معرفی لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ هواوی

هواوی امسال ۹ لپ‌تاپ در سه خانواده‌ی میت‌بوک ایکس، میت‌بوک و میت‌بوک دی عرضه کرده است که وزن سبک و طراحی ظریف را در کنار پردازنده‌های قوی‌تر از نسل پیش به رخ می‌کشند.

برند هواوی که به واسطه‌ی گوشی‌های هوشمند خود به شهرت و محبوبیت رسید، از چند سال پیش با عرضه‌ی لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، وارد رقابتی تنگاتنگ با برندهای مطرح دیگر برای به دست آوردن سهمی از بازار بزرگ کاربران کامپیوترهای شخصی شده است. چینی‌ها از سال ۲۰۱۷ تا به امروز، لپ‌تاپ‌های خود را در سه خانواده‌ی سری میت‌بوک ایکس، میت‌بوک و میت‌بوک دی عرضه کرده‌اند که به‌ ترتیب لپ‌تاپ‌های بالارده و گران‌قیمت، لپ‌تاپ‌های میان‌رده‌ی روبه‌بالا و لپ‌تاپ‌های میان‌رده برای کاربری روزمره را شامل می‌شوند.

برگ برنده‌ی لپ‌تاپ‌های هواوی بدون شک طراحی بسیار زیبا و ظریف آن‌ها است که طراحی مک‌بوک‌های اپل را در ذهن تداعی می‌کند. این لپ‌تاپ‌ها، چه پرچم‌دار و چه میان‌رده، سبک و در عین حال بادوام هستند و از نمایشگرهای قدرتمند با حاشیه‌های بسیار باریک و نسبت صفحه‌نمایش به بدنه فوق‌العاده‌ای بهره می‌برند. هواوی امسال در سه خانواده سری میت‌بوک ایکس، میت‌بوک و میت‌بوک دی، ۹ لپ‌تاپ به‌ فروش می‌رساند که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

میت‌بوک سری ایکس (Matebook X Series)

برند نام‌آشنای هواوی دو سال پیش در کنگره‌ی جهانی موبایل از میت‌بوک ایکس پرو رونمایی کرد؛ اولترابوک زیبا و خوش‌ساختی که به لطف قدرت سخت‌افزاری و برچسب قیمتی بالا، پرچم‌دار لپ‌تاپ‌های هواوی محسوب می‌شود و با بدنه‌ی آلومینیومی و نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۱ درصدی خود، موفق شد نگاه کارشناسان و کاربران را به سمت خود معطوف کند. چینی‌ها امسال نسل سوم MateBook X Pro را به بازار عرضه کرده‌اند که نسبت به مدل‌های پیشین، با ارتقای سخت‌افزاری رضایت‌بخشی روبه‌رو بوده است.

میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱

«تجربه دید کامل و بدون مرز»

matebook x pro 2021

لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ (MateBook X Pro 2021)‌ هواوی سومین لپ‌تاپ از سری ایکس پرو و بالارده‌ی این برند چینی است که اوایل امسال با برچسب قیمتی نسبتا بالایی روانه‌‌ی بازار شد.

نمایشگر:‌ هواوی با لپ‌تاپ شیک و خوش‌ساخت میت‌بوک ایکس پرو به‌طور خاص بر «تجربه‌ی دید کامل و بدون مرز» تمرکز دارد، چرا که نمایشگر ۱۳٫۹ اینچی آن نسبت فوق‌العاده ۹۱ درصد صفحه‌نمایش به بدنه را ارائه می‌دهد و حاشیه‌های بسیار باریکش که به‌سختی متوجهشان خواهید شد و همین‌طور نسبت تصویر ۳:۲، به ارائه‌ی دیدی پانورامیک و بسیار دل‌پذیر منجر می‌شود. لبه‌ی پایینی لپ‌تاپ هم فقط به اندازه‌ای عریض است که نام برند هواوی روی آن قرار بگیرد. این صفحه‌نمایش تقریبا «بی‌حاشیه» از وضوح تصویر 3K با تراکم پیکسلی ۲۶۰ پیکسل‌ بر اینچ بهره می‌برد، روشنایی آن به ۴۵۰ نیت می‌رسد و به گفته‌ی هواوی، ۱۰۰ درصد از فضای رنگ sRGB را پوشش می‌دهد.

پنل لمسی:‌ یکی دیگر از ویژگی‌های بارز نمایشگر MateBook X Pro، لمسی بودن آن است. این لپ‌تاپ از پنل LTPS لمسی با فناوری IPS بهره می‌برد و طبق گفته‌ی شرکت سازنده، می‌تواند به‌طور هم‌زمان تا ۱۰ لمس را شناسایی کند و انجام تسک‌هایی چون اسکرول، زوم و انتخاب متن در آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. علاوه بر این، قابلیت‌های کاربردی جالبی نیز در پنل لمسی میت‌بوک ایکس پرو نهفته است؛ مثلا برای اسکرین‌شات گرفتن به جای استفاده از ابزار، صرفا باید با سه انگشت به سمت پایین سوایپ کرد. تاچ‌پد بزرگ لپ‌تاپ هم از فناوری فری‌تاچ (Free Touch) بهره می‌برد که به فشار و حرکت انگشتان حساسیت بالایی نشان می‌دهد.

سخت‌افزار و باتری:‌ قلب تپنده‌ی لپ‌تاپ میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱،‌ پردازنده‌ی نسل یازدهم Core i7-1165G7 اینتل از سری تایگرلیک به همراه رم ۱۶ گیگابایتی است که به گفته‌ی سازنده، ۲۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به نسل پیشین دارد؛ البته MateBook X Pro 2021 با پردازنده‌ی Core i5-1135G7 و رم ۸ گیگابایت نیز به‌ فروش می‌رسد و با حافظه‌ی SSD قابل ارتقای یک ترابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود. این لپ‌تاپ از گرافیک یکپارچه‌ی «Iris Xe» اینتل بهره می‌برد. باتری ۵۶ وات‌ ساعتی لپ‌تاپ به گفته‌ی هواوی، تا ۱۱ ساعت شارژدهی می‌کند. همچنین با تنها ۳۰ دقیقه شارژ می‌توان تا ۴ ساعت از لپ‌تاپ برای مصارف روزمره استفاده کرد.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ با بدنه‌ی آلومینیومی و لبه‌های تراش‌خورده، وزن ۱٫۳۳ کیلوگرم و ضخامت ۱۴٫۶ میلی‌متر، همراهی ایده‌آل برای استفاده در خانه،‌ محل کار و سفر به‌حساب می‌آید. این لپ‌تاپ در دو رنگ سبز زمردی و نوک‌مدادی (خاکستری فضایی) عرضه می‌شود که جلوه‌‌ی ظاهری حرفه‌ای و زیبایی به آن می‌بخشد. دکمه‌ی پاور لپ‌تاپ نیز به فناوری تشخیص اثر انگشت مجهز شده که قادر است هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام دهد.

