گوگل ویژگی‌های ایمنی کاربران را به الزامی برای دریافت سرویس‌های GSM تبدیل می‌کند

گفته می‌شود گوگل در اندروید ۱۲ ویژگی‌های ایمنی کاربران در شرایط اضطراری را به الزامی برای دریافت مجوز سرویس GSM تبدیل کرده است.

سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) مجموعه‌ای از برنامه‌های ضروری محسوب می‌شوند که درواقع به پیش‌نیازی مهم برای لذت‌بردن از گوشی‌های هوشمند اندرویدی تبدیل شده‌اند. سرویس‌هایی نظیر کروم و گوگل‌مپس و جیمیل به‌قدری محبوب‌اند که نبود آن‌ها می‌تواند لطمه‌ی جبران‌ناپذیری به سازندگان گوشی‌های هوشمند بزند.

برای واجدشرایط‌بودن دریافت مجوز GSM، تولیدکنندگان ثالث باید مجموعه‌ای از الزامات استاندارد را برآورده کنند. اکنون، به‌نظر می‌رسد که گوگل پیش‌نیاز جدیدی برای دریافت مجوز یادشده در اندروید ۱۲ در نظر گرفته است و براساس آن، شرکت‌های ثالث باید قابلیت‌های جدیدی در تنظیمات «ایمنی و اضطراری» بگنجانند که تضمین می‌کند هر کاربر اندروید از سطح اولیه‌ی محافظت دربرابر واکنش‌های آلرژیک، زلزله و… برخوردار است.

گفته می‌شود اطلاعات پزشکی، تماس‌های اضطراری، SOS، خدمات مکان‌یابی و هشدارهای زلزله اکنون طبق قوانین GMS به پیش‌نیاز تبدیل شده‌اند. البته بسیاری از این ویژگی‌های ذکرشده سال‌ها است در اندروید وجود دارند و ممکن است مستقیما آن‌ها را گوگل یا رابط‌های کاربری شرکت‌های ثالث پیاده‌سازی کرده باشند؛ اما اکنون تمامی آن‌ها به الزام تبدیل شده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

تماس‌های اضطراری SOS یکی از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که در پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۲ معرفی شد. قابلیت یادشده به کاربران امکان می‌دهد که روی دکمه‌ی پاور پنج بار ضربه بزنند تا دستگاه پس از پنج‌ ثانیه با خدمات اضطراری تماس بگیرد. این ویژگی برای اندروید ۱۲ دردسترس خواهد بود و می‌توان آن را در برنامه‌ی ایمنی شخصی گوشی‌های پیکسل فعال کرد.

تمامی این الزامات در منو تنظیمات اندروید ازطریق «پلی سرویس» تعبیه می‌شوند؛ اما دردسترس‌بودن آن‌ها به موقعیت مکانی فرد بستگی دارد. برای مثال، قطعا در کشور ما ویژگی SOS غیرفعال خواهد بود.

اندروید 12 با رابط کاربری One UI 4 به چند دستگاه جدید سامسونگ می‌رسد شیائومی به‌روزرسانی MIUI 13 بتا را برای اولین دسته از دستگاه‌های خود در چین منتشر کرد نسخه پایدار اندروید 12 برای گلکسی S20 و نوت 20 منتشر شد [به‌روزرسانی: سری گلکسی S10 نیز اضافه شد] وان پلاس ۱۰ پرو ۱۴ دی معرفی و ابتدا در چین پیش‌فروش می‌شود بررسی ویندوز ۱۱ ؛ آشنایی با جدیدترین تغییرات، ویژگی ها و هر آنچه باید بدانید منبع ANDROIDPOLICE
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×