در میانه‌ی تغییرات مدیریتی این موضوع مغفول مانده، یادآوری شود. شاید به کارشان بیاید…

اواخر آبان ماه سال ۱۳۹۷ جهرمی که آن زمان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود، در توئیتر خود با اشاره به هزینه‌ای ۳۳۰ میلیارد تومانی برای صدور ۱۰ میلیون کارت سوخت این سؤال را مطرح کرد که با این هزینه می‌توان چند مدرسه و بیمارستان را ساخت؟ او با اشاره به راه‌های صرفه‌جویی در این میزان هزینه تأکید کرده بود که به کمک دولت الکترونیکی، تعامل با سازمان‌ها و استفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری امکان صرفه‌جویی از این میزان هزینه برای صدور کارت سوخت فراهم خواهد شد.

در آن زمان مخالفت‌هایی با این پیشنهاد محمد‌جواد آذری جهرمی شد؛ اما حالا مشخص شده که در سال ۱۳۹۷، پروژه حذف کارت سوخت و اغام آن در کارت بانکی با همکاری مسئولان مختلف به پایان رسیده؛ اما گویا با گذشت بیش از ۳ سال از پیاده‌‌سازی این پروژه هنوز از آن استفاده نمی‌شود.

فاکسکان تا سال ۲۰۲۴ در هند و اروپا کارخانه تولید خودرو برقی تأسیس خواهد کرد نتفلیکس شیوه رتبه‌بندی فیلم‌ها و سریال‌های محبوب‌ خود را تغییر می‌دهد طرح انقلابی میشلن با تایرهای بدون باد، روی مینی کوپر آزمایش شد طرح فروش یک‌ساله ایران خودرو ویژه مهرماه ۱۴۰۰ با کاهش پیش پرداخت کنتیننتال از بطری آب و مواد بازیافتی، تایر سازگار با محیط زیست می‌سازد تهیه شده در زومیت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×