مینگ چی کو: اپل از ارائه نمایشگر OLED در آیپدهای ۲۰۲۲ صرف‌ نظر کرده است

طبق گفته مینگ‌چی کو، اپل در صدد است تا سال آینده میلادی نیز برای ارائه محتوای بصری در آیپدهایش از پنل‌ LCD بهره بگیرد.

شنیده‌های اخیر از آن حکایت دارند که اپل قصد دارد برخی از آیپدهای خود را در سال‌های آینده به نمایشگرهای پیشرفته اُرگانیک ال‌ای‌دی (OLED) مجهز کند و آیپد ایر ۲۰۲۲ محتمل‌ترین محصول در این خانواده خواهد بود. اما گزارشی از مینگچی کو خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و بیان می‌کند که غول دنیای فناوری به‌زودی سایر محصولاتش را نیز به نمایشگر OLED مجهز خواهد کرد؛ البته نباید انتظار داشته باشید که این اتفاق در سال ۲۰۲۲ رخ بدهد.

تحلیلگر یادشده معتقد است که کوپرتینویی‌ها آیپدهای ۲۰۲۲ را به پنل‌ TFT-LCD مجهز خواهند کرد که ظاهراً هدف اپل از این کار برخی دلایل بازاریابی و فنی است. از نظر بازاریابی، گمان می‌رود نسل بعدی آیپد پرو ۱۱ اینچی همانند برادر بزرگ‌ترش از نمایشگر LCD مبتنی بر نور پس‌زمینه مینی ال‌ای‌دی بهره خواهد گرفت؛ بنابراین استدلال می‌شود که استفاده از نمایشگر OLED با تکنولوژی جدیدتر در آیپد ایر می‌تواند به بازاریابی مدل‌های پرو ضربه بزند. دلیل فنی این مسئله ظاهراً مربوط به تولید و مشکلات لجستیکی است؛ زیرا عملکرد و مقدار تولید نمی‌تواند الزامات اپل را برآورده کند و از قرار معلوم اپل به همین دلیل قصد دارد حداقل تا سال ۲۰۲۳ این تغییر را به تأخیر بیندازد تا شاید با بهبود وضعیت لجستیکی بتواند آیپدهای پرو را نیز به نمایشگرهای یادشده مجهز کند.

مقاله‌ی مرتبط:

کو بر این باور است که نمایشگرهای mini-LED تا سال ۲۰۲۳ رُکن اصلی فروش محموله‌های آیپد خواهند بود؛ اما ساختار هزینه فعلی استفاده از نمایشگرها را برای مدل‌های میان‌رده و پایین‌رده آیپد چالش‌برانگیز و دشوار می‌کند؛ از این‌رو، این احتمال وجود دارد که عمدتاً مک‌بوک‌های پرو محموله‌های mini-LED را هدایت کنند.

مینگ‌چی کو پیش‌تر اعلام کرده بود که آیپد ایر ۵ در سال ۲۰۲۲ به پنل OLED غیر منعطف و کپسولاسیون فیلم نازک (TFE) مجهز خواهد شد و در مقابل، مدل‌های پرو در سال ۲۰۲۳ از نمایشگرهای OLED منعطف مشابه آیفون استفاده می‌کنند. طبق شایعات، آیپد ایر بعدی احتمالاً دارای نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی از نوع لیکوید رتینا خواهد بود که مانند نسل گذشته، حسگر تاچ آی‌دی با دکمه پاور در فریم فوقانی دستگاه ادغام شده است. ظاهراً تنها تغییر ظاهری این دستگاه به ماژول دوربین آن بازمی‌گردد و احتمالا شاهد یک آرایه لنز دوگانه برای دوربین اولتراواید خواهیم بود.

افزون بر این، استفاده از حسگر لایدار در پنجمین نسل آیپد ایر محتمل است؛ اما صحت‌وسقم آن را نمی‌توان تأیید یا رد کرد. از دیگر ویژگی‌های آیپد مذکور می‌توان به بلندگوی صوتی چهارطرفه، پشتیبانی از نسل پنجم ارتباطات موبایل (5G) مبتنی بر فرکانس mmWave و تراشه A15 Bionic اشاره کرد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیپد به این صفحه مراجعه کنید. سنسور تاور: مجموع درآمد اپ استور و گوگل پلی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ به ۳۴ میلیارد رسیده است اپل احتمالا هفته آینده پیش‌خرید اپل واچ سری ۷ را آغاز خواهد کرد اپل واچ سری 7 از پردازنده‌ی نسل قبل این ساعت هوشمند بهره می‌برد بررسی iOS 15 و iPadOS 15 [با بررسی ویدیویی] تیک تاک پردرآمدترین اپلیکیشن موبایل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×