مشخصات مک‌‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتمالا ماه‌ها قبل فاش شده است

شواهد نشان می‌دهد که مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ دارای طراحی جدید مبتنی بر ناچ خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد اطلاعات مربوط به جزئیات و مشخصات طراحی آن ماه‌ها پیش توسط یک افشاگر چینی به‌ اشتراک گذاشته شده است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که احتمالا مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ دارای نمایشگر مینی ال‌ای‌دی با حاشیه‌های بسیار اندک است و همین امر سبب شده غول دنیای فناوری برای پنهان کردن دوربین فیس‌تایم و حسگر نور محیط در حاشیه فوقانی نمایشگر از ناچ بهره بگیرد. تنها چند ساعت مانده به برگزاری رویداد Unleashed، مشخص شد که مشخصات و جزئیات طراحی این نوت‌بوک ماه‌ها قبل به اشتراک گذاشته شده‌ است.

جزئیات یادشده توسط افشاگری با نام کاربری ty98 در ماه آگوست منتشر شد. وی ادعا می‌کرد که اطلاعات جامعی از نوت‌بوک‌های جدید اپل دارد و ظاهراً خود محصول و بسته‌بندی آن را مشاهده کرده است. از قرار معلوم جعبه محصولی طوری طراحی‌ شده است که ناچ مک‌بوک قابل مشاهده نباشد که دقیقا مشابه سیاست اپل در قبال جعبه آیفون XS است. وی در آن مقطع گفت:

امروز، من بسته‌بندی [مک‌بوک پرو جدید] را دیدم. مطمئناً، با یک تصویر پس‌زمینه تیره بود که اگر با دقت نگاه نکنید، به هیچ وجه نمی‌توانید [بریدگی] را ببینید.

جزئیات زیاد از این افشاگر در دست نیست؛ اما نکته حائز اهمیت این است که او ماه‌ها پیش جزئیات مک‌بوک پرو مبتنی بر ناچ را به اشتراک گذاشت و به نظر می‌رسد حداقل برخی از این اطلاعات به واقعیت نزدیک باشند؛ چراکه از آن موقع، شواهد زیادی مبنی بر استفاده از ناچ در مک‌‌بوک پرو منتشر شده است. افزون بر این، بررسی کد منبع مک‌اواس مانتری نشان می‌دهد که نمایشگر مک‌بوک‌های جدید در ارتفاع دارای ۷۴ پیکسل بیشتر از نسبت تصویر مرسوم ۱۶:۱۰ هستند و همین امر می‌تواند نشانه‌ای از وجود ناچ باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

اپل همچنین اختراعاتی در زمینه پیاده‌سازی ناچ در مک‌بوک پرو به ثبت رسانده است و دیروز عکسی منتسب به اجزای داخلی نمایشگر این محصول منتشر شد که به‌وضوح ناچ را به تصویر می‌کشید. مشخص شده است که افشای اطلاعات REvil که در ماه آوریل از طرح‌های مسروقه مک‌‌بوک پرو منتشر شد، شامل تصاویری از این نوت‌بوک با ناچ بوده است که درواقع مُهر تأییدی بر این ماجرا محسوب می‌شود.

Ty98 همچنین خاطرنشان کرده بود که مک‌بوک پرو جدید با وجود استفاده از ناچ، فاقد فیس آی‌دی خواهد بود و به‌جای آن، بریدگی به‌منظور تعبیه وب‌کم جدید، حسگر نور محیط و چراغ نشانگر ایجاد شده است. در بخشی از ادعای وی آمده است که نوت‌بوک حرفه‌ای اپل دارای نمایشگر مینی ال‌ای‌دی است و ظاهراً مک‌‌بوک پرو جدید ضخیم‌تر و سنگین‌تر از مدل‌های کنونی خواهد بود. علاوه بر این، گفته می‌شود حداکثر پیکربندی ۳۲ گیگابایت رم و ۴ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود؛ درحالی‌که مارک گِرمن اخیراً گزارش داده است که مدل‌های جدید می‌توانند‌ تا حداکثر ۶۴ گیگابایت رم داشته باشند!

از دیگر مشخصات افشاشده می‌توان به حذف تاچ بار، اضافه شدن درگاه مگ‌سیف، HDMI و کارت‌خوان SD اشاره کرد. گفته می‌شود در حاشیه پایین نشان «MacBook Pro» نیز وجود نخواهد داشت. این افشاگر معتقد است که اندازه حاشیه‌های کناری و بالایی نمایشگر یکسان و حاشیه پایینی احتمالاً ضخیم‌تر خواهد بود. وی می‌گوید نباید انتظار داشت که حاشیه‌ها بسیار باریک باشند؛ بنابراین، همه آنچه Ty98 می‌گوید منطقی نیست و شاید به دور از واقعیت باشد.

طراح‌هایی که تاکنون افشا شده‌اند، مک‌بوک پرو را با حاشیه‌های بسیار کوچک نشان می‌دهند و از آنجا که گفته‌های افشاگر مذکور و طرح‌های فاش‌شده به ماه آوریل بازمی‌گردد، این احتمال وجود دارد که اپل جهت طراحی را تغییر داده است و قصد ندارد مدل‌های مک‌‌بوک پرو که دارای بریدگی هستند، عرضه کند. خوشبختانه زمان زیادی برای پاسخ به این سؤال باقی نمانده است و شما کاربران زومیت می‌توانید در ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه جدیدترین رویداد اپل را به‌صورت زنده مشاهده و اخبار را در وب‌سایت دنبال کنید.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با کامپیوترهای مک به این صفحه مراجعه کنید. آیا زمان آن رسیده است که مایکروسافت به حوزه تولید تراشه‌ بپیوندد؟ بررسی آیفون ۱۳ اپل پوشش زنده زومیت از رویداد Unleashed و معرفی مک‌بوک پرو جدید (امشب ساعت ۲۰:۳۰) شایعه: نسل بعدی مک‌بوک ایر در سال ۲۰۲۲ و با طراحی مبتنی بر ناچ عرضه خواهد شد اپل، دومین فروشنده برتر گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ منبع MACRUMORS
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×