روسیه تحقیقات ضد انحصار را علیه اپل آغاز کرده است

به دنبال چالش‌های اپل در رابطه با انحصارطلبی اپ استور، روسیه نیز تحقیقاتش را در این رابطه آغاز کرده است.

اخیرا موضوع انحصارطلبی اپل در تنها فروشگاه نرم‌افزری سیستم‌عامل iOS، یعنی اپ استور بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. اپل در حال جدال حقوقی با شرکت‌هایی همچون اپیک گیمز، اسپاتیفای و… است و از سوی دیگر نهادهای نظارتیِ برخی کشورها نیز تحقیقات ضد انحصار را علیه این شرکت آغاز کرده‌اند. اکنون شنیده‌ها از آن حکایت دارند که روسیه نیز به جمع جبهبه کشورهایی پیوسته است که قصد دارند اپل را برای سیاست‌هایش در قبال اپ استور تحت فشار قرار بدهند.

البته باید به این نکته توجه داشت که سرویس ضد انحصار فدرال روسیه (FAS) از گذشته در حال بررسی اپل در مورد مسائل ضد انحصار مربوط به برنامه‌های نظارت والدین بوده و حتی این شرکت را جریمه کرده است. FAS می‌گوید که به اپل در مورد سوءاستفاده از موقعیت مسلط خود در بازار هشدار داده و اکنون با نادیده گرفتن این هشدارها، روسیه پرونده جدیدی را به جریان انداخته است.

مقاله مرتبط

در بیانیه‌ای دولتی، FAS بیان می‌کند که تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ به اپل فرصت داده بود تا محدودیت خاصی را برای توسعه‌دهندگان حذف کند. این شرایط که به‌عنوان قوانین «ضد فرمان» شناخته می‌شود، توسعه‌دهندگان را منع می‌کند تا کاربران را از گزینه‌های خرید جایگزین مطلع کنند. گفته می‌شود سرویس ضد انحصار روسیه به این نتیجه رسیده است که اپل از موقعیت غالب خود در بازار توزیع برنامه‌های iOS سوءاستفاده می‌کند.

گفته می‌شود اگر تشخیص داده شود که اپل قوانین ضد انحصار را نقض کرده باشد، ممکن است مشمول جریمه سنگین شود. بااین‌حال، اعلامیه FAS پس از آن منتشر شد که اپل برخی از این محدودیت خاص را در سراسر جهان حذف کرده است؛ اما مشخص نیست که این چه تأثیری بر حکم یا جریمه خواهد داشت.

همان‌طور که گفته شد، اپل اخیرا در دستورالعمل توسعه‌دهندگان اپ استور پیرامون مقررات ضد فرمان تغییراتی ایجاد کرده است. این تغییرات شامل انعطاف‌پذیری بیشتر توسعه‌دهندگان در برقراری ارتباط با کاربران برای تبلیغ قیمت‌های ارزان‌تر در خارج از اپ استور و همچنین اجازه دادن به برنامه‌ها برای درخواست اطلاعات تماس اولیه از کاربران می‌شود.

اپل در سال ۲۰۲۰ تنها ۶۴ میلیون دلار برای تبلیغات جستجو اینترنتی هزینه کرده است رکوردشکنی دوباره گوگل در سه ماهه سوم سال جاری افزایش درآمد سه ماهه اول ۲۰۲۲ مایکروسافت به لطف آفیس، ویندوز و فضای ابری اپل به‌روزرسانی امنیتی iOS و iPadOS 14.8.1 را منتشر کرد نخستین تصاویر از اجزای داخلی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی منتشر شد منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×