نکات و ترفندهای عکاسی پاییزی که باید بدانید

پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای عکاسی از طبیعت و عکاسی پرتره است. با رعایت برخی نکات و تکنیک‌ها می‌توانید به بهترین شکل منظره‌ها و پرتره‌های پاییزی را ثبت کنید.

پاییز یکی از خاص‌ترین فصل‌ها برای عکاس‌ها است. نور و رنگ‌های گرم زرد و نارجی قرمز و سایه‌روشن‌های قهوه‌ای و سبز در منظره‌های اطراف به فراوانی پیدا می‌شوند. این مجموعه‌ی زیبایی رنگ و نوری فرصتی عالی برای عکاسی هنری است.

صرف‌نظر از اینکه به عکاسی منظره، حیات‌وحش، پرتره، حیوانات، عکاسی ماکرو، خیابانی یا عکاسی عروسی علاقه‌مند هستید، پاییز فرصتی طلایی برای خلق آثار زیبا است. همچنین، عکاسی در این فصل هم با مشکلاتی مثل آب‌وهوای سرد یا بارانی همراه است و ممکن است کارتان تحت‌تأثیر قرار بگیرد؛ اما می‌توانید حداکثر استفاده را از آن ببرید.

عناوین این مقاله

تجهیزات عکاسی پاییزی

زمان مناسب عکاسی پاییزی

عکاسی منظره پاییزی

عکاسی پرتره پاییزی

تجهیزات عکاسی پاییزی

بزرگ‌ترین هدف در عکاسی پاییزی خلق تصاویری است که بر جلوه‌های زیبای رنگ و کنتراست تأکید کنند. همچنین نیاز به لنزهایی دارید که پرسپکتیو‌های مختلف از جزئیات رنگی تا چشم‌انداز‌های عریض را پوشش دهند. درادامه به تجهیزات ضروری موردنیاز برای عکاسی پاییزی اشاره می‌کنیم.

فیلترهای پولاریزه مدور

از مجموعه مقالات مفاهیم عکاسی برای مبتدی‌ها

فیلتر پولاریزه مدور یکی از ضروری‌ترین ابزار موردنیاز برای عکاسی پاییزی است. این فیلتر نه‌تنها کنترل روی انعکاس‌ها را فراهم می‌کند؛ بلکه درخشش‌های اضافی را از سطوح خیس حذف می‌کند. این فیلتر از این نظر اهمیت دارد که فصل پاییز معمولا در اغلب نقاط جهان با بارش باران همراه است. بدین‌ترتیب، درخشش‌های گمراه‌کننده‌ و ناخواسته‌ای در چشم‌اندازها به وجود می‌آیند. با فیلتر CP می‌توانید این اجزای غیرضروری را حذف کنید و ظاهری نرم‌تر به تصویر ببخشید؛ اما مهم‌ترین مزیت فیلتر CP افزایش رنگ و کنتراست است که هنگام ثبت تصاویر پاییزی اهمیت زیادی دارد.

فیلتر پولاریزه مدور

فیلترهای تراکم خنثای متغیر (VND)

فیلتر مهم دیگری که می‌توانید در عکاسی پاییزی به کار ببرید فیلتر تراکم خنثای متغیر یا VND است. VND که ترکیبی از چند فیلتر است به عکاس‌ها اجازه می‌دهد با سرعت شاتر پایین در طول روز عکاسی کنند. صرف‌نظر از اینکه سوژه‌ی شما آبشاری سریع یا نهری در اطراف درخت‌های پاییزی است، ثبت ترکیب حرکت و رنگ کار دشواری است. درنتیجه، با استفاده از فیلتر VND می‌توانید به تصاویر متغیر و پیچیده‌تری دست پیدا کنید.

