کمبود تراشه باعث حذف نمایشگر لمسی در خودروهای بی‌ام‌و شد

بی‌ام‌و اعلام کرده است که با توجه به بحران کمبود تراشه در جهان، نمایشگر لمسی را از خودروهای جدید خود حذف خواهد کرد؛ این شرکت بابت دلجویی از مشتریان، پانصد دلار اعتبار به آن‌ها هدیه خواهد داد.

با افزایش بحران کمبود تراشه در جهان، به‌زودی تعدادی از خودرو‌های بی‌ام‌و بدون نمایشگر لمسی به بازار عرضه خواهند شد. به گزارش cnet، بی‌ام‌و برای صرفه‌جویی در مصرف سیلیکون و حفظ سطح تولیدات فعلی خود، خودروهای مدل‌های زیر را بدون نمایشگر لمسی به مشتریان تحویل خواهد داد:

  • سری 3
  • سری 4 (به جز مدل‌ i4 EV)
  • سری X5
  • سری X6
  • سری X7
  • سری Z4

بی‌ام‌و روز پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ درباره این تصمیم توضیح داد:

مشکلات موجود در زنجیره تأمین در صنعت تولید تراشه بر تولید خودرو در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و باعث ایجاد تغییر در ارائه برخی ویژگی‌ها یا قابلیت‌ها می‌شود، این اقدام نیز در راستای این مشکلات صورت گرفته است.

بی‌ام‌و، برای مشتریان ناراضی از این اقدام، استیکری با کد 6UY در نظر گرفته است؛ مشتریانی که این استیکرها را روی پنجره خودرو خود بچسبانند، اعتباری برابر با پانصد دلار دریافت می‌کنند و می‌توانند این مبلغ را در نمایندگی‌های بی‌ام‌و خرج کنند.

به غیر از نمایشگر لمسی، تمام قابلیت‌های دیگر قبلی در سیستم سرگرمی و اطلاعاتی iDrive مانند اپل کارپلی و اندروید اتو، در خودروهای وجود خواهند داشت.

مقاله‌های مرتبط:

مشتریان در غیاب نمایشگر لمسی، می‌توانند با دستورهای صوتی یا دکمه‌های روی کنسول مرکزی، از iDrive استفاده کنند.

در نتیجه حذف این قابلیت در برخی از خودرو‌های بی‌ام‌و، آن دست از خودروهایی از دستیار پارک هوشمند استفاده می‌کردند، دیگر امکان پشتیبان‌گیری از آخرین حرکات رو به‌ جلوی خودرو برای استفاده معکوس از آن هنگام پارک کردن را نخواهند داشت.

با توجه به نگرانی‌ها و بحران تراشه، هنوز با قطعیت نمی‌توان گفت که کمبود تراشه تا چه زمانی بر تولیدات محصولات بی‌ام‌و تأثیر خواهد گذاشت یا اینکه خودروهای دیگری در آینده به این لیست اضافه خواهند شد یا خیر.

اپل مهندس پیشین تسلا را برای تقویت بخش نرم‌افزاری پروژه تایتان استخدام کرده است ماشین پرنده برای ورود به بازار آماده می‌شود سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شد: حمله سایبری یا مشکل فنی؟ (به‌روزرسانی) نسخه بتای سیستم کاملا خودران تسلا به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری متوقف شد سامسونگ اولین کارخانه‌ی تولید باتری خودرو‌های برقی را در ایالات متحده می‌سازد منبع cnet
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×