مدارس و دانشگاه‌ها از آبان حضوری می‌شوند

با تصمیم ستاد کرونا و گسترش پوشش واکسیناسیون کرونا، مدارس و دانشگاه‌ها به‌تدریج در آبان‌ماه پذیرای دانش‌آموزان و دانشجویان خواهند شد.

ستاد مقابله با کرونا مقرر کرده است که فعالیت مدارس کشور به‌تدریج تا پایان آبان و دانشگاه‌ها از ۱۵ آبان به‌صورت حضوری دربیاید؛ البته زمان حضور فیزیکی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی ۱۵ مهرماه عنوان شده است. این تصمیم به دنبال گسترش واکسیناسیون کرونا در کشور و آغاز واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۸ ساله اتخاذ شده است.

واکسیناسیون گسترده در کشور از حدود دو ماه قبل آغاز شد. چندی پیش وزارت بهداشت اعلام کرد که دانش‌آموزان نیز می‌توانند واکسن سینوفارم دریافت کنند. وزارت بهداشت در نظر دارد با پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون جمعیت کشور، طرح قرنطینه هوشمند را به مرحله اجرا دربیاورد؛ در این طرح، صاحبان کسب‌وکارها و افرادی که واکسن دریافت می‌کنند، قادر به انجام فعالیت‌های جمعی و حضور در مراکز اجتماعی مختلف خواهند بود.

علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در مورد الگوی بازگشایی مدارس می‌گوید دانش‌آموزان به‌تدریج و به‌صورت محدود به مدارس بازمی‌گردند و آموزش نیز فعلاً به‌صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار می‌شود. به گفته‌ی او، سرعت فرایند بازگشایی مدارس با توجه به روند واکسیناسیون و کنترل شرایط بیماری متناسب‌سازی می‌شود و ممکن است تا پایان سال تحصیلی برخی مدارس همچنان به شیوه ترکیبی به فعالیت ادامه بدهند.

مقاله‌های مرتبط:

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش متوسطه با اظهار اینکه کمتر از ۱۰ درصد مدارس توانسته‌اند دانش‌آموزان کلاس اول خود را به‌صورت حضوری به مدارس بیاورند، در مورد نحوه اولویت‌بندی برای نحوه بازگشایی مدارس گفت:

ما ۶ دسته اولویت در الگوی بازگشایی داشتیم؛ گروه اول مدارس عشایری و روستایی بودند که نیمه اول مهرماه باید بازگشایی می‌شدند و گروه دوم مدارس عشایری و روستایی بودند که باید در نیمه دوم بازگشایی می‌شدند که این نوع مدارس مورد بحث ما است. یک گروه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی هم در اولویت هستند که باید ارتباطشان با مدرسه برقرار شود و گروه دیگر نیز دانش‌آموزان مهارتی بودند که باید از اول مهر فعالیت‌های خود را آغاز می‌کردند و آمارها مؤید آن است که برخی از این مدارس، فعالیت خودشان را آغاز نکرده‌اند و فقط ۴۹ درصد مدارس کاردانش و فنی حرفه‌ای آموزش حضوری خود را آغاز کردند که انتظار ما بیش از این بود.

با توجه به آغاز سال تحصیلی از حدود یک ماه قبل، به نظر نمی‌رسد دانشجویان پس از گذشت این مدت‌زمان، در دانشگاه‌ها حضور فیزیکی پیدا کنند. باید دید تصمیم ستاد کرونا در این خصوص به کجا خواهد رسید.

ارسال ریگ استخراج Antminer به چین به‌زودی متوقف خواهد شد نتیجه مطالعه ۶ میلیون آمریکایی: واکسن‌های کرونا فایزر و مدرنا فاقد هرگونه عارضه جانبی جدی هستند چرا آنتی‌بادی‌های حاصل از عفونت طبیعی بهتر از واکسیناسیون نیستند؟ برخلاف مدیران، کارمندان علاقه‌ای به بازگشت به محیط کار ندارند همکاری سونی و TSMC برای رفع مشکل کمبود تراشه در جهان منبع وزارت آموزش و پرورش
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×