X Pro به چهار اسپیکر مجهز است که دو تا در قسمت بالایی و دو تا در قسمت پایینی لپ‌تاپ قرار گرفته‌اند و صدای بسیار واضح و بلندی را ارائه می‌دهند. این لپ‌تاپ همچنین از ۲ میکروفون بهره می‌برد که به گفته‌ی هواوی، می‌تواند صدا را از فاصله‌ی ۵ متری تشخیص دهد. وب‌کم 720P میت‌بوک ایکس پرو نیز همانند مدل‌های قبلی زیر یکی از دکمه‌های کیبورد قرار دارد و به‌صورت پاپ‌آپ به‌صورت دستی می‌توان به آن دسترسی داشت.

سری میت‌بوک (Matebook Series)

هواوی اولین مدل از سری لپ‌تاپ‌‌های میت ‌بوک (MateBook) را پنج سال پیش و در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۶ معرفی کرد و بدین‌ ترتیب به جمع تولیدکنندگان کامپیوتر شخصی قابل‌ حمل پیوست. از آن سال به‌ بعد، هواوی هرسال مدل‌های جدیدی از سری MateBook را با سخت‌افزار به‌روزشده برای کاربران مختلف عرضه می‌کند.

میت‌بوک ۱۴ اس

«طراحی شده برای محل کار»

matebook 14S

لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴ اس (MateBook 14S) که با نمایشگر بزرگ‌تر، سپتامبر امسال معرفی شد، به‌طور ویژه برای کارهای دفتری طراحی شده است. این لپ‌تاپ در یکپارچگی کامل با اکوسیستم Huawei Mobile App Engine قرار دارد که به کاربر اجازه‌ی نصب و اجرای اپلیکیشن‌های اندروید در محیط ویندوز را می‌دهد.

نمایشگر:‌ لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴ اس از نمایشگر ۱۴٫۲ اینچی با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه‌ی ۹۰ درصد، حاشیه‌های بسیار باریک و نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد که تمام این موارد دست در دست هم داده‌اند تا تجربه‌ی بسیار رضایت‌بخشی را هنگام کار با لپ‌تاپ داشته باشید. 14S از وضوح تصویر ۲۵۲۰ × ۱۶۸۰ پیکسل با تراکم پیکسلی ۲۱۳ پیکسل‌ بر اینچ بهره می‌برد و روشنایی آن به ۴۰۰ نیت می‌رسد. به گفته‌ی هواوی، این لپ‌تاپ فضای رنگ sRGB را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد. نرخ نوسازی نمایشگر نیز ۹۰ هرتز است؛ اما می‌توان برای افزایش عمر باتری و با فشردن دکمه‌های R و Fn، آن را تا ۶۰ هرتز پایین آورد.

پنل LTPS نمایشگر میت‌بوک ۱۴ اس لمسی است و می‌تواند به‌طور هم‌زمان تا ۱۰ لمس را شناسایی کند. هواوی برای دارندگان تبلت میت‌پد پرو ۱۲٫۶ اجازه می‌دهد تا به لطف قابلیت Huawei Share، از این تبلت به عنوان نمایشگر دوم 14S استفاده کنند. این قابلیت در سه حالت Extend برای استفاده از دو برنامه به‌طور هم‌زمان، Mirror برای نمایش کامل محتویات نمایشگر لپ‌تاپ روی تبلت و Collaborate‌ (همکاری) برای همگام‌سازی لپ‌تاپ و تبلت به‌طوری‌که هر دو دستگاه هم‌زمان با کیبورد و ماوس یکسان کار کنند، وجود دارد.

سخت‌افزار و باتری:‌ لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴ اس از پردازنده‌ی قدرتمند نسل یازدهم سری H و پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی «Iris Xe» اینتل بهره می‌برد. ۱۴ اس در دو مدل Core i5-11300H و Core i7-11370H و به ترتیب با رم ۸ و ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR4x به‌ فروش می‌رسد. حافظه‌ی SSD لپ‌تاپ هم در این دو مدل، ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت است. میت‌بوک ۱۴ اس از باتری ۶۰ وات‌ ساعتی بهره می‌برد و با شارژر ۹۰ واتی USB-C آن می‌توانید در ۱۵ دقیقه، لپ‌تاپ را برای ۳ ساعت شارژ کنید.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ میت‌بوک ۱۴ اس با بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم و وزن ۱٫۴۳ کیلوگرم، سبک و در عین حال مقاوم است. این لپ‌تاپ در دو رنگ سبز صنوبری و خاکستری فضایی، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. عمق حرکتی کلیدها در کیبورد به ۱٫۵ میلی‌متر می‌رسد و به گفته‌ی هواوی، نور پس‌زمینه‌ی سه مرحله‌ای آن به‌طور خودکار هنگام خاموش شدن چراغ‌ها روشن می‌شود. وجود حسگر اثر انگشت روی کلید پاور و قابلیت تشخیص چهره، امنیت دستگاه را بالا می‌برد.

میت‌بوک ۱۴ اس اولین لپ‌تاپ هواوی از سری میت‌بوک است که از سیستم صوتی HUAWEI SOUND بهره می‌برد. «هواوی ساند» از الگوریتم خاصی استفاده می‌کند که به کمک چهار اسپیکر داخلی، تجربه‌ی صدای فراگیر ارائه می‌دهد.

میت‌بوک 14S از ۴ میکروفون در قسمت جلو بهره می‌برد که می‌تواند صدا را از فاصله‌ی ۵ متری و در محدوده‌ی ۳۶۰ درجه دور خود تشخیص دهد. علاوه بر این، قابلیت «تقویت صدای شخصی» (Personal Voice Enhancement)،‌ صدای دیگران را هنگام برقراری تماس و جلسات کاری حذف می‌کند و درنتیجه میت‌بوک ۱۴ اس را به لپتاپی ایده‌آل برای محیط کاری بدل می‌سازد. وب‌کم این لپ‌تاپ نیز 720P HD است که برای تشخیص چهره و آنلاک کردن لپ‌تاپ نیز به کار می‌رود.

