وان‌پلاس و طراحی گوشی هوشمند تاشو با لولای دوگانه

پتنت ثبت‌شده‌ی وان‌پلاس گوشی هوشمند تاشویی را با لولای دوگانه نشان می‌دهد.

شاید وان‌پلاس جزو آخرین شرکت‌هایی باشد که به بازی ساخت گوشی‌های هوشمند تاشو می‌پیوندد. طبق پتنت کشف‌شده‌ی LetsGoDigital، وان‌پلاس در حال کار روی دستگاهی منحصر‌به‌فرد است که با گوشی‌هایی مانند گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و هواوی میت X2 فاصله زیادی دارد.

به‌گزارش androidauthority، این پتنت گوشی هوشمند منطعفی از وان‌پلاس را نشان می‌دهد که به‌جای یک لولا، از دو لولا استفاده و همین طراحی آن را به سه بخش تاشو مجزا تقسیم می‌کند. ضخیم‌ترین بخش که احتمالا باتری و قطعات داخلی ضروری را در خود جای می‌دهد، در اطراف لولای بزرگ‌تر می‌چرخد. لولای دوم نیز از دو بخش نازک‌تر پشتیبانی می‌کند و با بازشدن دو نمایشگر دیگر، اندازه‌ی دستگاه سه برابر می‌شود.

طراحی وان‌پلاس مزایای عملی نیز دارد. این گوشی می‌تواند با تاشدن صفحه‌نمایش‌ها به‌شکل مثلث، تعادل خود را حفظ کند. همچنین برای جلوگیری از افتادن لولاها در حالت‌های مختلف، این شرکت از آهن‌رباهایی استفاده می‌کند که با نوار لغزنده مکانیکی فعال می‌شوند.

پتنت گوشی تاشو با لولای دوگانه وان پلاس

البته این فقط پتنتی ثبت‌شده است و نمی‌توان گفت وان‌پلاس حتما روزی آن را عملی خواهد کرد. ممکن است وان‌پلاس فقط قصد داشته است ایده‌‌ی خود درباره گوشی‌های هوشمند تاشو را به‌نمایش بگذارد. در‌نهایت، نمی‌توان مطمئن بود که آیا این شرکت قصد دارد این پتنت را تولید کند یا خیر.

مقاله‌ی مرتبط:

این اولین‌بار نیست که ما دستگاهی تاشو با لولای دوگانه می‌بینیم؛ چراکه TCL در سال ۲۰۱۹ کانسپتی رونمایی کرد که به‌شکل Z تا و باز می‌شد. سامسونگ دیسپلی ایده‌ی نیز خود را برای صفحه‌نمایش چندتایی در اوایل سال جاری رونمایی کرد.

به‌نظر می‌رسد فرم جدید گوشی‌های هوشمند تاشو به سازندگان اجازه می‌دهد دستگاه‌هایی تولید کنند که نمایشگرهای بزرگ‌تری دارند؛ اما می‌توان آن‌ها را به‌راحتی در داخل جیب قرار داد. باوجوداین، همین شکل طراحی و اضافه‌شدن یک لولای دیگر به گوشی‌های هوشمند تاشو، ضعف‌هایی نیز دارد.برای مثال، پیچیدگی تلفن‌های تاشو سه‌گانه ممکن است به افزایش قیمت بیشتر گوشی‌های هوشمند منعطف منجر شود و حتی همین حالا نیز دستگاه‌هایی با طراحی این‌چنین ارزان‌قیمت نیستند.

سری ردمی K50 با چهار تراشه‌ مختلف از کوالکام و مدیاتک عرضه خواهد شد ردمی نوت 11T 5G با تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ و توانایی شارژ ۳۳ واتی عرضه می‌شود رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ چه‌زمانی عرضه می‌شود و چه ویژگی‌هایی را به‌همراه خواهد داشت؟ رندرهای نسخه‌ی ترنسفورمرز گوشی موتورولا اج S30 فاش شد سامسونگ درحال رفع مشکل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز صفحه‌نمایش در سری گلکسی S21 پس از به‌روزرسانی اندروید ۱۲ است منبع androidauthority
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×