فیلتر VND

لنز واید

علاوه‌بر لنز کیت لازم است دو لنز دیگر هم داشته باشید. اولین نوع لنز، لنز واید است. اگر به‌دنبال وضوح بالاتر هستید می‌توانید لنزی از نوع پرایم واید تهیه کنید. لنز پرایم به لنز با فاصله‌ی کانونی ثابت گفته می‌شود. هرچند اگر به‌دنبال انعطاف و سرعت هستید، می‌توانید یک لنز واید با فاصله‌ی کانونی ۱۵-۳۵ یا ۱۶-۳۵ میلی‌متری تهیه کنید. لنزهای واید معمولا امکان ثبت چشم‌اندازهای چشمگیر و سریع را فراهم می‌کنند. همچنین، به بیننده امکان می‌دهند بخش زیادی از چشم‌انداز را ثبت کند. این مزیت برای عکاسی از چند سوژه‌ی انسانی در یک قاب مفید است.

لنز واید

لنز تله‌فوتو

دومین نوع لنزی که نیاز دارید، لنز تله فوتو است. ترجیحا از لنز ۷۰-۲۰۰ میلی‌متر یا نمونه‌های مشابه آن استفاده کنید. این طیف کانونی برای ثبت جزئیاتی مثل ردیف درختان فوق‌العاده است. با ترکیب دو لنز واید و تله‌فوتو می‌توانید تصاویر فوق‌العاده زیبایی را خلق کنید.

لنز تله فوتو

سه‌پایه

برای رسیدن به ثبات و کنترل دوربین هنگام عکاسی در برخی موقعیت‌های نورپردازی، ممکن است به سه‌پایه نیاز داشته باشید. سه‌پایه یکی از ابزار ضروری عکاسی پاییزی است.

تجهیزات دیگر

هنگام عکاسی پاییزی به‌خصوص در نقاط سرد و کوهستانی همیشه لباس گرم با خود همراه داشته باشید. در فصل پاییز، ممکن است صبحگاه نسبتا گرم و دلچسب به هوایی طوفانی و بارانی تبدیل شود. علاوه‌بر لوازم دوربین، سعی کنید فهرست زیر را تهیه کنید:

  • بارانی گرم ضدآب
  • شلوار ضدآب
  • کفش مخصوص پیاده‌روی
  • دست‌کش
  • کلاه
  • بارانی برای دوربین
  • بسته‌ی کوچک بقا شامل اره یا چاقوی کوچک، چراغ‌قوه و…
  • فلاسک قهوه یا چای گرم

زمان مناسب عکاسی پاییزی

هنگام عکاسی از رنگ‌ها، زمان‌بندی اهمیت زیادی دارد. اگر اوایل پاییز عکاسی کنید، ممکن است صرفا برگ‌های سبز ببینید و اگر خیلی دیر بروید، با درخت‌هایی خشک و بدون برگ روبه‌رو خواهید شد. زمان زرد‌شدن برگ‌ها در مناطق و کشورهای مختلف متفاوت است. ارتفاع‌ها و بدنه‌های آبی می‌توانند بر زمان‌بندی تغییر برگ‌ها تأثیر بگذارند. بهتر است همیشه زمان‌بندی میانگین تغییر رنگ‌ برگ‌ها را براساس سال‌های گذشته محاسبه کنید. برای این کار می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، فلیکر یا 500x و کلمه‌های کلیدی و هشتگ‌ها برای مکان‌های دلخواه خود استفاده کنید.

یکی از ابعاد دیگر زمان‌بندی، زمان روز است. حتما تا‌به‌حال درباره‌ی ساعت‌های طلایی شنیده‌اید. در پاییز، کاهش دما هنگام شب اغلب اوقات با وزش باد همراه است. هنگام صبح خورشید طلوع و همه‌چیز شروع به گرم‌شدن می‌کند. در این زمان روز، مه شکل می‌گیرد و سطوح آبی آرام و بدون باد هستند. اگر به‌دنبال ثبت انعکاس رنگ‌ها در آب هستید، هنگام طلوع آفتاب برای عکاسی بروید. همچنین، می‌توانید برای تأیید ساعت‌به‌ساعت وضعیت هوا، پیش‌بینی وضع هوا را بررسی کنید. اگر می‌خواهید از دریاچه یا برکه‌ای عکاسی کنید، معمولا ۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از طلوع آفتاب در محل حاضر شوید و منتظر بمانید.

