سونی تولید سری دوربین‌های عکاسی a7 II و a6400 را متوقف کرد

سونی تولید و عرضه‌ی تمام سری دوربین‌های a7 II و a6400 را به‌دلیل کمبود تراشه متوقف کرد.

شرکت ژاپنی سونی هفته‌ی گذشته با انتشار بیانیه‌ای به اطلاع مصرف‌کنندگان محصولاتش رساند که به‌دلیل کمبود جهانی نیمه‌هادی‌ها، خط‌تولید ۵ مدل دوربین عکاسی حرفه‌ای و یک ابزار جانبی را متوقف کرد.

در بیانیه‌ی رسمی سونی، اعلام شده است که در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۸ آبان ۱۴۰۰)، این شرکت پذیرش سفارش محصولاتی ازقبیل سری دوربین‌های عکاسی a7 II، سری دوربین‌های عکاسی a6400، دوربین‌های عکاسی a6100 (فقط در رنگ مشکی)، دوربین فیلم‌برداری PXW-Z190 4K و میکروفون سونی ECM-B1M را متوقف کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

سونی درادامه‌ی بیانیه‌اش اظهار می‌کند که تمامی سفارش‌های ثبت‌شده تا پایان روز ۱۹ نوامبر را در نوبت ارسال قرار خواهد داد؛ هرچند ممکن است تحویل محصولات با اندکی تأخیر همراه باشد. علاوه‌براین، در اطلاعیه‌ی سونی درباره‌ی امکان راه‌اندازی مجدد خط‌تولید این محصولات عنوان شده است که سونی در دوره‌های زمانی مختلف وضعیت موجودی تأمین‌کننده‌های قطعات را زیرنظر خواهد گرفت تا درصورت امکان، این محصولات را به خط‌تولید بازگرداند.

گفتنی است سونی، تنها شرکتی نیست که با مشکل کمبود تراشه دست‌وپنجه نرم می‌کند و تقریبا تمام محصولات حوزه‌ی های‌تِک درگیر این مشکل هستند که درنهایت به افزایش قیمت‌ها منجر خواهد شد.

با اینکه سری دوربین‌های a7 II و a6400 و 6100 چندین سال است معرفی شده و جای خود را در بازار پیدا کرده‌اند، همچنان برای افرادی که قصد دارند تجهیزات حرفه‌ای و درعین‌حال مقرون به‌صرفه تهیه کنند، گزینه‌ی مناسبی به‌شمار می‌روند؛ زیرا در این چند سال، قیمت این محصولات کاهش چشمگیری یافته است و در رقابت با سایر دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی، هنوز جایگاه اختصاصی خود را دارند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی امکان بازگشت خط‌تولید این دوربین‌های پرطرفدار چیست؟

خودروهای تسلا مدل Y سال ۲۰۲۲ با پردازنده رایزن AMD ارسال می‌شوند مدیاتک پردازنده‌ی ۵ نانومتری دایمنسیتی 7000 را برای رقابت با اسنپدراگون 870 تولید می‌کند چگونه M1 Max مک بوک پرو باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه توسعه‌دهندگان می‌شود ایکس باکس سری S پرفروش‌ترین کنسول بلک فرایدی شد حق با IBM بود؛ برتری کوانتومی گوگل واقعی نیست منبع dpreview
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×