سگی که تصویرش نماد دوج کوین است، ۱۶ ساله شد

کابوسو نام سگی از نژاد شیبا اینو است که تصویرش الهام‌بخش ساخت میمی اینترنتی و نمادگذاری دو رمزارز به نام دوج کوین و شیبا اینو شده بود. کابوسو سه‌شنبه ۱۶ ساله شد.

با اینکه ممکن است کابوسو را نشناسید، اما حتما تصویر او را در اینترنت بارها دیده‌اید، کابوسو، سگی از نژاد شیبا اینو است که تصویرش به عنوان نماد دو ارز دیجیتال شیبا اینو و دوج کوین به کار رفته است. این دو رمزارز در حال حاضر ۷۰ میلیارد دلار ارزش دارند.

شیبا اینو نژاد سگ‌های بومی ژاپن است و به اعتقاد مردم این کشور، نژادی رها و سرکش و لجباز است؛ به‌طوری‌که ژاپنی‌ها اعتقاد دارند شیبا اینو شخصیتی گربه‌ای دارد. به گزارش cnet، سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰، کابوسو، این نماد اینترنتی، ۱۶ ساله شد.

کابوسو حتی اکانت اینستاگرام مخصوص به خود را دارد و صاحبش روز سه شنبه با انتشار عکسی تولدش را جشن گرفت. کابوسو به شخصیتی افسانه‌ای تبدیل شده است و عکسش نیز بیش از پنجاه و پنج هزار لایک دریافت کرده است.

kabusu birthday

کابوسو سگی زنده‌یاب بود که در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) به خانواده‌ای واگذار شد؛ او در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) و در پنج سالگی شهرت رسید. ماجرا از آنجا شروع شد که صاحبش در وبلاگی در مورد او نوشت و چندین عکس از او را در حالت‌های مختلف منتشر کرد.

در یکی از عکس‌ها کابوسو با پنجه‌های کوچکش روی مبل دراز کشیده بود و چهره‌ای نگران داشت. این عکس، همان عکسی بود که خیلی زود با شعار so concern, much wow، به نماد دوج کوین تبدیل شد. صاحب کابوسو درباره شهرت او در اینستاگرام نوشت:

هرگز احتمال نمی‌دادم عکسی که از کابوسو گرفتم تا این حد در اینترنت تأثیر داشته باشد. تصویری که در یک دهه گذشته جان گرفته و تکامل پیدا کرده است. عکس کابوسو از آن زمان تا امروز میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته شده و باعث ایجاد جامعه‌ای از طرفداران دوج شده است.

سه سال بعد از گرفتن این عکس سرنوشت‌ساز، دو مهندس نرم‌افزار با انتقاد از بیت کوین تصمیم گرفتند تا ارز دیجیتالی ایجاد کنند که برخلاف بیت کوین، محدودیتی برای عرضه نداشته باشد. این ارز دیجیتال دوج کوین نام گرفت؛ خیلی سریع شروع به رشد کرد و در نهایت به الگویی رفتاری تبدیل شد. در واقع، دوج کوین باعث ایجاد ژانر کاملی از ارزهای دیجیتال به نام میم کوین شد.

مقاله‌ی مرتبط:

با حمایت‌های ایلان ماسک، بازار دوج کوین در حال حاضر ۳۵ میلیارد دلار ارزش دارد و شیبا اینو نیز با الهام از آن، معرفی و خیلی زود به توکنی پرطرفدار در میان جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل شد.

ارزش بازار شیبا اینو اکنون از دوج کوین بیشتر است و هر دوی این رمزارزها در مجموع بیش از هفتاد میلیارد دلار ارزش دارند.

تولدت مبارک کابوسو، تو به نحوی دنیا را عوض کردی!

«فصل بیت کوین» واقعی است یا یک نظریه حداکثری؟ ویتالیک بوترین دیدگاه مثبتی درمورد ایجاد شهرهای رمزنگاری دارد آیا کاردانو واقعا قاتل اتریوم است؟ انجمن بلاک‌چین: کل مشکل برق کشور با ماینینگ قابل حل است رنسانس ارزهای دیجیتال در نیجریه؛ پذیرش گسترده‌ی ارزهای دیجیتال در این کشور چگونه رخ داد منبع cnet
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×