میت‌بوک ۱۳ اس

matebook 13S

میت‌بوک ۱۳ اس (Matebook 13S) ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) هم‌زمان با میت‌بوک ۱۴ اس عرضه شد و از تمامی جهات به جز اندازه‌ی صفحه‌ی نمایشگر و برخی ویژگی‌های وابسته به آن، به یکدیگر شبیه‌اند. هر دو لپ‌تاپ با پردازنده‌ی نسل یازدهم اینتل در دو مدل Core i5-11300H و Core i7-11370H و به ترتیب با رم ۸ و ۱۶ گیگابایت عرضه شده‌اند. پردازنده‌ی گرافیکی هر دو نیز از نوع یکپارچه «Iris Xe» اینتل و ظرفیت باتری آن‌ها ۶۰ وات ساعتی است.

میت‌بوک ۱۳ اس مانند 14S از چهار اسپیکر مجهز به سیستم صوتی اختصاصی Huawei Sound و چهار میکروفون قرار گرفته در قسمت جلویی لپ‌تاپ بهره می‌برد که آن را به‌خصوص برای تماس کاری و شرکت در جلسه‌های آنلاین به گزینه ایده‌آلی تبدیل می‌کند. وب‌کم این لپ‌تاپ نیز 720P HD است که برای تشخیص چهره و آنلاک کردن لپ‌تاپ نیز به کار می‌رود و به همراه دکمه‌ی پاور مجهز به قابلیت تشخیص اثر انگشت، امنیت دستگاه را به‌شدت بالا می‌برد.

از لحاظ نرم‌افزاری نیز هر دو لپ‌تاپ دسترسی‌های مشابهی دارند. اپلیکیشن از پیش نصب شده Huawei AppGallery به کاربر اجازه‌ی نصب و اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را در محیط ویندوز می‌دهد و قابلیت Huawei Share استفاده از برخی از تبلت‌های هواوی را به عنوان نمایشگر دوم لپ‌تاپ ممکن می‌کند.

تفاوت اصلی میت‌بوک ۱۳ اس با 14S به اندازه‌ی نمایشگر بازمی‌گردد. لپ‌تاپ ۱۳ اس با صفحه‌نمایش ۱۳٫۴ اینچی؛ اما با وضوح تصویر مشابه 2.5K عرضه می‌شود که در نتیجه تراکم پیکسلی بیشتری (۲۲۶ در برابر ۲۱۳) دارد. صفحه‌نمایش هر دو لپ‌تاپ از پنل لمسی LTPS با روشنایی ۴۰۰ نیت و نسبت تصویر ۳:۲ بهره می‌برد. نرخ نوسازی نمایشگر نیز ۹۰ هرتز است که می‌توان برای افزایش عمر باتری و با فشردن دکمه‌های R و Fn، آن را تا ۶۰ هرتز پایین آورد. این لپ‌تاپ نیز مشابه ۱۴ اس در دو رنگ سبز صنوبری و خاکستری فضایی به‌ فروش می‌رسد و تنها حدود ۱۱ گرم از مدل ۱۴٫۲ اینچی وزن کمتری دارد. برخلاف 14S، میت‌بوک ۱۳ اس تنها با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایت در دسترس قرار دارد.

میت‌بوک ۱۶

«به سمت ایده‌های بزرگ‌تر»

matebook 16

لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۶ (MateBook 16) که ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) امسال رونمایی شد، به گفته هواوی، اولین لپ‌تاپ در جهان است که گواهی TÜV Rheinland را برای دقت و ثبات سریع رنگ دریافت کرده است. نمایشگرهایی که دارای استاندارد TÜV Rheinland هستند، پشتیبانی کامل از فضای رنگ sRGB و Adobe RGB ارائه می‌دهند و از چشم کاربر در استفاده‌های طولانی‌مدت محافظت می‌کنند؛ در نتیجه این لپ‌تاپ که هواوی آن را با شعار «به دید بهتر ایمان بیاور» معرفی کرده، برای ویرایشگران حرفه‌ای عکس و ویدئو بسیار مناسب است.

نمایشگر:‌ میت‌بوک ۱۶ لپ‌تاپ ۱۶ اینچی با پنل IPS، نسبت فوق‌العاده ۹۰ درصد صفحه‌نمایش به بدنه و نسبت تصویر ۳:۲ است، به همین خاطر حاشیه‌های این لپ‌تاپ به‌سختی به چشم می‌آیند و دید وسیع‌تری به کاربر ارائه می‌دهند. وضوح تصویر این لپ‌تاپ ۲۵۲۰ در ۱۶۸۰ با تراکم پیکسل ۱۸۹ است و روشنایی آن به ۳۰۰ نیت می‌رسد. علاوه بر این، عمق رنگ ۱٫۰۷ میلیاردی، پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی sRGB و دقت رنگ بسیار بالا، این لپ‌تاپ را به گزینه ایده‌آلی برای استفاده در طراحی، ویرایش عکس و ویدئو، ساخت پاورپوینت، کدنویسی یا حتی وبگردی روزمره تبدیل کرده است. محافظ صفحه‌نمایش به لطف قابلیت DC Dimming یا تنظیم نور به‌ روش DC و کاهش نور آبی مضر، از خستگی چشم‌ها در استفاده طولانی‌مدت جلوگیری می‌کند.

سخت‌افزار و باتری:‌ قدرت پردازش میت‌بوک ۱۶ به لطف پردازنده موبایل Ryzen 7 5800H هشت‌هسته‌ای، حتی برای مصارف سنگین مانند ویرایش عکس و ویدئو مناسب است. طبق بررسی‌های AMD، این پردازنده نسبت به نسل قبلی (Ryzen 7 4800H) با افزایش عملکرد چندهسته‌ای ۲۰ درصدی روبه‌رو بوده است. این لپ‌تاپ با پردازنده Ryzen 5 5600H نیز عرضه شده؛ اما هر دو مدل از رم ۱۶ گیگابایتی DDR4 و حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی از نوع NVMe SSD بهره می‌برند که سرعت انتقال داده بسیار بالایی دارد. این لپ‌تاپ در هر دو مدل پردازنده، مجهز به کارت گرافیک رادئون RX Vega 8 R4000 ساخت AMD است که برای اجرای بازی‌های سبک مناسب است.

