مجلس سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده را رونمایی کرد

مجلس برای شفاف‌سازی درمورد طرح جوانی جمعیت، از سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده رونمایی کرد.

مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده امروز، سه‌شنبه (۱۸ آبان) از سامانه «راهنمای قانون حمایت از خانواده» رونمایی کردند. این سامانه درواقع برای اطلاع‌رسانی بهتر قوانین مربوط به خانواده در ایران راه‌اندازی شده است.

زمانی که به سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده مراجعه می‌کنید، چند سؤال از شما درخصوص وضعیت تأهل و سپس تعداد فرزندان، وضعیت باروری، دریافت وام ازدواج و موارد مشابه پرسیده می‌شود. با پاسخ‌دادن به این سؤال‌ها، قوانین و تسهیلاتی که در مرحله کنونی شامل حال شما می‌شوند، معرفی می‌شوند. برای مثال درصورتی‌که متاهل نباشید و گزینه‌ی «در آستانه‌ی ازدواج» را انتخاب کنید، در مرحله دوم از شما پرسیده می‌شود که آیا وام ازدواج دریافت کرده‌اید یا خیر. در مرحله بعد، با انتخاب عدم دریافت وام، جنسیت و سن شما پرسیده می‌شود و درانتها، نتیجه نهایی قانون دریافت وام در سنین مختلف به کاربر نمایش داده می‌شود.

طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» این روزها جزو جنجالی‌ترین قانون‌های مجلس محسوب می‌شود که براساس اصل ۸۵ در یک کمیسیون ویژه و پشت درهای بسته بررسی شد. این قانون با ۷۴ ماده و ۲۴۰ حکم، درنهایت پس از بیش از ۸۰ جلسه بررسی به تصویب شورای نگهبان رسید. نمایندگان مجلس می‌گویند این قانون برای حمایت از خانواده‌هایی است که برای ازدواج، فرزندآوری و ایفای نقش پدری و مادری خود با موانعی رو‌به‌رو هستند و باید برای فرزندآوری و مدیریت زندگی برنامه‌ریزی کنند و از حقوق و مزایای قانونی خود مطلع باشند.

مجلس در واکنش به اعتراض کاربران فضای مجازی نسبت به تصویب چنین طرح مهمی در خفا، سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده را راه‌اندازی کرده‌اند. عضو هیئت رئیسه مجلس امروز در مراسم رونمایی از این سامانه در همین خصوص گفت مجلس در راستای مردمی‌سازی، از این پس دسترسی به مصوبات را برای مردم آسان می‌کند. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا سلیمی گفت:

یکی از رویکردهای جدید در مجلس، مردمی‌سازی است. این موضوع بخش‌های مختلفی داشته که یکی از آن‌ها در اختیار قرار دادن مصوبات و گزارش‌ها کمیسیون‌های تخصصی مجلس به مردم است. در همین راستا چند رویداد بسیار مهم رخ داده که یکی از آن‌ها پخش زنده مذاکرات صحن علنی قوه مقننه از رسانه خبرگزاری خانه ملت است که دسترسی آن را نیز برای سایر رسانه‌ها فراهم کرده‌ایم. در گذشته مذاکرات تنها از رادیو فرهنگ پخش می‌شد که مخاطبان خاص خود را داشت، اما با فراهم شدن پخش زنده مذاکرات از سایر رسانه‌ها، عده بیشتری از هموطنان بتوانند از مشروح مذاکرات مجلس مطلع شوند.

سلیمی اضافه کرد که با اطلاع‌رسانی درخصوص بندهای قانونی، مردم می‌توانند نظرات و انتقادات خود را به‌راحتی مطرح کنند تا مصوبات در صورت وجود نواقص اصلاح شوند. او گفت مجلس اکنون درحال بررسی امکان ورود دوربین به کمیسیون‌های تخصصی است تا مردم به‌صورت زنده از جریان بررسی مسائل و مذاکرات آگاه شوند و نخبگان نیز نظراتشان را مطرح کنند. به‌گفته او، شفاف‌سازی آرای نمایندگان نیز در دستور کار مجلس قرار دارد که به‌زودی بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی نیز اذعان کرد که هنگام طرح و بررسی قانون جوانی جمعیت، عده زیادی با شایعه‌پراکنی قصد تخریب طرح را داشتند اما حالا مردم با ورود به این سامانه و اطلاع دقیق از ابعاد آن می‌توانند عدم صحت و سقم شایعات را تشخیص دهند. در سامانه راهنمای قانون حمایت از خانواده، شما می‌توانید یک اینفوگرافیک از نکات این قانون و آمار و ارقام و جداول مربوط به مشوق‌ها و تسهیلات را مشاهده کنید.

بررسی طرح صیانت از کاربران در کمیسیون مشترک به هفته دیگر موکول شد حدود ۷۰۰ کسب‌وکار مجازی در سال ۱۴۰۰ جواز کسب گرفته‌اند سرقت تجهیزات مخابرات به ۱۸ میلیارد تومان رسید ایرانسل و همراه اول به ۱۳۰۱ میلیارد تومان جریمه محکوم شدند (به‌روزرسانی) مامان پز با جذب سرمایه روی ارسال سریع غذا تمرکز می‌کند منبع خبرگزاری خانه ملت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×