گوگل برخی از قابلیت‌های جدید سری پیکسل ۶ را به پیکسل‌های قدیمی‌تر می‌آورد

گوگل تصمیم دارد برخی از ویژگی‌های نرم‌افزاری سری پیکسل ۶ را که به تراشه تنسور وابستگی ندارند، برای پیکسل‌های قدیمی‌تر عرضه کند.

اعضای جدید خانواده پیکسل‌های گوگل یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با قابلیت‌های جدیدی چون سخت‌افزار بازطراحی‌شده، دوربین‌های پیشرفته‌تر و تراشه تنسور گوگل همراه شده‌اند. برخی از عملکردهای نرم‌افزاری تعبیه‌شده در پرچمداران گوگل، وابسته به نوع سخت‌افزار آن‌ها و تراشه تنسور هستند؛ درحالی‌که برخی دیگر اساسا به نوع تراشه به‌کاررفته وابسته نیستند. به‌گزارش دیجیتال ترندز، گوگل درنظر دارد دسته‌ی دوم، یعنی برخی از قابلیت‌های نرم‌افزاری که امکان استفاده از آن‌ها در پیکسل‌های قدیمی‌تر وجود دارد را برای مدل‌های پیشین خانواده پیکسل عرضه کند.

یکی از نمایندگان گوگل به نقل از وب‌سایت اندروید اتوریتی این چنین بیان کرده است که:

دررابطه با ویژگی‌های پیکسل، ما قصد داریم ویژگی‌های جدید را تا حد ممکن و تاجایی که محدودیت‌های فنی اجازه می‌دهند به پیکسل‌های قدیمی‌تر بیاوریم، هرچند که ممکن است فرایند توسعه و ارائه تجربه‌ای متفاوت زمان‌بر باشد.

با این وجود نمی‌توان تاریخ دقیقی برای عرضه این قابلیت‌ها متحمل دانست. ویژگی‌هایی چون «حالت حرکت» در دوربین و «ترجمه زنده» و نیز تعدادی دیگر، وابسته به وجود تراشه اختصاصی گوگل یعنی تنسور خواهند بود. این نماینده همچنین اظهار داشت که:

برخی از فناوری‌ها نیازمند تمهیدات فنی بیشتری هستند. به‌عنوان مثال؛ ویژگی Live Translate تنها در سری پیکسل ۶ دردسترس خواهد بود، چراکه مدل‌های زبانی ما طوری طراحی شده‌اند که صرفا با وجود تراشه تنسور به اجرا درآمده و واحد پردازش تنسور (TPU) که پیکسل‌های قدیمی فاقد آن هستند، از عهده‌ی پردازش آن‌ها برمی‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

جهت یادآوری باید گفت که ویژگی‌هایی مانند «Action Pan» و «Long Exposure» انواع جلوه‌های حرکتی را به تصاویر می‌افزایند. به‌عنوان مثال، قابلیت Action Pan می‌تواند به عکس‌هایی که قبلا گرفته‌اید، جلوه‌ی تاری اضافه کند یا حرکت را در تصاویری که سوژه متحرک بوده اما زمینه‌ و سوژه‌ در عکس ثابت هستند القاء کند. به‌طور خاص می‌توان به اتومبیل‌های در حال حرکت یا اسکیت‌سواری یک کودک اشاره کرد. یکی دیگر از قابلیت های وابسته به تراشه تنسور، ویژگی Magic Eraser است. این ویژگی امکان حذف اشیائی را که ممکن است به‌طور ناخواسته در تصاویر شما ثبت شده باشند، به‌طور خودکار پیشنهاد می‌دهد. خود کاربر نیز می‌تواند با حرکت دادن انگشت خود روی اجسام مزاحم در تصویر، آن‌ها را انتخاب و حذف کند.

مقایسه‌‌‌ای که عملکرد ویژگی Action Pan در پیکسل ۶ را قبل و بعد از اعمال در تصویر به نمایش می‌گذارد

در حال حاضر گوگل مشخص نکرده کدام‌یک از قابلیت‌های پیکسل‌های جدید به مدل‌های قدیمی‌تر راه ‌می‌یابند. بااین‌حال می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های یاد شده، به‌طور انحصاری در اختیار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خواهند بود و به هیچ دستگاه دیگری راه نخواهند یافت.

فیلم‌برداری فوق‌العاده گوگل پیکسل ۶ پرو سوار بر پهپاد امکان استفاده آزمایشی رایگان از گوگل استادیا به مدت ۳۰ دقیقه فراهم شد گوگل با انتشار ویدئوی تبلیغاتی، کاربران ال‌ جی را به انتخاب پیکسل ۶ ترغیب می‌کند رکوردشکنی دوباره گوگل در سه ماهه سوم سال جاری قاب محافظ گوشی گلکسی A03 سامسونگ، طراحی احتمالی این محصول را فاش کرد منبع Digital Trends
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×