باتری لیتیوم پلیمری این لپ‌تاپ ۸۴ وات ساعتی است که به گفته هواوی، با یک بار شارژ کامل و روشنایی ۱۵۰ نیت می‌تواند تا ۱۲٫۵ ساعت ویدئو 1080p پخش کند. این لپ‌تاپ با شارژر سریع ۱۳۵ واتی عرضه شده است که می‌توان با آن دستگاه را در عرض ۱۵ دقیقه برای ۳٫۵ مصرف شارژ کرد.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۶ در ابعاد ۳۵۱x۲۵۴٫۹x۱۷٫۸ میلی‌متر، وزن ۱٫۹۹ کیلوگرم و در رنگ خاکستری فضایی عرضه شده است. این اولترابوک دارای تاچ‌پدی مولتی تاچ و شیشه‌ای است که سطح آن نسبت به نسل قبلی، ۴۶ درصد افزایش یافته و حرکت انگشت روی آن روان‌تر انجام می‌شود. همچنین کیبورد دارای نور پس‌زمینه است که تایپ کردن در محیط تاریک را ممکن می‌کند. دکمه پاور این لپ‌تاپ مجهز به حسگر اثر انگشت است که می‌تواند هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام بدهد.

میت‌بوک ۱۶ دارای ۲ اسپیکر با قابلیت پخش صدای فراگیر و ۲ میکروفون است که به گفته هواوی، می‌تواند صدای کاربر را از فاصله ۵ متری تشخیص بدهد. صداهای محیط نیز به کمک فناوری صوتی هوش مصنوعی حذف می‌شود تا صدا حتی در محیط‌های شلوغ به‌وضوح شنیده شود. وب‌کم 720P HD این لپ‌تاپ نیز برای افزایش امنیت کاربر و باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر، زیر یکی از کلیدهای کیبورد مخفی شده است.

نرم‌افزار و بهره‌وری: میت‌بوک ۱۶ برای انجام کارهای سنگین ویرایش و طراحی در نظر گرفته شده است و بالطبع در این حالت مصرف انرژی بیشتری دارد؛ اما می‌توان برای انجام کارهای سبک‌تر و با فشردن کلیدهای P و Fn، لپ‌تاپ را در حالت متعادل قرار دارد تا عمر باتری افزایش پیدا کند.

میت‌بوک ۱۶ مجهز به آخرین نسخه از Huawei Share است که تبلت‌های هواوی سازگار با این قابلیت را به نمایشگر دومی برای این لپ‌تاپ تبدیل می‌کند. این قابلیت در سه حالت Extend برای استفاده از دو برنامه به‌طور هم‌زمان، Mirror برای نمایش کامل محتویات نمایشگر لپ‌تاپ روی تبلت و Collaborate‌ (همکاری) برای همگام‌سازی لپ‌تاپ و تبلت به‌طوری‌که هر دو دستگاه هم‌زمان با کیبورد و ماوس یکسان کار کنند، وجود دارد. همچنین می‌توان رابط کاربری صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند از جمله آیفون را روی نمایشگر این اولترابوک مشاهده کرد.

میت بوک ۱۴ 2021

«سبک اما پرقدرت»

matebook 14 2021

میت‌بوک ۱۴ 2021 نسخه ارتقایافته نسل قبلی است که آوریل امسال عرضه شد. در مقایسه با میت‌بوک ۱۴ سال پیش، این لپ‌تاپ از پردازنده و کارت گرافیک قوی‌تری بهره می‌برد؛ اما با ویژگی‌های ظاهری و نمایشگر یکسان عرضه شده است. گزینه حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی نیز از این مدل حذف شده است.

نمایشگر:‌ میت‌بوک ۱۴ 2021 همان‌طور که از اسمش پیدا است، دارای نمایشگر ۱۴ اینچی با پنل IPS، نسبت فوق‌العاده ۹۰ درصد صفحه‌نمایش به بدنه و نسبت تصویر ۳:۲ است که با حاشیه‌های بسیار باریک، جلوه ظاهری زیبا و کارآمدی به این لپ‌تاپ بخشیده است.

رنگ‌ها به لطف پشتیبانی کامل از محدوده رنگی sRGB، درخشان و دقیق هستند و حذف لرزش به کمک فناوری DC Dimming و کاهش نور آبی مضر، استفاده طولانی‌مدت از لپ‌تاپ را بدون ایجاد خستگی در چشم ممکن کرده است. وضوح تصویر نمایشگر این لپ‌تاپ 2K با تراکم پیکسل ۱۸۵ است و روشنایی آن به گفته هواوی، به ۳۰۰ نیت می‌رسد.

صفحه‌نمایش لمسی تنها در برخی از نسخه‌های این لپ‌تاپ در دسترس است و از دقت بسیار بالایی برای انتخاب، زوم و اسکرول کردن بهره می‌برد. با سوایپ پایین سه انگشت روی صفحه‌نمایش می‌توان اسکرین‌شات گرفت و دست‌نوشته‌ها را برای کپی و ویرایش راحت‌تر به فرمت متنی تبدیل کرد.

سخت‌افزار و باتری:‌ میت‌بوک ۱۴ 2021 نسبت به نسل قبلی خود با افزایش چشمگیری در قدرت پردازنده روبه‌رو بوده است. این لپ‌تاپ با رم ۱۶ گیگابایتی DDR4، مجهز به پردازنده نسل یازدهم Core i7-1165G7 اینتل از سری تایگرلیک است که در لپ‌تاپ پرچم‌دار میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ نیز به کار رفته است. این لپ‌تاپ مانند ایکس پرو ۲۰۲۱، با پردازنده Core i5-1135G7 و رم ۸ گیگابایتی نیز در دسترس است.

حافظه ذخیره‌سازی میت‌بوک ۱۴ نسل جدید ۵۱۲ گیگابایتی از نوع NVMe SSD است که سرعت بسیار بالایی را در انتقال داده ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ همچنین در هر دو مدل پردازنده و مشابه با مدل پرچم‌دار میت‌بوک، از کارت گرافیک یکپارچه «Iris Xe» اینتل بهره می‌برد.

