مک‌اواس مانتری احتمالا بدون قابلیت یونیورسال کنترل عرضه خواهد شد

قابلیت بسیار مورد‌ انتظار یونیورسال کنترل احتمالا هم‌زمان با عرضه جدیدترین نسخه سیستم‌‌عامل کامپیوترهای مک در دسترس نخواهد بود.

به گزارش Verge، طبق آنچه از وب‌سایت اپل مشخص است، قابلیت یونیورسال کنترل (Universal Control) که کنترل چندین دستگاه اپل را با ماوس و کیبورد یکسان ممکن می‌کند،‌ احتمالا هم‌زمان با مک‌اواس مانتری،‌ جدیدترین نسخه سیستم‌‌عامل کامپیوترهای مک، عرضه نخواهد شد.

اپل اعلام کرده است به‌روزرسانی سیستم عامل مک ۲۵ اکتبر (۳ آبان) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ اما صفحه مربوط به آن حالا با عبارت یونیورسال کنترل «اواخر پاییز امسال در دسترس خواهد بود»، آپدیت شده است.

قابلیت یونیورسال کنترل یکی از قابل توجه‌ترین نمایش‌ها در WWDC 2021 بود که طی آن کریگ فدریگی، فایلی را از آیپد درگ کرد، از میان صفحه‌نمایش مک‌بوک گذراند و در نهایت در آی‌مک دراپ کرد. این قابلیت ترکیب تکنولوژی‌هایی است که اپل سال‌ها مشغول توسعه آن‌ها بوده؛ اما برای ارائه بی‌نقص این قابلیت لازم است آزمایش‌ها و اصلاحات بیشتری روی آن انجام شود و جای تعجب نیست عرضه آن عقب افتاده است.

مقاله‌ی مرتبط:

نسخه‌های بتای مانتری ماه‌ها است در دسترس توسعه‌دهندگان و عموم قرار گرفته؛ اما قابلیت یونیورسال کنترل در هیچ کدام از آن‌ها حضور نداشته است. به جز این، قابلیت SharePlay که به کاربر امکان می‌دهد از طریق فیس‌تایم با دوستان خود ویدئو تماشا کند یا به موسیقی گوش بدهد، در iOS و iPadOS 15 نیز موجود نبود؛ اما برخلاف یونیورسال کنترل، قابلیت SharePlay در چند نسخه بتای iOS دیده شده است. این در حالی است که MacRumors گزارش داده دکمه تاگل یونیورسال کنترل در نسخه‌های بتای مک‌اواس دیده شده؛ اما غیر فعال بوده‌ است.

در صفحه مربوط به مک‌اواس مانتری در وب‌سایت اپل، SharePlay و چند قابلیت دیگر با علامت ستاره مشخص شده‌اند و در پانویس نوشته شده است که «اواخر پاییز امسال عرضه» خواهند شد. این در حالی است که یونیورسال کنترل پانویس جداگانه‌ای دارد که می‌گوید «اواخر پاییز امسال در دسترس خواهد بود.» این تفاوت جزئی شاید به این معنی است که این قابلیت‌ها در تاریخ‌های متفاوتی عرضه خواهند شد. اپل هنوز توضیحی درباره تأخیر در عرضه این قابلیت ارائه نکرده است.

تصویر ابزارک‌های آب‌وهوای اندروید 12 فاش شد معرفی بهترین اپلیکیشن‌ های آیفون بنچمارک جدیدی از تراشه M1 Max منتشر شد با غیر فعال کردن ویژگی امنیتی جدید ویندوز 11، عملکرد و کارایی آن افزایش می‏‌یابد توسعه‌دهندگان می‌توانند اپ‌های خود را برای سازگاری با ناچ مک بوک پرو جدید به‌روز کنند منبع theverge
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×