شکل‌گیری اتحادی بزرگ در دنیای کوانتومی؛ هانی‌ول و کوانتوم کمبریج به‌صورت نهایی ادغام شدند

کمبریج کوانتوم، پیشگام در ساخت نرم‌افزارهای کوانتومی و امنیت سایبری، در بیانیه‌ای مشترک با هانی‌ول اعلام کرده است که این دو شرکت تمامی مراحل لازم برای ادغام را تکمیل کرده‌اند و از دل آن، شرکت کوانتینیوم ایجاد خواهد شد.

تابستان گذشته، هانی‌ول اعلام کرد که بخش راه حل‌های کوانتوم‌اش را از شرکت اصلی جدا کرده است و قصد دارد آن را با استارتاپ محاسبات کوانتومی کمبریج کوانتوم بریتانیا ادغام کند. ماحصل این معامله، اکنون با ایجاد کسب‌وکار جدیدی به نام کوانتینیوم (Quantinuum) تکمیل شده است.

گفته می‌شود که کوانتینیوم با هدف تسریع توسعه محاسبات کوانتومی و نوآوری فناوری‌های کوانتومی به روشی آگنوستیک برای ارائه قابلیت‌های کوانتومی ایجاد شده است؛ راه حلی برای مشکلاتی که کامپیوترهای کالاسیک از انجام آن‌ها عاجز هستند. ایلیاس خان، مدیرعامل شرکت جدید و بنیانگذار کمبریج کوانتوم، می‌گوید:

کوانتینووم اکنون بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین شرکت محاسبات کوانتومی یکپارچه در جهان است. با به‌کارگیری بهترین نرم‌افزار کوانتومی با بالاترین عملکرد سخت‌افزار موجود، ما به‌طور خاص در موقعیتی منحصربه‌فرد هستیم که محصولات و راه‌حل‌های محاسباتی کوانتومی واقعی را به بازارهای بزرگ و با رشد بالا در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت ارائه کنیم. ما رهبری علم و سازمان‌دهی آن را برعهده داریم و مقیاس حضور جهانی ما در مهم‌ترین فناوری‌ها و هر یک از حوزه‌های کلیدی که باید محاسبات کوانتومی برای ارائه راه‌حل‌های دنیای واقعی به مشتریان و شرکای ما ارائه شود، خواهد بود.

طبق نقشه‌ی راه ارائه‌شده، کوانتینیوم در دسامبر ۲۰۲۱ یک محصول امنیت سایبری کوانتومی را در سراسر جهان راه‌اندازی خواهد کرد و متعاقبا در سال ۲۰۲۲، یک بسته‌ی نرم‌افزاری سازمانی که محاسبات کوانتومی را برای حل مشکلات علمی پیچیده در داروسازی، علم مواد، مواد شیمیایی ویژه و مواد شیمیایی کشاورزی به کار می‌گیرد، ارائه خواهد داد. این شرکت همچنین در آینده‌ای نزدیک ارتقاهای عمده فناوری‌های سخت‌افزاری سری کامپیوترهای کوانتومی H1 را اعلام می‌کند که توسط هانی‌ول ارائه می‌شود؛ سیستمی که ظاهرا دارای بالاترین حجم کوانتومی اندازه‌گیری‌شده و همچنین پیشرفت‌های صنعتی است که خطاها را کاهش می‌دهد و در نتیجه به پیشرفت قابل اعتمادی به سمت توسعه سیستم کوانتومی مقاوم به خطا را نوید می‌دهد. تونی اوتلی، رئیس و مدیر عملیاتی کوانتینیوم می‌گوید:

من بسیار هیجان زده هستم که به رهبری شرکت جدیدمان کمک کنم که به‌طور مثبتی جهان را ازطریق استفاده از محاسبات کوانتومی تغییر خواهد داد. دانشمندان ما به‌سختی کار می‌کنند تا بهترین نرم‌افزارهای کوانتومی و فناوری‌های سخت‌افزاری موجود را توسعه دهند و من خوشحالم که می‌توانم آن‌ها را به‌طور مداوم به مشتریان ارائه دهم. کوانتینیوم هفته‌ها و ماه‌های شلوغی را در پیش دارد؛ زیرا ما سرعت به‌دست آوردن ارزش منحصربه‌فرد از کامپیوترهای کوانتومی امروزی به‌ویژه در امنیت سایبری را افزایش می‌دهیم. بااین‌حال، علاوه‌بر امنیت سایبری، محصولات ما شامل راه‌حل‌هایی برای کشف دارو و تحویل دارو، علم مواد، امور مالی، پردازش زبان طبیعی، و همچنین بهینه‌سازی، تشخیص الگو و زنجیره تأمین و مدیریت تدارکات خواهد بود.

کوانتینویم درواقع شش ماه پس از اعلام ادغام بخش کوانتومی هانی‌ول و کوانتوم کمبریج ایجاد می‌شود. هانی‌ول در ابتدا بزرگ‌ترین سهام‌دار کوانتینیوم خواهد بود و تقریبا ۵۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار خواهد داشت. علاوه‌بر این سهام، هانی‌ول نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار در شرکت جدید سرمایه‌گذاری کرده است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که کوانتینوم در ابتدای مسیر مشکلی از لحاظ جذب سرمایه نخواهد داشت و به‌راحتی می‌تواند روی نقشه راه خود تمرکز کند.

مقاله‌ی مرتبط:

هانی‌ول همچنین تأمین‌کننده و حتی مشتری کوانتینیوم در پروژه‌های مختلف در واحدهای تجاری خود خواهد بود و از قرار معلوم، فرایند تولید تله‌های یونی اختصاصی‌اش را نیز در اختیار کوانتینوم قرار می‌دهد. شرکت تازه تأسیس، در ابتدا تقریبا ۴۰۰ پرسنل و دفاتری در بریتانیا، ایالات متحده، ژاپن و آلمان خواهد داشت. از این کارمندان، تقریبا ۳۰۰ نفر دانشمندانی هستند که در در توسعه راه حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کوانتومی فعالیت دارند.

به‌نظر شما کاربران زومیت این ادغام مهم چه نقشی را در آینده محاسبات کونتومی ایفا خواهد کرد و آیا کوانتینیوم با ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار می‌تواند زودتر از آنچه که انتظار داریم انقلاب کامپوترهای کوانتومی در صنایع را شکل دهد؟

موفقیت دانشمندان در ساخت اولین ربات‌های زنده خودتکثیرشونده جهان بزرگ‌ترین عقاب روی زمین، مانند کرکس غذا می‌خورد حل معمای ناپدید شدن تمدن پیشرفته چینی در ۴۰۰۰ سال پیش کوچک‌ترین جانداران اقیانوس‌ها بلند‌ترین کوه‌های زمین را شکل داده‌اند دستاورد جدید در ساخت خازن‌ها ضخامت تراشه‌های کوانتومی را تا ۱۰۰۰ برابر کاهش می‌دهد منبع ZDNET
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×