ورود همه‌جانبه اپل به صنعت گیم می‌تواند با معرفی هدست واقعیت ترکیبی اتفاق بیافتد

گفته می‌شود مهم‌ترین محصولات اپل در سال آینده میلادی، مک پرو جدید و نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی این شرکت خواهد بود؛ هدستی که ظاهرا در حوزه‌ی گیمینگ و محتوای رسانه‌ای و ارتباطات متمرکز خواهد بود.

با نزدیک‌شدن به آغاز سال نو میلادی، اکثر شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی محصولات جدیدشان هستند و طبیعتا اپل نیز از این قائده مستثنی نیست. طبق روال گذشته، پیش‌بینی می‌شود که اهالی کوپرتینو به‌روزرسانی سخت‌افزاری متعددی را برای محصولاتشان در نظر گرفته باشند؛ اما جدا از دستگاه‌های مرسوم همچون گوشی‌های آیفون و کامپیوترهای مک، ظاهرا این شرکت درصدد رونمایی دسته‌ای کاملا جدید در محصولاتش است.

به‌دنبال گمانه‌زنی‌های بسیار و انتشار شایعات متعدد، مارک گِرمن از بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که اپل درنهایت سال آینده‌ی میلادی نخستین نسل از هدست واقعیت ترکیبی‌اش را رونمایی خواهد کرد. وی معتقد است که با ارائه‌ی هدست مذکور کانون توجه اپل بر بخش گیمینگ معطوف و این دستگاه گزینه‌ای ایدئال برای توسعه‌دهندگان بازی‌های مبتنی‌بر VR خواهد بود.

به‌طور‌کلی، مدت‌ها است که گفته می‌شود اپل قصد دارد به صنعت گیمنگ وارد شود و برخی شایعات حاکی از آن هستند که غول دنیای فناری به‌زودی با ارائه‌ی سرویس مبتنی‌بر کلاد یا کنسول دستی (مشابه نینتندو سوییچ)، در میدان رقابت با بزرگان این صنعت قدم خواهد گذاشت. بااین‌حال، ورود به این بخش با غول‌هایی همچون سونی و مایکروسافت و نینتندو شاید آنچنان عقلانی نباشد. بنابراین، دور از انتظار نیست که اپل اپل تمرکزش را روی بخش نابالغ و آینده‌نگرانه‌ی بازی‌های VR بگذارد.

درحقیقت، دستگاه HMD (نصب‌شده روی سر) اپل می‌تواند در نقش کنسول بازی این شرکت در دنیای واقعیت افزود باشد. با تکرار گزارش‌های پیشین، گِرمن به مجهزشدن هدست یادشده به دو تراشه، سیستم خنک‌کننده‌ی بسیار پیشرفته، نمایشگرهای با وضوح زیاد و فروشگاه نرم‌افزاری اختصاصی اشاره می‌کند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که اپل با شرکای رسانه‌ای برای ایجاد رسانه‌های VR همکاری کند و با استفاده از هدست، تجربه‌ای شبیه فیس‌تایم بر‌پایه‌ی واقعیت مجازی را دربر بگیرد.

در سال آینده میلادی، اپل محصولات دیگری نیز عرضه خواهد کرد. برای مثال، می‌توان به به‌روزرسانی‌های خط آیپد ازجمله آیپد پرو جدید با پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و بدنه‌ای شیشه‌ای و تراشه جدید اشاره کرد. همچنین، گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی آیفون SE جدید با اتصال 5G، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶/۷ اینچی، سه مدل اپل واچ شامل SE جدید و نسل بعدی ایرپاد پرو مطرح شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

افزون‌براین، اکثر کامپیوترهای مک نیز با نسل جدید تراشه‌های اپل سیلیکون به‌روز خواهند شد. نسل بعدی مک‌بوک‌ ایر با طراحی کاملا جدید و تراشه M2 شش تا هشت ماه آینده عرضه خواهد شد. گفتنی است مدل آینده بزرگ‌ترین بازطراحی مک‌‌‌بوک ایر از سال ۲۰۱۰ را ایجاد خواهد کرد.

گفته می‌شود مدل یادشده چندین ویژگی وام گرفته‌شده از مک‌بوک پرو جدید و بدنه‌ی نازک‌تر و حاشیه‌های سفیدرنگ و بدون مارک تجاری MacBook Air در حاشیه‌ی تحتانی خواهد داشت. افزون‌براین، احتمالا مهم‌ترین کامپیوتر مک در دهه‌ی اخیر نسل بعدی مک پرو خواهد بود؛ کامپیوتری که روند گذار به تراشه‌های اپل سیلیکون را تکمیل و به قدرتمندترین تراشه‌های اختصاصی این شکت مجهز خواهد شد. بدین‌ترتیب، مک پرو از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه نخستین دسکتاپ حرفه‌ای اپل خواهد بود که در آن تراشه‌ای مبتنی‌بر معماری آرم تعبیه خواهد شد.

اطلاعات خط تولید هیجان انگیز بالقوه اپل در سال ۲۰۲۲ فاش شد اپل واچ SE 2 احتمالا به‌همراه یک مدل مقاوم جدید در سال 2022 معرفی خواهد شد بهترین گوشی های مناسب عکاسی در بازار ایران (آذر ۱۴۰۰) چگونه از سیری در اپل واچ استفاده کنیم؟ کشف روشی جدید برای دزدی خودرو با استفاده از AirTag اپل توسط سارقان کانادایی منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×