عملکرد شیائومی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ به‌دلیل تقاضای زیاد آیفون ۱۳ کاهش پیدا کرد

طبق گزارش منتشرشده، عملکرد شیائومی در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ کاهش جزئی داشته است که تقضای خرید بالای آیفون ۱۳ و همچنین از طرفی دیگر کمبود تراشه برای غول فناوری چینی را می‌توان دلایل پیشی‌گرفتن اپل عنوان کرد.

به‌گزارش گیزموچاینا، شیائومی اخیرا گزارش عملکرد سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ را به‌طور رسمی منتشر کرده است. در این گزارش، غول فناوری چینی درآمد و فروش جهانی گوشی‌های هوشمندش را افشا کرد و به‌نظر می‌رسد این برند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ از اپل عقب مانده است.

طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، شیائومی با فروش ۴۳٫۹ میلیون دستگاه، سهم بازار ۱۳٫۵ درصدی را در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند داشت. این بدان معنا است که این شرکت در جایگاه سوم قرار دارد و نسبت به سهم بازار ۱۶٫۷ درصدی در سه‌ماهه قبل کاهش پیدا کرده است. از طرفی دیگر، اپل با پیشی‌گرفتن از شیائومی، با کسب حدود ۱۵ درصد سهم بازار در سه‌ماهه سوم، جایگاه دوم را به‌دست آورد.

عملکرد سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ شیائومی

به گفته نائب‌رئیس شیائومی، وانگ شیانگ، عملکرد سه‌ماهه سوم این شرکت کاهش جزئی داشته است. با‌این‌وجود، دلیل اینکه اپل از شیائومی پیشی گرفت، تقاضای زیاد برای سری آیفون ۱۳ بود. جدا از سری آیفون‌های ۲۰۲۱، این مقام ارشد اظهار داشت که کمبود تراشه در این سه‌ماهه بر فروش گوشی‌های هوشمند شرکت نیز تأثیر گذاشته است. مدیر اجرایی معتقد است که کمبود تراشه احتمال دارد بر محموله‌هایی به ارزش ۱۰ تا ۲۰ میلیون دستگاه تأثیر بگذارد.

پنل پشت آیفون ۱۳ پرو مکس

مقاله‌ی مرتبط:

با توجه‌به کاهش کلی سهم بازار، وانگ شیانگ افزود که سهم بازار گوشی‌های هوشمند ممتاز این برند افزایش پیدا کرده است. در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، این شرکت در مجموع ۱۸ میلیون گوشی رده‌بالا را روانه‌ی بازار کرد که ۱۲٫۸ درصد از کل محموله‌های آن را تشکیل می‌داد. این نسبت در مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی ۸ درصد افزایش داشته است. نائب رئیس شیائومی همچنین افزود که این شرکت استراتژی بخش محصولات رده‌بالا خود را ادامه می‌دهد و در سایر بخش‌ها نیز تلاش خواهد کرد.

شیائومی احتمالا نماد Mi Bunny را از صفحه فست بوت MIUI حذف خواهد کرد زدتی‌ای از نسخه‌ی Aerospace Edition گوشی Axon 30 اولترا رونمایی کرد؛ اولین گوشی جهان با ۱۸ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه ذخیره‌سازی شیائومی در ردمی K50 گیمینگ از تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده خواهد کرد MIUI 13 احتمالا ۲۵ آذر منتشر خواهد شد شیائومی از ردمی نوت 11 4G رونمایی کرد؛ همان ردمی 10 با دوربین‌ متفاوت منبع gizmochina
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×