قابلیت پوشه قفل‌شده گوگل فوتوز برای گوشی‌های غیرپیکسلی عرضه می‌شود

پوشه قفل‌شده یکی از قابلیت‌های کابردی منحصر‌به‌فرد گوگل فوتوز برای گوشی‌های پیکسل بود که از‌این‌پس برای گوشی‌های غیر‌پیکسلی نیز عرضه می‌شود.

گوگل قابلیت پوشه‌ی قفل‌شده‌ی گوگل فوتوز را ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) برای گوشی‌های پیکسل خود معرفی کرد. کاربران با استفاده از این قابلیت می‌توانند عکس‌ها و ویدئوهای خصوصی خود را در برنامه‌ی گوگل فوتوز در پوشه‌ای جداگانه که با قفل صفحه‌ی دستگاه محافظت می‌شود، ذخیره و برای دسترسی به آن‌ها از رمز‌عبور یا اثر‌انگشت خود استفاده کنند. این قابلیت در ابتدا برای گوشی‌های پیکسل عرضه شد؛ اما حالا بعد از شش ماه، سایر گوشی‌های اندرویدی نیز می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

به‌گزارش androidcentral، قابلیت پوشه‌ی قفل‌شده در قسمت ابزار برنامه‌ی گوگل فوتوز چندین گوشی سامسونگ و اوپو و وان‌ پلاس مشاهده شده است و این احتمال وجود دارد که در هفته‌های آینده، گوشی‌های اندرویدی بیشتری نیز به این قابلیت مجهز شوند.

locked-folder-inline

همان‌طور‌که انتظار می‌رود، از عکس‌ها یا ویدئوهای منتقل‌شده به پوشه‌ی قفل‌شده، پشتیبان‌گیری در فضای ابری انجام نمی‌شود و در‌صورتی‌که محتوایی در فضای ابری آپلود و سپس به پوشه‌ی قفل‌شده منتقل شده باشد، بعد از انتقال، این محتوا از فضای ابری حذف می‌شود و تنها از‌طریق حافظه‌ی خود گوشی دردسترس خواهد بود.

عکس‌ها و ویدئوهایی که به پوشه‌ی قفل‌شده منتقل می‌شوند، دیگر در گالری عکس‌ها یا خاطرات یا آلبوم‌های کاربر نمایش داده نمی‌شوند و سایر برنامه‌های نصب‌شده روی گوشی نیز نمی‌توانند حتی با وجود داشتن اجازه‌ی دسترسی به محتوای گالری، به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

مقاله‌ی مرتبط:

برای استفاده از قابلیت پوشه‌ی قفل‌شده برای اولین‌بار، کافی است تا در برنامه‌ی گوگل فوتوز به قسمت Library بروید و در قسمت ابزارها، پوشه‌ی قفل‌شده (Locked Folder) را انتخاب کنید و سپس روی راه‌اندازی پوشه‌ی قفل‌شده کلیک و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.

Google Photos > Library > Utilities > Locked Folder

how-to-google-photos-locked-folderتوجه کنید که با حذف برنامه‌ی گوگل فوتوز یا حذف داده‌های این برنامه، تمامی محتوای ذخیره‌شده در پوشه‌ی قفل‌شده حذف خواهند شد؛ مگر اینکه قبل از حذف گوگل فوتوز یا هر تغییر دیگری در این برنامه، این محتوا را در مکانی دیگر ذخیره کنید.

آبان ۱۴۰۰، گوگل اعلام کرده بود که قابلیت پوشه‌ی قفل‌شده تا قبل از پایان سال ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) برای کاربران iOS نیز در‌دسترس قرار خواهد گرفت.

از دیدگاه شما کاربران زومیت، قابلیت پوشه‌ی قفل‌شده‌ی گوگل فوتوز چقدر کاربردی است؟ آیا این قابلیت می‌تواند به‌خوبی از عکس‌ها و ویدئوهای خصوصی کاربران محافظت کند؟

اضافه شدن کنترل‌های جدید به اپ یوتیوب اندروید و iOS زوم‌اپ: همراه بانک مهر ایران؛ افتتاح حساب غیرحضوری و مدیریت هوشمند امور مالی اقدام اخیر مایکروسافت، کاربران اج را عصبانی کرده است ساعت هوشمند گوگل پیکسل احتمالا سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد BMW خود را با پیکسل 6، پیکسل 6 پرو یا گلکسی S21 باز کنید منبع androidcentral
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×