چمن مصنوعی، کفپوش سبز ایده آل تزیینی

امروزه نقش چمن های مصنوعی در زیباسازی و طراحی محوطه های مختلف انکار نشدنی است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

از جایی که چمن مصنوعی بی‌نیاز به نگه‌داری زیاد و پردردسر است و همچنین برای رشد و حفظ سلامت خود به آبیاری نیاز ندارد و خیلی از مزیت های شگفت‌انگیز دیگر، می‌تواند جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی باشد.

گروه صنعتی کرمان موکت با سابقه ۴۰ ساله در صنعت نساجی ایران، بیش از دو دهه است که با نام تجاری آسیاچمن اقدام به تولید و ساخت انواع چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی کرده است و در این زمینه رتبه نخست را در سراسر کشور و خاورمیانه به دست آورده است.

تیم آسیاچمن با تجربه‌ای که طی سال‌های فعالیت درخشان خود به دست آورده است، نه‌تنها می‌تواند شما را در خرید چمن مصنوعی همراهی و همیاری کند، بلکه همواره در نصب، ترمیم و نگه‌داری از چمن ها، یار همیشگی شما عزیزان است.

معرفی انواع چمن مصنوعی

باید بدانید که چمن مصنوعی از نظر نوع الیاف، نحوه تولید، رنگ و غیره در دو گروه ورزشی و تزئینی قرار می‌گیرد. در ادامه می خواهیم شما را با هر یک از این چمن های مصنوعی و کاربردهای رایج شان آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی ورزشی

از فوتبال به‌عنوان رایج‌ترین ورزش که از چمن مصنوعی استفاده می‌شود گرفته تا تنیس، گلف، راگبی، کریکت و غیره، امروزه در بسیاری از ورزشگاه ها و استادیوم ها شاهد جایگزینی چمن طبیعی با چمن مصنوعی هستیم و رضایت بازیکنان و ورزشکاران و همچنین مدیران و مسئولان از آن بسیار بالا است. همین امر نقطه قوت و محبوبیت روزافزون چمن مصنوعی شده است و موجب شده است بسیاری از رشته های ورزشی دیگر نیز اقدام به انتخاب این محصول سبز و با مزیت های شگفت‌انگیز کنند.

مزیت های چمن مصنوعی ورزشی:

  • قابلیت ضربه پذیری بالا
  • کاهش میزان آسیب و جراحت های وارده به بازیکنان
  • کاهش بودجه مورد نیاز برای نگه‌داری و حفظ طراوت چمن‌ها
  • عدم ساییده شدن الیاف در برابر عبور و مرور و تردد بالای بازیکنان
  • قابل استفاده برای ساعات متمادی
  • سطح عالی برای تمرین و بازی‌های سطح پایین و حتی حرفه ای
  • عدم تحریک واکنش‌های آلرژیک
  • سالم بودن از نظر داشتن مواد سمی هم چون سرب
  • عدم ایجاد سطح لغزنده در روزهای بارانی
  • قابلیت زهکشی فوق‌العاده بالا به منظور استفاده از زمین ورزشی بلافاصله بعد از باران و حتی شستشو

سیستم چمن مصنوعی ورزشی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد:

  • ارتفاع الیاف ۵۰ میلیمتری چمن
  • استفاده از شن سیلیس و گرانول برای افزایش تراکم
  • بکینگ دو لایه یا سه لایه لاتکس درجه یک
  • زیرسازی کامل به منظور ایجاد پایه محکم برای نصب چمن مصنوعی
  • بکنیگ پانج کاری شده یا دارای منفذهایی به منظور خروج بهتر و سریع‌تر آب و انتقال آن به چاه‌های تخلیه اطراف زمین

انواع کاربردهای چمن مصنوعی ورزشی

۱. چمن مصنوعی فوتبالی

چمن مصنوعی در ورزش پر طرفدار فوتبال نظر بسیاری را به خود جلب کرده است و صاحبان باشگاه ها و استادیوم ها در سراسر دنیا مدت‌ها است که آن را به جای چمن طبیعی انتخاب کرده‌اند. این چمن مصنوعی برای فوتبال مزیت‌هایی هم چون مقاومت بالا در برابر تردد و بازی تیم ها، جلوگیری از هدر رفتن وقت برای احیای و بازسازی زمین و سطح بازی، امکان استفاده از زمین ورزشی بلافاصله بعد از بارش برف و باران، جلوگیری از گلی و لغزنده شدن زمین و غیره، دارد.

۲. تنیس

با نصب چمن مصنوعی برای تنیس یک سطح ایده‌آل به وجود می آید که موجب انحراف حرکت و چرخش توپ، سر خوردن بازیکنان و برهم ریختن تسلط آن‌ها نمی‌شود، بلکه بیشتر موجب تمرکز هرچه بیشتر آن‌ها هنگام شوت کردن، ضربه زدن یا پرتاب کردن توپ می‌گردد.

آسیاچمن

۳. راگبی

راگبی یه ورزش پر هیجان و تیمی است و از جایی که خطر برخورد بازیکنان با همدیگر وجود دارد، وجود سطح ایمن و امن و انعطاف پذیر از بارزترین ویژگی های یک زمین راگبی است. چمن مصنوعی ورزشی در اینجا نیز می‌تواند نه‌تنها موجب جلوگیری از آسیب ها و جراحت ها شود، بلکه روند بازی را برای بازیکنان راحت‌تر می‌کند و موجب می‌شود تا بیشتر از این که نگران سلامتی خود باشند، روی عملکرد خود تمرکز کنند.