همچنین، با عکاسی در ساعت طلایی بعداز ظهر می‌‌توانید رنگ‌های گرم زیادی را ثبت کنید. برای رسیدن به عمق میدان بالا، می‌توانید از گشودگی دیافراگم کم استفاده کنید که در عکاسی منظره رایج است. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید سرعت شاتر را کاهش دهید و ایزو را افزایش دهید.

عکاسی منظره‌ی پاییزی

در پاییز، مناظر چشمگیری در اطراف خود می‌بینید. رنگ‌های گرم قرمز و نارنجی و زرد جلوه‌ای زیبا به مناظر اطراف می‌بخشند؛ اما اگر می‌خواهید عکس‌هایتان تکراری نباشند، لازم است نکاتی را رعایت کنید.

از برداشت محصول عکاسی کنید

وقتی بحث محصولات پاییزی مطرح می‌شود، اغلب افراد به کدو تنبل یا انار فکر می‌کنند. با اینکه کدو تنبل و انار از محصولات نمادین فصل پاییز هستند، تنوع میوه‌ها و سبزیجات بسیار بیشتری وجود دارد. پاییز فصل میوه‌ها و سبزیجات زیبا و خوش‌رنگی است که می‌توانید آن‌ها را به سوژه‌ی عکاسی خود تبدیل کنید. از سبزیجات و میوه‌های پاییزی می‌توان به ذرت، بروکلی، انگور، قارچ، پرتقال و نارنگی اشاره کرد. همچنین، می‌توانید از فرایند برداشت محصول به شکل پروژه‌ای مستند عکاسی کنید. ایده‌ی بعدی استفاده از این محصولات برای عکاسی از غذا به‌صورت پخته یا خام است. برای مثال، می‌توانید از افراد در حال آشپزی یا خوردن غذا عکاسی کنید.

برداشت محصول

به روش ماکرو عکاسی کنید

با وجود برگ‌ها و میوه‌های کاج، سوژه‌های زیادی برای عکاسی ماکرو در فصل پاییز وجود دارد. عکاسی ماکرو با لنزهایی با طیف فوکوس کوتاه انجام می‌شود و امکان بزرگ‌نمایی سوژه را می‌دهند. این نوع عکاسی معمولا با سه‌پایه انجام می‌شود؛ زیرا فوکوس در آن اهمیت زیادی دارد. سعی کنید دوربین خود را برای رسیدن به عمق میدان دلخواه تنظیم کنید.

عکاسی ماکرو

از نمای دید پرنده عکاسی کنید

وقتی دوربین در جای مرتفعی قرار داشته باشد، به چشم‌انداز «زاویه‌ی دید پرنده» می‌گویند یا به بیان دیگر، زاویه‌‌ای که پرنده هنگام پرواز می‌بیند. با پهپاد می‌توانید به این زاویه برسید؛ اما اگر به پهپاد دسترسی ندارید، می‌توانید به مرتفع‌ترین نقطه مثل نوک کوه یا برج بروید و از آن زاویه عکاسی کنید.

زاویه دید پرنده

زاویه دید کرم را فراموش نکنید

زاویه‌ی دید کرم دقیقا در نقطه‌ی مقابل زاویه‌ی دید پرنده قرار می‌گیرد. برای رسیدن به این زاویه‌ی دید، دوربین را در پائین‌ترین زاویه‌ی ممکن قرار دهید. این زاویه برای عکاسی از درخت‌ها متداول است؛ زیرا می‌توانید از سر تا پایین درخت را عکاسی کنید. همچنین، برای عکاسی از سوژه‌هایی مثل گل‌ها یا قارچ‌ها جالب است.

زاویه دید کرم

به‌دنبال انعکاس بروید

استفاده از انعکاس در عکس یکی از تکنیک‌های قدرتمند ترکیب‌بندی است. در این صورت، می‌توانید رنگ‌های موجود در چشم‌انداز پاییزی را دو برابر کنید. تفاوتی ندارد که سطح انعکاسی جریان کوچک رودخانه‌ یا برکه یا دریاچه باشد. آب همیشه فرصت‌های عکاسی جالبی را دراختیارتان قرار می‌دهد.