باتری لیتیوم پلیمری این لپ‌تاپ ۵۶ وات ساعتی است که نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده و به گفته هواوی، قادر است با یک شارژ کامل، تا ۱۱ ساعت ویدئوی Full HD پخش کند. همچنین با شارژ ۱۵ دقیقه‌ای می‌توان به مدت ۲٫۵ از این لپ‌تاپ استفاده کرد. میت‌بوک ۱۴ برای افزایش عمر باتری از دو حالت «عملکرد» و «متعادل» برای انجام کارهای سنگین و روزمره پشتیبانی می‌کند که با فشردن کلیدهای P و Fn فعال می‌شود.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ لپ‌تاپ میت‌بوک ۱۴ 2021 با ابعاد ۳۰۷٫۵x۲۲۳٫۸x۱۵٫۹ میلی‌متر و وزن ۱٫۴۹ کیلوگرم، لپتاپی ایده‌آل برای سفرهای کاری به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ بدنه تماما فلزی و ظاهری بسیار شکیل دارد و تنها در رنگ خاکستری فضایی عرضه شده است. کیبورد جزیره‌ای (چیکلت) این لپ‌تاپ مجهز به نور پس‌زمینه است که تایپ کردن در محیط تاریک را ممکن می‌کند و دکمه پاور از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که می‌تواند هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام بدهد.

میت‌بوک ۱۴ 2021 مجهز به ۲ اسپیکر با افکت‌ها و حالت‌های قابل تنظیم صوتی از جمله پخش صدای فراگیر و همچنین ۴ میکروفون است. وب کم 720P HD این لپ‌تاپ از نوع پاپ‌آپ است که برای امنیت کاربر و باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر، زیر یکی از کلیدهای کیبورد مخفی شده است.

قابلیت Huawei Share در میت‌بوک ۱۴ به کاربر امکان می‌دهد حداکثر با ۳ اپلیکیشن گوشی ویندوزی خود در محیط لپ‌تاپ کار کند. این قابلیت برای تماس‌های ویدئویی، انجام چندین کار هم‌زمان و انتقال سریع فایل‌ها از طریق کشیدن و رها کردن مناسب است.

میت‌بوک ۱۳ 2021

matebook 13 2021

هواوی سری میت‌بوک ۱۳ را در سه سال متمادی و هر بار با ارتقای قدرت پردازنده عرضه کرده است؛ لپتاپی که از لحاظ ظاهر و حسی که به کاربر منتقل می‌کند گاهی با مک‌بوک ایر مقایسه شده و طراحی ظریف و وزن سبک آن بین کاربران این محصول محبوبیت بالایی دارد. مدلی که هواوی امسال از این سری عرضه کرد، از لحاظ ظاهری و بسیاری از قابلیت‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری مشابه نسل قبلی است؛ با این تفاوت که پردازنده و کارت گرافیک مدل ۲۰۲۱ برای رقابت با سایر برندها ارتقا یافته است.

نمایشگر:‌ نمایشگر ۱۳ اینچی میت‌بوک ۱۳ 2021 از پنل IPS و حالت لمسی تنها در برخی مدل‌ها بهره می‌برد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه ۸۸ درصد و نسبت تصویر ۳:۲ است که در مقایسه با مدل‌های ۱۶:۱۰ سری میت‌بوک دی، محتوای بیشتری نمایش می‌دهد. مدل پرچم‌دار لپ‌تاپ هواوی، میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱، از نسبت فوق‌العاده ۹۱ درصد صفحه‌نمایش به بدنه بهره می‌برد؛ به‌طوری‌که حاشیه‌های نمایشگر به‌سختی قابل مشاهده‌اند. نسبت ۸۸ درصد نیز در میت‌بوک ۱۳ به‌طور چشمگیری خود را نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که این مدل در فهرست لپ‌تاپ‌هایی با کمترین حاشیه به چشم می‌خورد.

پشتیبانی کامل نمایشگر میت‌بوک ۱۳ از محدوده رنگی sRGB باعث شده است رنگ‌ها درخشان و دقیق به نظر برسند و حذف لرزش به کمک فناوری DC Dimming و کاهش نور آبی مضر، استفاده طولانی‌مدت از لپ‌تاپ را بدون ایجاد خستگی در چشم ممکن کرده است. این نمایشگر از رزولوشن 2K با تراکم پیکسل ۲۰۰ و روشنایی ۳۰۰ نیت بهره می‌برد.

سخت‌افزار و باتری:‌ میت‌بوک ۱۳ 2021 نسبت به نسل قبلی خود با افزایش چشمگیری در قدرت پردازنده روبه‌رو بوده است. پردازنده نسل یازدهم Core i7-1165G7 اینتل که در مدل پرچم‌دار لپ‌تاپ هواوی نیز به کار رفته، باعث افزایش ۳۵ درصدی عملکرد آن نسبت به پردازنده نسل دهمی Core i7-10510U به‌کاررفته در نسل قبلی این لپ‌تاپ شده است. این مدل با رم ۱۶ گیگابایتی عرضه شده است؛ اما مدل مجهز به پردازنده Core i5-1135G7 و رم ۸ گیگابایتی با برچسب قیمتی پایین‌تر نیز در بازار موجود است.

حافظه ذخیره‌سازی میت‌بوک ۱۳ نسل جدید ۵۱۲ گیگابایتی از نوع NVMe SSD است که تفاوتی با مدل ۲۰۲۰ ندارد. این لپ‌تاپ در هر دو مدل پردازنده و مشابه با مدل پرچم‌دار میت‌بوک، از کارت گرافیک یکپارچه «Iris Xe» اینتل بهره می‌برد.

باتری لیتیوم پلیمری میت‌بوک ۱۳، ۴۲ وات ساعتی است که با قابلیت شارژر سریع ۶۵ واتی عرضه شده است. اطلاعات مربوط به عمر باتری این لپ‌تاپ در وب‌سایت هواوی درج نشده؛ اما ظرفیت آن تفاوت بسیار اندکی با نسل قبلی دارد که به گفته هواوی،‌ می‌تواند تا ۱۱٫۶ ساعت ویديوی 1080p پخش کند. شارژ این لپ‌تاپ برای استفاده در طول یک روز شلوغ کاری مناسب است؛ اما برای افزایش عمر باتری می‌توان حالت عملکرد را با فشردن کلیدهای P و Fn برای انجام کارهای سبک و روزمره تغییر داد.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ لپ‌تاپ تمام فلزی میت‌بوک ۱۳ 2021 با ابعاد ۲۸۶x۲۱۱ میلی‌متر، ضخامت ۱۴٫۹ میلی‌متر و وزن ۱٫۳ کیلوگرمی، از لحاظ ظاهری تفاوتی با نسخه قبلی خود ندارد و مانند مدل ۲۰۲۰، در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی عرضه شده است. ابعاد و وزن میت‌بوک ۱۳ و همچنین ظاهر ظریف و شکیل آن، این لپ‌تاپ را برای سفرهای آخر هفته و کاری به گزینه بسیار مناسبی تبدیل کرده است.

