سامسونگ اولین کارخانه‌ی تولید باتری خودرو‌های برقی را در ایالات متحده می‌سازد

سازنده‌ی باتری کره جنوبی، Samsung SDI اعلام کرد که اولین کارخانه تولید باتری خودروهای برقی (EV) خود را در ایالات متحده با شرکت خودروسازی استلانتیس می‌سازد تا به رقابت با دیگر رقبای محلی برای نفوذ بیشتر به منطقه بپردازد.

در پی شایعاتی که در اوایل هفته‌ی جاری منتشر شد، سامسونگ اعلام کرد که با ساخت اولین کارخانه‌ی تولید باتری در ایالات متحده وارد حوزه‌ی تولید باتری خودرو‌های برقی در آمریکای شمالی خواهد شد. به‌گزارش سم‌موبایل، این شرکت با کارخانه‌ی خودروسازی استلانتیس (Stellantis) تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت کارخانه‌ی تولیدباتری امضا کرده‌اند. Samsung SDI بالاخره می‌تواند با رقبای محلی خود یعنی LG Energy و SK On در ایالات متحده بهتر رقابت کند.

Samsung SDI و استلانتیس، تولید سلول‌های باتری و قطعات خودروهای برقی را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ آغاز خواهند کرد. غول کره‌ای در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرد که ظرفیت تولید سالانه حدود ۲۳ گیگاوات ساعت خواهد بود و در آینده این میزان به ۴۰ گیگاوات ساعت افزایش پیدا خواهد کرد. این باتری‌ها در خودروهای پلاگین هیبریدی که در کانادا، مکزیک و ایالات متحده به‌فروش خواهند رسید، استفاده خواهند شد.

درحالی‌که این شرکت مبلغ سرمایه‌گذاری برای اولین کارخانه تولید باتری خوردو‌های برقی (EV) در ایالات متحده را فاش نکرده؛ اما بنا بر ادعای کارشناسان، ارزش آن چند میلیارد دلار خواهد بود. هنوز نام دقیق و محل سرمایه‌گذاری مشترک نیز اعلام نشده است.

جئون یونگ هیون، رئیس Samsung SDI گفت:

من خوشحال هستم که سرمایه‌گذاری مشترکی با استلانتیس خواهیم داشت که استراتژی برقی‌کردن را مطابق با عصر دوستدار محیط زیست سرعت خواهد بخشید. ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بالاترین سطح رضایت را در بازار خودروهای برقی به مشتریان ارائه دهیم.

در ژانویه سال ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۴۰۰)، ابرشرکت استلانتیس از ادغام فیات‌-کرایسلر مستقر در ایالات متحده و برند خودروی فرانسوی گروه پی‌اس‌ای متولد شد. ازاین جهت، استلانتیس شریکی قوی برای Samsung SDI خواهد بود؛ زیرا مالک برند‌های مختلف خودرو از جمله سیتروئن، دوج، کرایسلر، فیات، جیپ و مازراتی است و قبلا باتری‌های فیات 500e و جیپ رانگلر 4xe را تأمین کرده است.

مقاله‌های مرتبط:

استلانتیس پیش‌تر اعلام کرده بود که سال ۲۰۲۵ مبلغی معادل ۳۴٫۹ میلیارد دلار برای برقی‌ کردن خودروها و توسعه‌ی نرم‌افزار سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

Samsung SDI تنها شرکت تولید‌کننده‌ی باتری بود که کارخانه‌ی تولید باتری محلی در ایالات متحده نداشت. رقبای آن، یعنی LG Energy و SK On به‌ترتیب با جنرال موتورز و فورد برای ساخت کارخانه باتری خود در ایالات متحده همکاری کرده بودند. Samsung SDI در حال‌ حاضر سه کارخانه در چین، مجارستان و کره جنوبی دارد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این گزارش چیست؟

تصویر فاش شده از قاب گلکسی S22 اولترا، از طراحی جدید دوربین آن پرده برداشت تصاویر رندر گلکسی تب S8 به همراه مشخصات احتمالی منتشر شد گلکسی S21 FE کجا است؛ آیا سرانجام این دستگاه عرضه می‌شود؟ اپل احتمالا در مذاکره با تولیدکنندگان باتری خودوهای الکتریکی ناکام مانده است ایلان ماسک برای ادامه پروژه «تسلا در تونل» لاس وگاس چراغ سبز گرفت منبع sammobile
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×