از انعکاس‌ها می‌توانید برای عکاسی به شیوه‌ی لانگ اکسپوژر نیز استفاده کنید. اگر به‌دنبال عکاسی از انعکاس هستید، سعی کنید صبح زود این کار را انجام دهید؛ زیرا در این زمان، وزش باد کمتر است. بدین‌ترتیب، فرصت بهتری برای ثبت آب‌های آرام و انعکاس سوژه‌های خواهید داشت. همچنین، نور قبل از طلوع آفتاب کنتراست جالبی را ایجاد می‌کند که به ثبت جوّ دلخواهتان کمک خواهد کرد.

جستجوی آب

استفاده از بافت

صرف‌نظر از اینکه به درخت‌ها یا برگ‌ها یا میوه‌ها فکر کنیم، بافت‌ها همیشه سوژه‌های جذابی هستند؛ به‌ویژه در فصل پاییز بافت‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند؛ زیرا رنگ‌های گرمی به خود می‌گیرند. سعی کنید تصویری کلوز‌آپ از برگی در حال سقوط را بگیرید. همچنین، با سرعت شاتر مناسب می‌توانید تمام جزئیات تصویر را ثبت کنید.

بافت در منظره

عکاسی در مه

صرف‌نظر از نوع عکاسی، مه می‌تواند به بهبود حس پاییزی در میانه‌ی روز کمک کند. دلیل این مسئله هم نرم‌شدن کنتراست‌های منظره و ایجاد عمق میدانی زیبا است. در‌صورتی‌که عکاسی پرتره یا حیات‌وحش انجام می‌دهید، عکاسی از مه به شما کمک می‌کند سوژه‌ی اصلی را از بقیه‌ی صحنه جدا کنید. با‌این‌حال، مسئله فقط تفکیک بین سوژه و پس‌زمینه نیست؛ بلکه مسئله حسی است که با استفاده از مه منتقل می‌کنید. نتیجه هم ترکیبی از ناشناختگی و ابهام است که مخاطب را جذب می‌کند.

تصویر زیر نمونه‌ای از عکاسی مه پاییز است. همان‌طور‌که می‌بینید، مه به ایجاد عمق میدان کمک می‌کند؛ درنتیجه، دفعه‌ی بعد که برای عکاسی پاییزی بیرون رفتید، سعی کنید از شرایط مه‌آلود عکاسی کنید.

مه پاییزی

مه به ایجاد عمق میدان کمک می‌کند

انتخاب بهترین رنگ‌ها

تاکنون درباره‌ی رنگ‌های مکمل شنیده‌اید؟ رنگ‌های مکمل به دو رنگ گفته می‌شود که وقتی کنارهم قرار می‌گیرند، کنتراست بصری فراوانی را به‌وجود می‌آورند. تُن‌های قرمز معمولا مکملی برای تُن‌های آبی هستند؛ درنتیجه، اگر کمی آسمان آبی را در پس‌زمینه‌ی عکس پاییزی خود بیاورید، می‌توانید به تصویری با کنتراست درخورتوجه برسید.

رنگ‌های مکمل

رنگ‌های مکمل می‌توانند کنتراست بصری تصویر را افزایش دهند

انتزاعی عکاسی کنید

برخی عکاس‌های ماکرو به‌دنبال مستندسازی بخشی متفاوت از زندگی هستند؛ اما برخی دیگر ذوق هنری دارند. آن‌ها می‌خواهند تصویر چشمگیری را خلق کنند و بدین‌صورت به‌دنبال عکاسی انتزاعی می‌روند. تعدادی برگ پاییزی پیدا و آن‌ها را از نزدیک بررسی کنید. الگوها و زیبایی‌های آن‌ها را ببینید و سپس سعی کنید از نزدیک از آن‌ها عکس بگیرید.

