ماشین پرنده برای ورود به بازار آماده می‌شود

استارتاپی در ژاپن بعد از اینکه برای هواپیمای الکتریکی پهپادمانند خود گواهی ایمنی از دولت این کشور دریافت کرد، حالا گام مهمی برای تجاری‌سازی این محصول و عرضه‌ی آن به بازار برداشته است.

به‌گزارش digitaltrends، «اسکای درایو» نام ماشین پرنده‌ای است که شرکت سازنده‌اش در توکیو مستقر است. این شرکت قبل از انجام اولین پرواز آزمایشی اسکای درایو با خلبان در سال گذشته، برخاستن و فرودآمدن عمودی نسخه‌ی اولیه‌ی آن را در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) آزمایش کرده بود.

در طراحی فعلی ماشین پرنده اسکای دایو مدل SD-03، صندلی تکی در بدنه‌ای به‌اندازه‌ی ماشینی کوچک جای داده شده است. این محصول مانند پهپادی بزرگ به‌کمک هشت ملخ (دو ملخ در انتهای هر چهار بازو) پرواز می‌کند و سرعتش برای سفرهایی با مدت زمان ۱۰ دقیقه، به ۳۰ مایل‌بر‌ساعت (حدود ۵۰ کیلومتر‌بر‌‌ساعت) می‌رسد.

در ویدئو زیر که شرکت سازنده در اوایل سال ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) به‌اشتراک گذاشته است، اسکای درایو را در حال پرواز مشاهده می‌کنید:

در روزهای گذشته، اسکای درایو برای طراحی، ساختار، استحکام و عملکرد SD-03 از وزارت زمین، زیرساخت، ترابری و گردشگری دولت ژاپن (MLIT) گواهینامه‌ای دریافت کرد که نشان می‌دهد این ماشین پرنده الزامات ایمنی و زیست‌محیطی مدنظر این وزارتخانه را دارد.

با‌‌‌توجه‌‌‌به اینکه وزارت زمین، زیرساخت، ترابری و گردشگری دولت ژاپن دومین آژانس اجرایی دولت بعد از وزارت دفاع محسوب می‌شود، دریافت این گواهینامه برای اسکای درایو قدمی بزرگ است و آن را در مسیر تجاری‌سازی ماشین پرنده‌ی خود در سال ۲۰۲۵ (۱۴۰۴) قرار می‌دهد.

اگر همه‌چیز خوب پیش برود و این شرکت بتواند موانع قانونی باقی‌مانده را نیز پشت‌سر بگذارد، SD-03 در زمان عرضه به‌عنوان تاکسی هوایی برای رویداد Osaka Kansai Expo خدمات ارائه خواهد کرد.

skydrive-sd-03

skydrive-sd-03-3

skydrive-sd-03-4

مقاله‌ی مرتبط:

برای رسیدن به این هدف، اسکای درایو لازم دارد SD-03 را به‌صورت کاملا خودمختار عرضه کند و درصورت لزوم به داشتن خلبان، باید نسخه‌ی بزرگ‌تری از این مدل را با صندلی‌هایی اضافی برای مسافران بسازد. سران این شرکت اعلام کرده‌اند که از دریافت گواهینامه بسیار خرسندند. آن‌ها می‌افزایند:

به همکاری نزدیک با دولت و MLIT برای تکمیل توسعه‌ی ماشین پرنده‌ای کاملا ایمن و قابل‌اعتماد ادامه خواهند داد.

امروز در سراسر جهان شرکت‌های بسیاری برای حضور در بازار تاکسی‌های پرنده تلاش می‌کنند و اسکای درایو هم یکی از همین شرکت‌ها محسوب می‌شود. در همین راستا، یکی دیگر از شرکت‌های ژاپنی نیز چند روز پیش پرواز آزمایشی موفقیت‌آمیز دوچرخه‌ی پرنده‌ی جالب‌توجهی را درمعرض نمایش قرار داد. سازنده‌ی این دوچرخه‌ی پرنده امیدوار است که در سال آینده فروش این دستگاه را با قیمتی حدود ۶۸۰ هزار دلار آغاز کند؛ اما درست مانند اسکای درایو، تصمیم‌گیرنده‌ی اصلی برای عرضه‌ی آن به بازار، نهاد‌های قانون‌گذار هستند.

شما کاربران زومیت درباره‌ی ماشین پرنده‌ی اسکای درایو چه دیدگاهی دارید؟ آینده‌ی تاکسی‌های پرنده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت با مشکل مواجه شد: حمله سایبری یا مشکل فنی؟ (به‌روزرسانی) نسخه بتای سیستم کاملا خودران تسلا به‌دلیل مشکلات نرم‌افزاری متوقف شد سامسونگ اولین کارخانه‌ی تولید باتری خودرو‌های برقی را در ایالات متحده می‌سازد اپل احتمالا در مذاکره با تولیدکنندگان باتری خودوهای الکتریکی ناکام مانده است ایلان ماسک برای ادامه پروژه «تسلا در تونل» لاس وگاس چراغ سبز گرفت منبع digitaltrends
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×