مروری بر رمان‌های ایرانی تاثیرگذار و لذت‌بخش به پیشنهاد ویستور

این را از یک خواننده‌ی حرفه‌ای کتاب بشنوید… هرچقدر هم که بتوانید شیوه‌ی مطالعه‌تان را به‌روز کنید و از شنیدن کتاب صوتی و خواندن کتاب‌های الکترونیکی لذت ببرید، در نهایت بوی کاغذهای کتاب که به مشامتان برسد، فیلتان یاد هندوستان می‌کند و حتما با خودتان این جمله را خواهید گفت که: «کتاب کاغذی چیز دیگری است».

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این را از آن جهت نگفتیم که خودتان را محدود به شکل خاصی از کتاب و مطالعه کنید. فقط خواستیم حالا که صحبت از لذت‌بخش‌ترین رمان‌های ایرانی است، در ذهنتان لذت‌بخش‌ترین نوع مطالعه را هم تداعی کنید و اسم هر‌کدام از کتاب‌ها را که می‌خوانید، بوی کاغذ‌هایش را هم استشمام کنید.

بدون شک اگر بخواهیم فهرستی از بهترین رمان‌های ایرانی ارائه دهیم، بسیار بلند بالا می‌شود و اسامی زیادی را در بر خواهد داشت برای همین، فهرستی که در این نوشته ارائه داده‌ایم، شامل ۱۰ عنوان از بهترین رمان‌های ایرانی دو دهه‌ی گذشته است که یا برنده‌ی جایزه‌ی «قلم زرین» شده‌اند یا جایزه‌ی «گلشیری» را به خود اختصاص داده‌اند. رمان‌هایی که برخی در لیست پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی نیز قرار گرفته‌اند.

چنانچه قصد خرید رمان ایرانی را دارید، پیشنهاد ویستور به شما مشاهده لیست زیر است.

فروشگاه آنلاین خرید کتاب

۱. روی ماه خداوند را ببوس

خیلی‌ها «مصطفی مستور» را با همین رمان می‌شناسند. اثری با دیدگاهی فلسفی و هستی شناسانه که بر پایه‌ی شک و تردید در اساس هستی نوشته شده است. نویسنده در این کتاب مهم‌ترین چالش‌های یک انسان متفکر امروزی را در قالب داستانی آشنا بیان می‌کند و در تلاش است تا روح دردمند انسان از خود بیگانه را به خویشتنِ خویش بازگرداند.

«روی ماه خداوند را ببوس» تنها اثر مستور نیست اما بی‌شک بهترین اثر او محسوب می‌شود که توانست جایزه‌ی «قلم زرین» را برای بهترین رمان سال‌های ۷۹ و ۸۰ از آن خود کند. این کتاب که به چند زبان دیگر از جمله انگلیسی و روسی نیز ترجمه شده، توسط نشر «مرکز» به چاپ رسیده است.

۲. رویای تبت

«رویای تبت» داستان یک رویا است. رویایی دور و نزدیک. داستان عشقی که در یک جای زندگی‌ آدم‌ها جا مانده است. «فریبا وفی» هرچند داستان «شیوا» را از زبان خواهرش «شعله» روایت می‌کند اما این داستان ماجرای تمام کسانی است که به دنبال عشق و آزادی گم شده در زندگی، رویای تبت در سر می‌پرورانند.

این کتاب در سال ۸۵ جایزه‌ی بنیاد «هوشنگ گلشیری» و «مهرگان ادب» را از آن خود کرده‌ و تاکنون بارها توسط نشر «مرکز» تجدید چاپ شده است.

۳. همنوایی شبانه ارکستر چوب‌ها

این رمان در سال ۸۰ توانست در بخش «رمان اول»، جایزه‌ی بنیاد «هوشنگ گلشیری» را به خود اختصاص دهد. از افتخارات دیگر «رضا قاسمی» در نخستین تجربه‌ی نویسندگی‌اش می‌توان به رمان تحسین‌شده‌ی سال ۱۳۸۰ جایزه‌ی «مهرگان ادب»، برنده‌ی بهترین رمان سال ۸۰ از منتقدین مطبوعات و بهترین رمان یک دهه‌ی اخیر ایران به انتخاب منتقدین مطبوعات اشاره نمود. این داستان، روایت جوانی ایرانی است که به کشور فرانسه مهاجرت کرده و ماجراهای زندگی با هم‌خانه‌ای هایش، سختی‌هایی که متحمل می‌شود، دردهای نهفته و آشکاری که او را تا مرز مالیخولیایی شدن می‌برد، روایتی جذاب و کمتر خوانده شده از سختی‌های مهاجرت را بیان می‌کند.

این کتاب به‌همت انتشارات «نیلوفر» به بازار کتاب آمده است.

۴. چراغ ها را من خاموش می کنم

داستانی از یکنواختی زندگی زنی ارمنی در آبادان که دلباخته‌ی مرد همسایه می‌شود و «زویا پیرزاد» آن را با چاشنی وقایع سیاسی و تفکرات اجتماعی دهه‌ی ۴۰ بهم آمیخته است. این کتاب تاکنون چند جایزه‌ی معتبر ادبی را به خود اختصاص داده که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی ادبی «یلدا»، جایزه‌ی بهترین رمان سال بنیاد «گلشیری» و جایزه‌ی «کتاب سال» اشاره کرد.