عکاسی پاییزی

عکاسی پرتره پاییزی

به‌دلیل رنگ‌های زیاد و نور عالی، فصل پاییز یکی از بهترین فصل‌ها برای عکاسی پرتره است. در این فصل، می‌توانید پرتره‌هایی با تم نوستالژیک و احساسی و اسرارآمیز خلق کنید؛ اما با اینکه عکاسی پرتره می‌تواند فوق‌العاده به‌نظر برسد، ثبت بهترین تصاویر همیشه کار آسانی نیست. درادامه به نکاتی برای ثبت تصاویر بهتر پرتره در فصل پاییز اشاره می‌کنیم.

وقتی نور مناسب است بیرون بروید

نور تأثیر زیادی بر خلق پرتره‌های پاییزی می‌گذارد. اگر به‌دنبال خلق حسی نوستالژیک هستید، بهتر است در روزهای ابری آفتابی عکاسی کنید. با‌این‌حال، نورهای گرم طلوع و غروب خورشید هم گزینه‌های خوبی هستند. اگر صبح زود بیرون‌رفتن برایتان دشوار است، ساعت طلایی قبل از غروب خورشید فرصت خوبی برای خلق آثار پرتره است.

انتخاب لباس مناسب

مطمئن شوید تمام سوژه‌ها لباس مناسبی به تن دارند. در درجه‌ی اول، سعی کنید لباس گرم همراه داشته باشید و در درجه‌ی دوم، رنگ‌ لباس‌ها تأثیر زیادی بر زیبایی تصاویر می‌گذارند. از سوژه‌ها بخواهید تُن‌های رنگی طبیعی یا ترکیبی از رنگ‌های مکمل رنگ درخت‌ها و برگ‌ها را بپوشند. برای مثال، رنگ ژاکت پسربچه در تصویر زیر به‌خوبی با رنگ برگ درخت‌ها هماهنگ شده است.

اگر گزینه‌های متعددی ندارید، از پوشیدن لباس‌هایی با طرح یا رنگ‌های شلوغ خودداری کنید. تمی رنگی را انتخاب کنید که همه بتوانند آن را تهیه کنند. همچنین، از پوشیدن تی‌شرت‌ها یا ژاکت‌های دارای لوگو برجسته خودداری کنید؛ زیرا لوگوها می‌توانند بسیار گمراه‌کننده باشند.

رنگ لباس مناسب

موقعیت را هوشمندانه انتخاب کنید

در فصل پاییز، باید به‌دنبال بهترین رنگ‌ها و بافت‌ها باشید. برای این منظور می‌توانید به باغ یا جنگلی زیبا بروید. به برگ درخت‌ها توجه و عکاسی در نقاط مرتفع را تجربه کنید. همچنین، شرایط پاییز می‌توانند به‌سرعت تغییر کند؛ درنتیجه، قبل از عکاسی پرتره همیشه شرایط آب‌وهوایی را درنظر بگیرید.

استفاده از تنظیمات و گشودگی دیافراگم مناسب

در عکاسی پرتره‌ی پاییزی، بهتر است ایزو را پاییز نگه دارید تا از نویز اجتناب کنید و سرعت شاتر هم باید در ۱۲۵/۱ ثانیه یا سریع‌تر قرار بگیرد. علاوه‌براین، تغییر گشودگی دیافراگم یکی از عوامل تأثیرگذار بر عکس‌های پرتره است. به‌شدت توصیه می‌شود عکس‌هایی را با گشودگی‌های متعدد دیافراگم ثبت کنید. بدین‌صورت می‌توانید به پس‌زمینه‌های تار یا پس‌زمینه‌هایی برای تأکید بر رنگ و بافت برگ‌ها برسید.

برای رسیدن به پس‌زمینه‌ی کاملا تار، می‌توانید گشودگی دیافراگم خود را روی عریض‌ترین گزینه یا کمترین عدد مثل f/4، f/2.8 یا f/1.8 قرار دهید. f/2.8 یکی از گزینه‌های توصیه شده است؛ البته در بسیاری از لنزهای کیت وجود ندارد. در‌صورتی‌که فقط لنز کیت دارید، در گشودگی دیافراگم f/5 عکاسی کنید.