کیبورد جزیره‌ای (چیکلت) این لپ‌تاپ مجهز به نور پس‌زمینه است و دکمه پاور از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که می‌تواند هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام بدهد. وب‌کم این لپ‌تاپ از نوع استاندارد 720p است که در لبه بالای نمایشگر گنجانده شده است. میت‌بوک ۱۳ از ۲ اسپیکر و ۲ میکروفون بهره می‌برد.

قابلیت Huawei Share در میت‌بوک ۱۳ به کاربر امکان می‌دهد حداکثر با ۳ اپلیکیشن گوشی ویندوزی خود در محیط لپ‌تاپ کار کند. این قابلیت برای تماس‌های ویدئویی، انجام چندین کار هم‌زمان و انتقال سریع فایل‌ها از طریق کشیدن و رها کردن مناسب است. در کل می‌توان گفت تنها تفاوت عمده میت‌بوک ۱۳ 2021 هواوی با میت‌بوک ۱۴ 2021 در اندازه نمایشگر آن‌ها است.

میت‌بوک سری دی (MateBook D Series)

هواوی لپ‌تاپ‌های میت‌بوک سری دی را سه سال پیش در دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی عرضه کرد. این سری لپ‌تاپ‌ها در دسته میان‌رده برای کاربری عادی و روزمره قرار می‌گیرند و قابلیت‌های قدرتمند و البته قیمت‌ بسیار بالای لپ‌تاپ‌های بالارده و پریمیوم را شامل نمی‌شوند؛ اما عملکرد بسیار بهتری نسبت به لپ‌تاپ‌های اقتصادی ارائه می‌دهند.

چینی‌ها امسال سه لپ‌تاپ ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اینچی در خانواده میان‌رده دی عرضه کرده‌اند که دو مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی نسبت به نسل قبلی خود از پردازنده قوی‌تری بهره برده‌اند. هواوی امسال برای اولین بار است که در سری دی، لپ‌تاپ ۱۶ اینچی به بازار عرضه کرده.

میت‌بوک دی ۱۴ 2021

«زیبا، سبک و دانشجوپسند»

matebook-d14-2021

هواوی میت‌بوک دی ۱۴ 2021 را با پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندتر از نسل قبلی عرضه کرده؛ اما به سایر مشخصات فنی و ظاهری آن دست نزده است. این لپ‌تاپ با وزن سبک و ظاهر ظریف و زیبا برای دانشجویانی که به مک‌بوک ایر و سرفیس علاقه‌مند هستند؛ اما مایل‌اند هزینه به‌مراتب کمتری برای استفاده روزمره خود پرداخت کنند، انتخاب بسیار خوبی است.

نمایشگر:‌ میت‌بوک دی ۱۴ 2021 از نمایشگر ۱۴ اینچی مجهز به پنل IPS و رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ با نسبت ۸۴ درصد صفحه‌نمایش به بدنه و نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد. این لپ‌تاپ از آنجایی که به کلاس میان‌رده تعلق دارد، فاقد صفحه‌نمایش لمسی است که در سری ایکس و برخی مدل‌های سری میت‌بوک در دسترس است.

روشنایی نمایشگر طبق گفته هواوی به ۲۵۰ نیت می‌رسد. حاشیه‌های نمایشگر به ۴٫۸ میلی‌متر کاهش یافته و زاویه دید ۱۷۸ درجه آن تجربه دل‌پذیری هنگام تماشای فیلم یا حتی انجام کارهای روزمره‌ای چون فرستادن ایمیل ارائه می‌دهد. این نمایشگر دارای گواهی TÜV Rheinland است که با کاهش نور آبی مضر، از چشم کاربر در استفاده‌های طولانی‌مدت محافظت می‌کند.

سخت‌افزار و باتری:‌ میت‌بوک دی ۱۴ 2021 نسبت به نسل قبلی خود از پردازنده و کارت گرافیک قدرتمندتری بهره می‌برد و در واقع، عمده تفاوت این دو نسل لپ‌تاپ در قدرت پردازنده آن‌ها است. هواوی نسل جدید لپ‌تاپ ۱۴ اینچی میت‌بوک سری دی را در دو نسخه نسل یازدهم Core i7-1165G7 و Core i5-1135G7 با ۱۶/۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD به‌ فروش می‌رساند. این لپ‌تاپ از پردازنده گرافیکی یکپارچه «Iris Xe» اینتل بهره می‌برد که در نسخه پرچم‌دار میت‌بوک ایکس پرو ۲۰۲۱ به کار رفته است.

باتری ۵۶ وات ساعتی لپ‌تاپ میت بوک D 14 قادر است با سطح روشنایی ۱۵۰ نیت، به مدت ۹٫۵ ساعت ویدیوی Full HD پخش کند. به گفته هواوی، عمر باتری این لپ‌تاپ به حدی است که بتوان از آن یک روز کامل در جلسات کاری یا کلاس‌های پشت سرهم استفاده کرد. شارژر سریع ۶۵ واتی این لپ‌تاپ نیز قادر است در حالت Sleep، در ۳۰ دقیقه شارژ را یک درصد به ۴۶ درصد برساند.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ لپ‌تاپ فلزی میت بوک D 14 کمتر از ۱۶ میلی‌متر ضخامت و نزدیک به ۱٫۴ کیلوگرم وزن دارد و از این جهت لپ‌تاپ باریک و سبکی محسوب می‌شود. حاشیه‌های باریک نمایشگر این لپ‌تاپ را در کمتر لپ‌تاپی در این بازه قیمتی می‌توان پیدا کرد. لولای ۱۸۰ درج D 14 نیز زاویه دید بسیار خوبی را در انواع حالت‌های نشسته در صندلی فراهم می‌کند.

کیبورد جزیره‌ای این لپ‌تاپ برخلاف نسل قبلی به نور پس‌زمینه مجهز نیست؛ اما دکمه پاور همچنان از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که می‌تواند هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام بدهد. وب‌کم این لپ‌تاپ همچون مدل ۲۰۲۰، از نوع استاندارد 720p است که زیر کیبورد قرار دارد که باعث افزایش سطح امنیت کاربر و باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر شده است. این لپ‌تاپ همچون گذشته از ۲ اسپیکر دو واتی و ۲ میکروفون بهره می‌برد.

