ساترا در پاسخ به انتقاد مجلس: حرکت ما حفاظت از چارچوب‌های فرهنگی و حمایت از پلتفرم‌های داخلی است

معاون تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، در پاسخ به انتقاد مجلس در مورد کارکرد این سازمان اعلام کرد که حفاظت از چارچوب‌های فرهنگی کشور و حمایت از پلتفرم‌های داخلی مسیر راهی‌ است که تاکنون ساترا در پیش گرفته است.

روز گذشته علی یزدی‌خواه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، اعلام کرد به‌ دلیل نارضایتی این کمیسیون از عملکرد ساترا در نظارت بر آثار نمایش خانگی، موضوع تغییر نهاد ناظر بر VOD-ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی حتی این احتمال را هم اعلام کرد که نظارت بر شبکه خانگی مجدد به وزارت فرهنگ و ارشاد بازگردد.

ساترا امروز (۷ مهر) در واکنش به این صحبت‌ها، آمادگی خود برای شنیدن نظرات کمیسیون فرهنگی را اعلام کرده است. علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، در توییتی اشاره کرد که این نهاد از سال گذشته تاکنون، جلسات خوبی با برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس داشته است و دو تن از آن‌ها نیز که جزو نمایندگان شورای نظارت بر صداوسیما هستند، به‌صورت مداوم در کمیسیون تنظیم مقررات ساترا شرکت می‌کنند و از جزئیات عملکرد ساترا آگاهی کامل دارند.

مقاله‌ی مرتبط:

سعد اضافه کرد که ساترا همچنان برای تشکیل جلسه و استفاده از نظرات سایر نمایندگان مجلس آمادگی دارد. او در این مورد گفت:

برای انجام قضاوت دقیق‌تر خوب است شرایط پلتفرم‌ها پیش از شروع مسئولیت ساترا و پس از آن بررسی شود. این‌گونه مسیر حرکت ساترا در حفاظت از چارچوب‌های فرهنگی کشور و حمایت از پلتفرم‌های داخلی ملموس‌تر خواهد بود.

به‌ گفته سعد، تجربه عملکرد دولت گذشته نشان داده که «بازنده دعواهای رسانه‌ای میان نهادهای تصمیم‌گیر، صنعت صوت و تصویر داخلی و کاربران آن است.» سعد اضافه کرد این موضوع در حالی است که گفت‌وگوهای سازنده ساترا و وزیر فرهنگ آغاز شده و تلاش کلی بر آن است که مسیر حرکتی پلتفرم‌های بومی با چالش‌های کمتری طی شود.

وزیر ICT: رگولاتوری در بررسی طرح صیانت از کاربران باید حضور فعال داشته باشد دریافت طرح «+C» داناپلاس، پلتفرم آموزش آنلاین ایرانسل، تا ۱۵ مهر رایگان است تخفیف سراسری تپسی برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون شنوتو با جذب سرمایه بنیاد فیروزان به پلتفرمی چندزبانه تبدیل می‌شود مجلس به دنبال تغییر نهاد ناظر بر شبکه نمایش خانگی: از عملکرد ساترا رضایت نداریم منبع twitter
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×