گشودگی دیافراگم کم

این عکس با گشودگی دیافراگم f/2.8 برای رسیدن به پس‌زمینه تار ثبت شده است

اگر می‌خواهید بیشتر بر برگ‌های پس‌زمینه تأکید کنید، روی سوژه فوکوس کنید؛ اما این بار گشودگی دیافراگم را روی f/8 قرار دهید:

گشودگی دیافراگم متوسط

تصویر ثبت شده در f8 برای قرار دادن بخش بیشتری در پس‌زمینه

اگر می‌خواهید همه‌چیز از سوژه تا برگ‌های پس‌زمینه را در فوکوس قرار دهید، می‌توانید گشودگی را به f/16 یا حتی f/22 تغییر دهید. همچنین، در عکاسی در f/22 مراقب باشید؛ زیرا در این حالت، سرعت شاتر به‌طور درخورتوجهی کاهش می‌یابد؛ درنتیجه، ممکن است لازم باشد ایزو را افزایش دهید.

گشودگی دیافراگم f22

عکس ثبت‌شده در f22 که پس‌زمینه و جزئیات زیاد آن را نمایش می‌دهد. سرعت شاتر کاهش پیدا کرد؛ در‌نتیجه لازم است ایزو را افزایش دهید

علاوه‌براین، همیشه سعی کنید در حالت RAW عکاسی کنید؛ زیرا این حالت انعطاف بیشتری را برای مرحله‌ی ویرایش تصاویر فراهم می‌کند. در دوربین‌های مدرن، JPEG گزینه‌ی خوبی است؛ اما همیشه توصیه می‌شود از فرمت RAW استفاده کنید؛ البته برخی دوربین‌ها اجازه می‌دهند هم‌زمان به هر دو فرمت RAW و JPEG عکس بگیرید.

همچنین، می‌توانید تنظیمات وایت بالانس را همیشه روی Auto قرار دهید؛ اما برای پرتره‌های پاییزی می‌توانید از حالت Cloudy هم استفاده کنید. این حالت باعث گرم‌شدن رنگ‌ها می‌شود؛ گرچه می‌توانید آن را بعدا ویرایش کنید.

ثبت احساسات و لبخندهای طبیعی

بهترین تصاویر پرتره نیازمند ژست‌ها و حالت‌های طبیعی چهره هستند. برای برانگیختن احساسات طبیعی روش‌های مختلفی وجود دارد. برای افراد بالغ توصیه می‌شود با سوژه‌ها صحبت کنید و از آن‌ها درباره‌ی زندگی‌شان بپرسید. همچنین، می‌توانید آن‌ها را بخندانید؛ البته این کار می‌تواند دشوار باشد یا می‌توانید در پشت صحنه سازی را بنوازید و وقتی هیجان‌زده شدند، از آن‌ها عکس بگیرید.

برای عکاسی از کودکان، می‌توانید برایشان لطیفه بگوید و از آن‌ها بخواهید تا جایی که می‌توانند، با سرعت به‌سمت شما بِدَوند. همچنین، می‌توانید از پدر‌و‌مادر درباره‌ی ایده‌های عکاسی بپرسید. اگر از بیش از یک کودک عکاسی می‌کنید، از آن‌ها بخواهید رازی را در گوش هم بگویند. در این حالت، آن‌ها همیشه لبخند می‌زنند. اگر صرفا از یک کودک عکاسی می‌کنید، از او بخواهید درباره‌ی موضوع دلخواه خود صحبت کند. در‌هرصورت، هر کاری انجام دهید تا حواس بچه‌ها را از عکاسی پرت کنید.

احساسات طبیعی

نکات تکمیلی عکاسی پاییزی

علاوه‌بر نکات گفته‌شده، می‌توانید خلاقیت بیشتری به خلق دهید و عکاسی پاییزی را بسیار فراتر از کلیشه‌های عادی ببرید.