قابلیت Huawei Share نیز به لطف تراشه‌ی NFC به کاربر امکان می‌دهد گوشی سازگار خود را روی قسمت مخصوصی در لپ‌تاپ قرار بدهد تا بدین ترتیب ارتباطی بی‌سیم بین گوشی و لپ‌تاپ برای جابه‌جایی فایل‌ها بین دو دستگاه برقرار شود.

میت‌بوک دی ۱۵ 2021

«شکیل، سبک و بادوام»

matebook-d-15-2021

هواوی اولترابوک اقتصادی میت‌بوک D15 نسل پیش را با پردازنده‌ی Ryzen 5 4500U/Ryzen 7 4700U شرکت AMD عرضه کرد. امسال این شرکت چینی تصمیم گرفته است به‌روزرسانی پردازنده به نسل یازدهم اینتل یعنی سری تایگر لیک، این مدل لپ‌تاپ را وارد کلاس میان‌رده کند. میت‌بوک D15 نسل جدید با حفظ طراحی مینیمال و بسیاری از ویژگی‌های گذشته؛ اما افزایش قدرت پردازنده، به انتخاب جذابی برای مصارف روزمره و طولانی‌مدت دانشجویان و کارمندان تبدیل شده است.

نمایشگر:‌ میت‌بوک دی ۱۵ 2021 از نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی مجهز به پنل IPS مبتنی بر فناوری FullView و رزولوشن FHD با نسبت ۸۷ درصد صفحه‌نمایش به بدنه و نسبت تصویر ۱۶:۹ بهره می‌برد. این لپ‌تاپ همچون نسل قبلی و دیگر مدل‌های سری میان‌رده D، فاقد صفحه‌نمایش لمسی است که در سری ایکس و برخی مدل‌های سری میت‌بوک در دسترس است.

روشنایی نمایشگر طبق گفته‌ی هواوی به ۲۵۰ نیت می‌رسد. حاشیه‌های نمایشگر به ۵٫۳ میلی‌متر کاهش یافته است و زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه تجربه دل‌پذیری هنگام تماشای فیلم، کار با نرم‌افزارهای مختلف یا حتی انجام کارهای روزمره‌ای چون فرستادن ایمیل ارائه می‌دهد. این نمایشگر دارای گواهی TÜV Rheinland است که با کاهش نور آبی مضر و حذف فلیکر، از چشم کاربر در استفاده‌های طولانی‌مدت محافظت می‌کند.

سخت‌افزار و باتری:‌ میت‌بوک دی ۱۵ به لطف بهره‌مندی از پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i5-1135G7 اینتل با لیتوگرافی ۱۰ نانومتری SuperFin، به‌روزرسانی قابل توجهی نسبت به نسل قبل به حساب می‌آید. در بنچمارک‌های کاربری روزمره زومیت نیز شاهد بهبود ۳۰ درصدی در سرعت انجام وظایف و بهبود ۳۵ درصدی عملکرد نسبت به مدل قبلی بودیم. این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه «Iris Xe» اینتل بهره می‌برد که در بررسی زومیت، ۴۷ درصد قدرتمندتر از میت‌بوک مدل ۲۰۲۰ عمل کرد. میت‌بوک D15 مدل ۲۰۲۱ با ظرفیت رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe PCle با ظرفیت ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده است.

میت‌بوک D15 از همان باتری ۴۲ وات‌ ساعتی نسل قبلی استفاده می‌کند و با شارژر ۶۵ واتی که با کابل USB-C به لپ‌تاپ متصل می‌شود، به فروش می‌رسد. به گفته‌ی هواوی می‌توان تنها با ۱۵ دقیقه شارژ کردن باتری، ۲ ساعت از D15‌ استفاده کرد. اطلاعات مربوط به عمر باتری این لپ‌تاپ در وب‌سایت هواوی درج نشده است؛ اما در بررسی زومیت مشخص شد در شرایط کاربری واقعی می‌توان تقریبا یک روز کاری (معادل ۸ ساعت) را با یک بار شارژ کامل میت‌بوک D15 سر کرد. گذشته از پردازنده و باتری، یکی دیگر از تغییرات اساسی مدل ۲۰۲۱ میت‌بوک D15 به پشتیبانی آن از شبکه‌های Wi-Fi 6 بازمی‌گردد.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ لپ‌تاپ فلزی میت بوک D15 از لحاظ طراحی ساخت اغلب با لپ‌تاپ‌های مک ‌بوک ساخت اپل مقایسه می‌شود. این لپ‌تاپ کمتر از ۱۶ میلی‌متر ضخامت و حدود ۱٫۵۶ کیلوگرم وزن دارد و از این جهت می‌تواند همسفر خوب و سبکی در رفت‌و‌آمدهای شهری و سفرهای کاری باشد.

یکی از ویژگی‌های جذاب D15، جا دادن نمایشگر ۱۵ اینچی در قالب ابعاد لپ‌تاپی ۱۴ اینچی به لطف حاشیه‌های باریک آن است. دستگاه بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد و در رنگ نقره‌ای و نوک‌مدادی (خاکستری فضایی) به‌ فروش می‌رسد.

کیبورد جزیره‌ای D15 همانند دیگر لپ‌تاپ‌های این سری به نور پس‌زمینه مجهز نیست؛ اما تاچ‌پد عریض آن از نمونه‌ی به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌های ویندوزی معمول ابعاد بزرگ‌تری دارد و انگشتان دست به‌راحتی روی آن لیز می‌خورند. دکمه پاور از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که می‌تواند هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام بدهد.

وبکم D15 همچون مدل ۲۰۲۰، از نوع استاندارد 720p است که زیر کیبورد قرار گرفته و باعث افزایش سطح امنیت کاربر و باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر شده است. این لپ‌تاپ همچون گذشته از ۲ اسپیکر دو واتی و ۲ میکروفون بهره می‌برد.

قابلیت Huawei Share به لطف تراشه‌ی NFC به کاربر امکان می‌دهد گوشی سازگار خود را روی قسمت مخصوصی در لپ‌تاپ قرار بدهد تا بدین ترتیب ارتباطی بی‌سیم بین گوشی و لپ‌تاپ برای جابه‌جایی فایل‌ها بین دو دستگاه برقرار شود.

