نصب‌های پشتیبانی‌نشده ویندوز ۱۱ اولین به‌روزرسانی آن را دریافت می‌کنند

بر خلاف ادعاهای پیشین مایکروسافت، آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ حتی برای نصب‌های پشتیبانی‌نشده‌ی این سیستم‌عامل در دسترس است.

ویندوز ۱۱ به‌تازگی اولین به‌روزرسانی خود را دریافت کرده است که مشکلاتی به همراه دارد؛ اما روزنه‌ی امیدی نیز در دل کاربرانی که سخت‌افزار دستگاه آن‌ها از این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌کند ایجاد کرده است. برخلاف آنچه مایکروسافت پیش از انتشار اعلام کرده بود، نصب‌های پشتیبانی‌نشده ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی درایور و امنیتی (یا حداقل برخی از آن‌ها) را دریافت می‌کنند.

به گزارش دیجیتال ترندز، در روزهای آغازین انتشار، مایکروسافت گفت نصب‌های پشتیبانی‌نشده ویندوز ۱۱ به‌روزرسانی‌های حیاتی امنیتی را دریافت نخواهند کرد؛ اما هرگز اطلاعات کاملی درباره این موضوع ارائه نکرد. در عوض، تنها گزارش‌هایی درباره تصورات مبهمی در مورد اینکه آیا کاربران پشتیبانی‌نشده دارای حق به‌روزرسانی هستند یا خیر، به دست ما رسید.

به روزرسانی ویندوز ۱۱

با توجه به تلاش مایکروسافت برای حفظ حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ (و نگرانی در مورد نصب‌های پشتیبانی‌نشده) می‌توانیم فرض کنیم که کاربران پشتیبانی‌نشده به‌روزرسانی دریافت نمی‌کنند؛ اما وقتی یکی از خبرنگاران خبرگزاری دیجیتال ترندز Dell XPS خود را با تراشه پشتیبانی‌نشده Core i7-7700HQ بوت کرد و به به‌روزرسانی‌های امنیتی، درایور و NET Framework. دسترسی پیدا کرد، تعجب بسیاری برانگیخته شد.

مقاله‌های مرتبط:

به نظر می‌رسد نصب‌های پشتیبانی نشده ویندوز ۱۱ حداقل در حال حاضر به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد. رویکرد مبهم مایکروسافت نشان می‌دهد که این یک امر ثابت نیست و سیاست شرکت تغییر خواهد کرد؛ به‌روزرسانی‌های آینده ممکن است فقط برای دستگاه‌های پشتیبانی شده عرضه شوند؛ اما در این مرحله مطمئن نیستیم چه اتفاقی رخ خواهد داد. در حال حاضر می‌توانید ویندوز ۱۱ را روی سخت‌افزارهای پشتیبانی‌نشده نصب و اولین پچ امنیتی بزرگ را بارگیری کنید.

هنگامی که مایکروسافت حداقل سخت‌افزار مورد نیاز ویندوز ۱۱ را اعلام کرد، سروصدای زیادی به پا شد. این سیستم عامل حداقل از پردازنده Ryzen 2000 یا Intel 8 استفاده می‌کند و همچنین به TPM 2.0 ،UEFI Secure Boot، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی نیاز دارد. تیم ویندوز مسیری برای ارتقاء کاربران پشتیبانی‌نشده ارائه کرده است؛ اما این راه‌ حل موقت به نظر می‌رسید و مایکروسافت به دلیل عرضه نشدن به‌روزرسانی برای آن، این روش را توصیه نمی‌کند.

به نظر می‌رسد دلخوری‌های پیش‌آمده بیهوده بوده‌اند. برخی توانسته‌اند اولین پچ ویندوز ۱۱ را روی یک سیستم پشتیبانی‌نشده نصب کنند و بر اساس گزارش HTNovo، دیگران می‌توانند این کار را انجام بدهند.

این بدان معنا نیست که کاربران پشتیبانی‌نشده هر به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. اگر هر اتفاقی بیفتد، مایکروسافت از قبل هشدار پشتیبانی نشدن را داده و ممکن است پچ‌های بعدی در دستگاه‌های پشتیبانی‌نشده ویندوز ۱۱ دیده نشوند؛ اما باید منتظر ماند و دید مایکروسافت در آینده چه سیاستی در پیش خواهد گرفت.

نسخه‌ی پایدار One UI 4.0 بر پایه‌ اندروید 12، احتمالا تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد قابلیت بازکردن قفل خودرو اندروید 12 به‌زودی دردسترس قرار خواهد گرفت توضیح مایکروسافت برای کاهش ۴۰ درصدی حجم به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ اولین به‌روزرسانی ویندوز 11 عملکرد پردازنده‌های رایزن AMD را کندتر می‌کند بیش از ۵۰ درصد کامپیوترهای اداری قادر به‌ دریافت ویندوز ۱۱ نیستند منبع digitaltrends
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×