عکاسی از طبیعت بی‌جان

عکاسی از طبیعت بیجان ژانری انعطاف‌پذیر است که ازطریق آن می‌توانید حس‌و‌حال پاییزی را منتقل کنید. برای عکاسی طبیعت بی‌جان، می‌توانید از هر شیء دلخواهی مثل برگ‌ها، لباس‌ها، اشیائی با رنگ‌های پاییزی، غذاهای سنتی پاییز و… استفاده کنید.

برای رسیدن به تصویری خوشایند، اشیای صحیح را انتخاب و براساس قوانین ترکیب‌بندی آن‌ها را چیدمان کنید. از شکل‌ها و رنگ‌ها و بافت‌ها هم برای متعادل‌ساختن تصویر استفاده و سپس آن‌ها را براساس ترتیب قانون طلایی یا قانون یک‌سوم چیدمان کنید.

عکاسی از طبیعت بیجان

کلیشه‌ها را فراموش کنید

کلیشه‌های عکاسی وسوسه‌انگیز هستند و این کلیشه‌ها را می‌توانید در تمام عکس‌های شبکه‌های اجتماعی ببینید. با‌این‌حال، استفاده از کلیشه‌ها تمرین خوبی برای خلاقیت نیست و باعث برجسته و متمایز ‌شدن عکس‌ها از میان بقیه نخواهد شد. درنتیجه، سعی کنید روش‌های دیگری را برای ارائه‌ی سوژه‌هایتان پیدا کنید.

فراموش کردن کلیشه ها

نبود کلیشه به‌معنی استفاده‌نکردن از برگ‌ها نیست

با اینکه پاییز ویژگی‌های دوست‌داشتنی زیادی دارد و برگ‌ها همیشه جذابیت خود را خواهند داشت، بهتر است به شیوه‌ای خلاقانه از برگ‌ها استفاده کنید. بدین‌ترتیب، تصاویر از آثار دیگر هنرمندان متمایز خواهند شد.

استفاده از برگ‌ها

ویرایش عکس‌های پاییزی

ویرایش تصاویر به‌اندازه‌ی خود عکاسی اهمیت دارند و بسیاری از اوقات می‌توان مفهوم و احساس عکس را با ویرایش صحیح منتقل کرد. از میان نرم‌افزارهای ویرایشی، می‌توانید یکی از آن‌ها را به‌دلخواه انتخاب کنید. نرم‌افزارهای غیررایگان مثل ادوبی لایت‌روم و فتوشاپ و نرم‌افزارهای رایگان مثل GIMP از نمونه‌های قدرتمند و خوبی برای ویرایش تصاویر هستند.

مقاله‌های مرتبط:

اگر با گوشی هوشمند عکاسی می‌کنید، اپلیکیشن‌های خوبی برای ویرایش تصویر وجود دارند. در طول فرایند ویرایش نهایی تصاویر، باید مواردی مثل وایت بالانس را تنظیم کنید. سپس در‌صورت لزوم، اکسپوژر یا نوردهی و اشباع (saturation) و کنتراست (contrast) را تغییر دهید. علاوه‌براین، لازم نیست ویرایشگری خبره باشید تا تصاویرتان بدرخشند. برای عکاسی پرتره هم می‌توانید فرایند مشابهی را انجام دهید.

ویرایش تصاویر پاییزی

سخن پایانی

پاییز بهترین فصل برای بیرون‌رفتن از خانه و ثبت تصاویر زیبای منظره یا پرتره است. عکس‌های به‌یادماندنی در برنامه‌ریزی دقیق ریشه دارند. هرچقدر بیشتر برای عکاسی بیرون بروید، بیشتر می‌توانید تصاویر و چشم‌اندازهای زیبا را خلق کنید.

ترکیب بندی در عکاسی ؛ هر آنچه باید برای شروع بدانیم ویرایش تصاویر در فتوشاپ ؛ هر آنچه باید برای شروع بدانید پنج نکته برای بهبود عکاسی رویداد چگونه عکس‌های باکیفیتی از غذاها بگیریم عکاسی پرتره چیست؛ هر آنچه برای شروع باید بدانید منبع زومیت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×