گوگل حق اشتراک پلی استور را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد

گوگل اعلام کرد که از اول ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰)، کارمزد سی درصدی استفاده از خدماتش را برای خریدهای درون‌برنامه‌ای یا فروش برنامه‌ها به پانزده درصد کاهش خواهد داد.

گوگل پیش‌تر درازای خرید اشتراک دوازده ماهه، تخفیفی در نظر گرفته بود، اما حالا تصمیم گرفته است تا هزینه‌های پرداختی را برای همه توسعه‌دهندگان در فروشگاه گوگل پلی کاهش دهد.

به گزارش bleepingcomputer، این تخفیف شامل همه برنامه‌نویسانی می‌شود که برنامه‌های پولی معرفی می‌کنند یا خدمات دیجیتالی درون‌برنامه‌ای ارائه می‌دهند.

گوگل اعلام کرده است که با حذف توسعه‌دهندگان برنامه‌های رایگان یا افرادی که از روش‌های غیرمستفیم درآمد کسب می‌کنند، تقریبا سه درصد از توسعه‌دهندگان شامل این تخفیف خواهند شد.

با این تغییر نود و نه درصد از توسعه‌دهندگان اندروید که کالا یا خدمات دیجیتالی می‌فروشند، پنجاه درصد کمتر کارمزد خواهند داد.

مقاله مرتبط:

کارمزد ۱۵ درصدی برای توسعه‌دهندگان نوپایی که برای در سال اول معرفی برنامه خود اولین‌بار یک میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند و کارمزد ۳۰ درصدی برای سال‌های بعدی؛ این کار به توسعه‌دهندگان کوچکتر کمک خواهد کرد تا کسب‌و‌کار خود را گسترش دهند؛ علاوه بر این، کارمزد ۱۵ درصدی باعث حفظ بلند‌مدت مشترکین خواهد شد.

در کنار این کاهش حق اشتراک، با توجه به هزینه‌های بالا برای تولیدکنندگان محتوا، گوگل از برنامه‌های کتاب الکترونیک و پخش موسیقی نیز تنها ۱۰ درصد هزینه دریافت می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ای این کاهش حق اشتراک را پاسخی به درخواست‌های توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان عنوان کرد.

شرکت‌های بزرگی از جمله مایکروسافت و اسپاتیفای و همچنین استارتاپ‌های کوچک‌تر از شیوه دریافت کارمزد گوگل پلی انتقاداتی مطرح و گوگل را به نقض قوانین ضد انحصار در سراسر جهان متهم کرده بودند. آن‌ها معتقدند که کارمزدهای بالا، گزینه‌های انتخابی مشتریان را محدود می‌کند و باعث افزایش قیمت برنامه‌ها می‌شود.

شاید بتوان این اقدام گوگل را پیشنهاد مصالحه‌ای در پاسخ به این انتقادات دانست.

حالا باید دید توسعه‌دهندگان چه واکنشی نشان می‌دهند، آیا نتایج حاصل از این کاهش کارمزد هزینه‌های را برای مصرف‌کنندگان نیز کاهش خواهد داد؟

با این هک گوگل پلی استور را در ویندوز ۱۱ اجرا کنید پیدا کردن اسپانسر در اینستاگرام آسان‌تر می‌شود اپلیکیشن Google Camera 8.3 برای استفاده در همه گوشی‌های اندرویدی پورت شد VS Code مایکروسافت به‌طور مستقیم از طریق مرورگر در دسترس قرار خواهد گرفت مایکروسافت از اولین پیش‌نمایش اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز 11 رونمایی کرد منبع bleepingcomputer
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×