نوشته‌ی پیرزاد را نشر «مرکز» منتشر و ۱۶۰ بار تجدید چاپ کرده و به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

بیشتر بخوانید: خرید رمان خارجی

۵. پرنده من

شخصیت اصلی این داستانِ «فریبا وفی» نیز یک زن است. زنی که در کشاکش میان ماندن و رفتن، سکوت و حرف زدن و خواستن و نخواستن، در تلاش برای کشف دنیای درونی خود است و در عین حال تصویری مینیمال از آنچه یک زن می‌تواند تجربه کند را به رخ می‌کشد. وفی با این داستان نظرات زیادی را به خود جلب کرد که جایزه‌ی بنیاد «گلشیری» و جایزه‌ی ادبی «یلدا» تعدادی از جوایز این داستان است.

«پرنده من» توسط نشر «مرکز» روانه‌ی بازار کتاب شده است.

۶. نگران نباش

«مهسا محب علی» در این داستان از هر قشری نماینده‌ای دارد. مادری از نسل انقلاب که در تقابل با نسل پس از خود است، پدری که هیچ‌گاه پیدایش نیست و دختر جوانی که سرگشته است. وی حتی حواسش به وضعیت شهر تهران هم بوده و با روایت داستانش در تهرانِ درگیر زلزله، بحران‌هایی که گریبان‌گیر شهر خواهد شد را نیز روایت کرده است. «نگران نباش» داستان دختر جوانی به نام «شادی» است که در بحبوحه‌ی زلزله‌ی تهران، به‌دنبال پیدا کردن مواد از خانه بیرون می‌رود. داستانی اجتماعی- انتقادی که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این کتاب دو سال پس از نخستین انتشار توسط نشر «چشمه» برای یازدهمین بار تجدید چاپ شد.

۷. احتمالا گم شده‌ام

نخستین تجربه‌ی رمان نویسی «سارا سالار» است که در نخستین سال انتشار، ۴ بار تجدید چاپ شد. این کتاب که در سال ۸۹ جایزه‌ی بخش رمان اول بنیاد «گلشیری» را از آن خود کرد، روایت زنی در میان روزهای حال و خاطرات گذشته است که در این یادآوری‌ها، ردپای دوستی به نام «گندم» هویداست. انگار که بخشی از خاطرات شخصیت اصلی داستان به آن بخش رها و آزاد شخصیت گندم گره خورده است. آن بخشی که راوی به دنبال آن، گذشته را می‌کاود.

این کتاب را نخستین بار نشر «چشمه» وارد بازار کتاب کرد و به زبان آلمانی نیز ترجمه شده است.

۸. دکتر داتیس

«دکتر داتیس» روایت دکتر «داتیس الماسی» دندان‌پزشک جوانی است که به‌تازگی درسش را در تبریز تمام کرده و آنطور که خودش می‌گوید، برای پرکردن جیبش به شهرکی در اطراف تهران آمده است. این رمان که نخستین رمان «حامد اسماعیلیون» است، نثر روان و صمیمانه‌ای دارد و روایت‌گر زندگی یک دندان‌پزشک عاشق و شیفته‌ی سینما است.

این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی رمان اول بنیاد «گلشیری» است و نشر «چشمه» آن را منتشر کرده است.

۹. قیدار

«رضا امیرخانی» داستان را درباره‌ی مردی لوطی منش و با مرام به نام «قیدار» نوشته که صاحب بزرگ‌ترین گاراژ باربری تهران و مردی ثروتمند است. این داستان که در سال‌های دهه‌ی ۵۰ سپری می‌شود، روایت تحولات روحی «قیدار» است. فضای داستان به رمان دیگر(من او) این نویسنده بسیار نزدیک است و حتی در جایی می‌بینیم که شخصیت‌های مشترکی هم دارند.

این کتاب در بخش داستان بیست‌ویکمین دوره‌ی جایزه‌ کتاب فصل برگزیده و توسط نشر «افق» منتشر شده است.

۱۰. قاعده بازی

کتاب «قاعده بازی» را مرحوم «فیروز زنوزی جلالی» به رشته‌ی تحریر درآورده که در پنجمین دوره از جایزه‌ی ادبی «قلم زرین» برگزیده‌ی بخش داستان بزرگسال شده است. این داستان روایت «داور عدالت‌خواه» کارمند ۵۰ ساله‌ی اداره‌ی ضایعات است که به دنبال کشف عامل پلیدی‌ها و سیاهی‌ها، به مدت ۴ روز از محل کارش مرخصی می‌گیرد تا بتواند مأموریت خیالی خود را به سرانجام برساند. در این جستجو او به دنیای گذشته‌ی خود سفر می‌کند و همه را از کودکی خودش گرفته تا پدر، ‌مادر، ‌برادر ناتنی، ‌دوستانش و حتی همسرش را بررسی و با خود فکر می‌کند که شاید، باید همه را از بین ببرد تا به آرامش برسد.

این کتاب توسط انتشارات «امیرکبیر» منتشر شده است.

تیشرت‌هایتان را با طرح دلخواه خود انتخاب کنید تبلیغات در گوگل با فامین ادز خرید اقساطی لوازم خانگی بدون ضامن مزیت‌های دوره آنلاین زبان کلینیک زبان رفیعی ام جم؛ فروشگاه تخصصی محصولات بازی‌های آنلاین موبایل منبع vistor
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×