میت‌بوک دی ۱۶

«هیولای عملکرد»

matebook-d-16-amd

هواوی در طراحی لپ‌تاپ همواره به اصل جابه‌جایی راحت تأکید داشته و این اصل حتی در لپ‌تاپ ۱۶ اینچی این شرکت چینی به طرز شگفت‌انگیزی حفظ شده است. اصولا انتظار کاربر از لپ‌تاپی در این ابعاد بزرگ، وزنی متقابلا سنگین با جابه‌جایی دشوار است؛ اما این لپ‌تاپ با وزن و ضخامت بسیار کم خود به همراه قابل اتکایی در رفت‌و‌آمدهای شهری و حتی در طول سفر تبدیل شده است. D16 اولین لپ‌تاپ سری دی هواوی با نمایشگر ۱۶ اینچی است و نشان داده حتی ابعاد بزرگ خللی در رسالت این برند در ساخت لپ‌تاپ‌های سبک و قابل حمل ایجاد نمی‌کند.

نمایشگر:‌ لپ‌تاپ ۱۶٫۱ اینچی D16 مجهز به پنل IPS مبتنی بر فناوری FullView و رزولوشن FHD با نسبت فوق‌العاده ۹۰ درصد صفحه‌نمایش به بدنه و نسبت تصویر ۱۶:۹ عرضه شده است. این لپ‌تاپ همچون دیگر مدل‌های سری میان‌رده D، فاقد صفحه‌نمایش لمسی است که در سری ایکس و برخی مدل‌های سری میت‌بوک در دسترس است؛ اما به لطف روشنایی ۳۰۰ نیت و پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از فضای رنگ sRGB، تجربه لذت‌بخشی هنگام تماشای فیلم، ویرایش عکس و سایر مصارف روزمره ارائه می‌دهد. نمایشگر عریض این لپ‌تاپ دارای گواهی TÜV Rheinland است که با کاهش نور آبی مضر و حذف فلیکر، از چشم کاربر در استفاده‌های طولانی‌مدت محافظت می‌کند.

سخت‌افزار و باتری:‌ قلب تپنده لپ‌تاپ میت‌بوک دی ۱۶، پردازنده رایزن 4000 سری H است که با لیتوگرافی ۷ نانومتری تولید شده و به سرعت ۴٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. این لپ‌تاپ در دو مدل Ryzen 7 4800H هشت هسته‌ای و Ryzen 5 4600H با ۶ هسته‌ی پردازشی عرضه شده است و توان انجام کارهای سنگینی چون ویرایش عکس و ویدئو دارد. پردازنده گرافیکی D16 از نوع رادئون RX Vega 6 شرکت AMD است و به کاربر امکان می‌دهد برنامه‌های سنگینی چون ادوبی کریتیو را بدون مشکل اجرا کند.

میت‌بوک D16 با ظرفیت حافظه ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 و حافظه ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe PCle با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت به بازار عرضه شده است. می‌توان حافظه را به لطف درگاه اضافه‌ای که برای حافظه ذخیره‌سازی در نظر گرفته‌شده، تا ۲ ترابایت ارتقا داد.

باتری لیتیوم پلیمری این لپ‌تاپ ۵۶ وات ساعتی است که در شرایط کاربری می‌توان تقریبا یک روز کاری (معادل ۸ ساعت) را با یک بار شارژ کامل میت‌بوک D16 سر کرد و با ۱۵ دقیق شارژ تا ۲ ساعت از آن استفاده کرد. فعال کردن حالت «عملکرد» با فشردن کلیدهای P و Fn، عملکرد CPU و سیستم خنک‌کننده دستگاه را برای انجام کارهای سنگین و حرفه‌ای افزایش می‌دهد.

مشخصات ظاهری، صدا و وب‌کم:‌ لپ‌تاپ فلزی میت‌بوک D16 به گونه‌ای طراحی شده است که در عین سادگی، حرفه‌ای به نظر برسد. ابعاد بزرگ ۳۶۹x۲۳۴ میلی‌متری و صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی این لپ‌تاپ فضای مناسبی برای گنجاندن کیبورد و تاچ‌پد بزرگ و راحت فراهم کرده است و در عین حال،‌ ضخامت ۱۸٫۴ میلی‌متری و وزن سبک ۱٫۷۴ کیلوگرمی آن به کاربر امکان می‌دهد D16 را به‌راحتی با خود جا‌به‌جا کند. این لپ‌تاپ تنها در رنگ خاکستری فضایی به فروش می‌رسد.

نور پس‌زمینه کیبورد جزیره‌ای این لپ‌تاپ تجربه دل‌پذیری هنگام تایپ کردن در محیط تاریک ارائه می‌دهد. دکمه پاور از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد که می‌تواند هم‌زمان با روشن کردن دستگاه، مراحل لاگین کاربر را در عرض چند ثانیه انجام بدهد.

وبکم D15 همچون مدل ۲۰۲۰، از نوع استاندارد 720p است که زیر کیبورد قرار دارد و باعث افزایش سطح امنیت کاربر و باریک‌تر شدن حاشیه‌های نمایشگر شده است. این لپ‌تاپ مانند مدل ۱۴ و ۱۵ اینچی سری D، از ۲ اسپیکر و ۲ میکروفون بهره می‌برد. D16 قابلیت پخش صدای فراگیر دارد و همراه با افکت‌ها و حالت‌های صوتی مختلفی عرضه شده است که می‌تواند متناسب با حس و حال کاربر، تنظیم شود. قابلیت Huawei Share به لطف تراشه‌ی NFC به کاربر امکان می‌دهد گوشی سازگار خود را روی قسمت مخصوصی در لپ‌تاپ قرار بدهد تا بدین ترتیب ارتباطی بی‌سیم بین گوشی و لپ‌تاپ برای جابه‌جایی فایل‌ها بین دو دستگاه برقرار شود.

مجموعه‌ی لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ هواوی با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی‌شان، به‌ لحاظ طراحی ظاهری و کیفیت ساخت، جزو بهترین‌های بازار به‌حساب می‌آیند و با بهره‌گیری از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یا رایزن AMD به‌ لحاظ عملکردی نیز پیشرفت چشم‌گیری را نسبت به نسل‌های گذشته‌ تجربه می‌کنند. از بین لپ‌تاپ‌های ۲۰۲۱ هواوی، مدل میان‌رده‌ی میت‌بوک D15 در بازار ایران به‌ فروش می‌رسد که مدتی پیش، بررسی آن را در زومیت دیدید.

عرضه سری جدید هواوی نوا در ۲۱ اکتبر تمام اطلاعاتی که باید درباره HarmonyOS 3.0 بدانیم شایعه: سری میت ۵۰ هواوی سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد تاریخچه لپ‌تاپ‌های هواوی شایعه: هواوی از نسخه انحصاری تراشه 4G اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده خواهد کرد تهیه شده در زومیت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×