شکایت متقابل گوگل از اپیک گیمز به خاطر نقض قرارداد پلی استور

گوگل شکایتی علیه اپیک گیمز تنظیم کرده است و ادعا می‌کند که شرکت بزرگ بازی‌ساز مفاد قراردادی که در آن ملزم به پرداخت هزینه سرویس‌های گوگل شده، نقض کرده است.

کشمکش بین اپیک گیمز و گوگل همچنان ادامه دارد. بعد از شکایت شرکت توسعه‌دهنده بازی از گوگل به خاطر انحصارطلبی، نوبت گوگل شده است تا با شکایت متقابل خود این پرونده را وارد فاز جدیدی کند. گوگل در شکایت خود ادعا می‌کند که اپیک گیمز با معرفی روش جایگزین پرداخت برای بازی فورتنایت در پلی استور به‌عنوان جایگزین درگاه پرداخت سرویس‌های گوگل، در واقع مفاد قراردادش با این شرکت را زیر پا گذاشته است.

مقاله‌ی مرتبط:

گوگل در شکایت متقابل خود ادعا می‌کند با اینکه فورتنایت را از پلی استور حذف کرده است، کاربرانی که پیش‌تر بازی اپیک گیمز را از فروشگاه اپلیکیشن گوگل دانلود کرده بودند همچنان می‌توانند به درگاه پرداخت خارجی اپیک گیمز دسترسی داشته باشند. در شکایت‌نامه آمده است:

اپیک به روش ناعادلانه‌ای توانسته است با خرج گوگل، ثروتمند شود. کاربران و توسعه‌دهندگان مجبور به استفاده از گوگل پلی نیستند و در واقع آن را بین گزینه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، انتخاب می‌کنند. گوگل نیز از طریق اندروید، سیاست‌های گوگل پلی و توافق با توسعه‌دهندگان و سازندگان دستگاه‌ها، از انتخاب آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

با چنین ادعایی، گوگل می‌گوید مشکلی با سیستم پرداخت اختصاصی اپیک گیمز در فورتنایت ندارد، به شرطی که این شرکت بازی خود را خارج از پلی استور عرضه کند. گوگل در ادامه تصریح می‌کند که برخلاف رقبایی همچون اپل، توسعه‌دهندگان را ملزم به عرضه اپ‌های اندروید در پلی استور نمی‌کند. با این شکوائیه، در واقع گوگل سعی دارد با دریافت خسارت، مبلغی که به خاطر سیستم پرداخت اپیک گیمز از دست داده است، به نحوی جبران کند.

دعوای گوگل و اپیک گیمز از حدود یک سال پیش و با شکایتی که اپیک علیه غول جستجوی اینترنتی تنظیم کرد، آغاز شد. در این شکایت اپیک گیمز ادعا کرده بود که گوگل یک شرکت انحصارطلب است. با حذف فورتنایت از پلی استور، این اتهامات شدت بیشتری پیدا کردند.

به نظر شما در پرونده گوگل و اپیک گیمز حق با کدام طرف است؟ فکر می‌کنید گوگل انحصارطلب است یا اپیک قراردادش با گوگل را نقض کرده؟

گوگل احتمالا سرویس «پیکسل پس» را برای ارائه‌ی خدمات جامع موبایل معرفی خواهد کرد سرمایه‌گذاری در شرکت‌های رایانش کوانتومی به امید سود کلان TSMC داده‌های مشتری را تسلیم دولت آمریکا نمی‌کند گوگل برای گسترش سیستم عامل Fuchsia به پلتفرم‌های دیگر، پرسنل استخدام می‌کند آمازون تصمیم‌گیری در مورد ادامه دورکاری را به مدیران تیم‌ها واگذار می‌کند منبع zdnet
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×