۴. بیسبال

چمن مصنوعی که برای زمین های بیسبال به کار می‌رود، مقاومت بالایی در برابر سایش دارد و می‌تواند ساعت‌ها بازی و تمرین بازیکنان را تمام طول روز تاب بیاورد و تا سال‌های سال بدون نیاز به جایگزین، بهترین سطح را برای بازی لیگ های حرفه‌ای یا تیم های مبتدی به وجود آورد.

چمن مصنوعی تزئینی

همان‌طور که از نام این نوع چمن پیدا است، قرار است از این چمن مصنوعی برای زیباسازی طراحی و دکوراسیون محوطه و فضای موردنظر خودتان به کار ببرید تا نمای بصری و ظاهری آنجا دلپذیر و دلنشین تر شود.

مکان‌های بسیار متنوعی برای نصب چمن مصنوعی تزئینی انتخاب شده‌اند و شما می‌توانید حتی آن را به شیوه منحصر‌به‌فرد و سبک خودتان به کار ببرید و با این محصول شگفتی بیافرینید.

مزیت‌های چمن مصنوعی تزئینی:

  • همیشه سبز و باطراوت
  • هماهنگی با سایر عوامل طراحی دکور
  • زیبای بی حد و حصر همانند چمن‌های طبیعی
  • نرم و لطیف حتی وقتی با پای برهنه روی آن راه می روید و آن را با دستان خود لمس می‌کنید
  • قابلیت ارتجاعی بالای الیاف و برگشت پذیری ساده آن‌ها
  • نظافت و نگه‌داری بسیار ساده و بی دردسر
  • امکان استفاده در هر جایی و با هر شرایطی

چمن مصنوعی تزئینی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد:

  • هر ارتفاع الیافی از کم تا زیاد برای کاربردهای تزئینی مناسب در نظر گرفته می‌شود (معمولا از ۸ میلی‌متری تا ۳۵ میلی‌متر)
  • هرچه تراکم الیاف بیشتر باشد، چمن ها به چمن های طبیعی نزدیک‌تر هستند
  • بکنیگ مقاوم در برابر سرما و گرما
  • گاهی به مواد پرکننده مانند سلیس نیاز است و گاها خیر
  • انتقال آب سطحی بسیار راحت و سریع

کاربردهای چمن مصنوعی تزئینی

۱. چمن مصنوعی برای تالار و باغ ها

برای این که چشم های مهمانان را به فضای بی‌نهایت زیبا اطراف حیاط و محوطه تالار و باغ جلب کنید، چمن مصنوعی می‌تواند استارت خوبی باشد. شما با نصب این چمن می‌توانید هر روز از سال و فارغ از این که هوای بیرون مساعد یا نامساعد باشد، پذیرای مهمان و دوستان عزیز خود باشید و بساط دورهمی و جسن و مهمانی های به یادماندنی را به پا کنید.

آسیاچمن

۲. چمن مصنوعی برای اطراف استخر

خوب اگر هوس کردید که چشم انداز بی نظیری از طبیعت را در منزل و ویلای خود داشته باشید، بی شک رنگ آبی آب استخر و سبزی چمن مصنوعی که بی شک از هر نظر نمای طبیعی چمن های واقعی را دارد، به‌شدت پینشهاد می‌شود.

علاوه بر این، امنیت شما هنگام بیرون آمدن از استخر و قدم زدن اطراف آن تضمین می‌شود، زیرا چمن مصنوعی نه سطح گل و لایی را به وجود می‌آورد نه موجب لیز خوردن شما می‌شود، دلیل اصلی آن هم این است که به‌راحتی آب را از خود عبور می‌دهد و الیاف آن کاملا ضد آب هستند.

۳. چمن مصنوعی روف گاردن

این ایده بهترین پیشنهاد برای افرادی است که کمتر فضای سر بازی در خانه خود دارند تا بتوانند بساط طبیعت سبز را در اطراف خود پهن کنند. پشت بام خانه می‌تواند با چمن مصنوعی تزئینی به یک جای دنج و آرام و پر از حس شادی و طراوت تبدیل شود که می‌توانید با هر سلیقه ای که دارید، آنجا را تزئین کنید یا با افزودن چند مبل و صندلی روف گاردن خود را کاربردی تر کنید، مخصوصا شب های نورانی که ستاره های چشمک زن و ماه زیبا می‌توانند سایه بالای سرتان باشند.

۴. چمن مصنوعی برای دکوراسیون داخلی

از در ورودی گرفته تا دیوارها و کف اتاق، آشپزخانه، تراس و بالکن، یا حتی رومیز و کانتر آشپزخانه، چمن مصنوعی تزئینی می‌تواند متحول کننده هر طراحی و دکوری باشد و با رنگ سبز خود انرژی محیط را چند برابر افزایش می‌دهد.

۵. چمن مصنوعی تراس و بالکن

این یکی از رایج‌ترین ایده‌هایی است که مخصوصا به آپارتمان نشین‌ها پیشنهاد می‌شود. فضای هرچند کوچک و بزرگ تراس و بالکن خانه شما می‌تواند تجلی بخش طبیعت‌های سبز و دل‌انگیزی باشد که شاید اصلا به ذهن تان هم نرسیده باشد.

با نصب چمن مصنوعی در کف تراس و بالکن و همراه کردن آن با چند گلدان و میز و صندلی می‌توانید برای خود یک پناهگاه امن برای روزهایی که دلتان یک هوای تازه و آزاد و یک سرسبزی دلنشین می‌خواهد، داشته باشید.

آسیاچمن، همیشه سبز

شماره تماس: 41127-021- 09194006300

خرید آیفون تصویری تابا از آریا ایمن آشنایی با سرویس های میزبانی وب صباهاست خرید هارددیسک های گیمینگ وسترن دیجیتال بلک (P10 & D10) از مهرگان آی تی معرفی شرکت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد ارائه خدمات شیبا اینو در اکس نوین منبع آسیاچمن
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×