رباتکسی‌ شرکت ویمو؛ آینده خودروهای خودران بدون فرمان

ویمو با همکاری جیلی طراحی مفهومی رباتکسی‌های (robotaxi) تمام‌الکتریکی و خودرانش را منتشر کرد.

ویمو (Waymo)، شرکت خودروهای خودران آلفابت، در حال همکاری با خودروساز چینی جیلی برای تأسیس ناوگانی از رباتکسی‌های (robotaxi) تمام‌الکتریکی و خودران است. به‌گزارش ورج، این خودروها در سوئد طراحی خواهند شد (جایی که جیلی مالک خودروساز سوئدی ولوو است) و در این فرایند، از زیکر (Zeekr) تمام‌الکتریکی جیلی اقتباس خواهد شد. سپس، ویمو خودروها را با سخت‌افزار و نرم‌افزار لازم برای رانندگی خودران تجهیز می‌کند. شرکت مذکور در پست وبلاگی اعلام کرد قصد دارد در سال‌های آینده این وسایل نقلیه را در ایالات متحده‌ی آمریکا به‌عنوان بخشی از ناوگان رباتکسی خودران خود مستقر کند.

طراحی مفهومی رباتکسی ویمو

تصاویر مفهومی نسخه‌ی تمام‌شده‌ از وسیله‌ی نقلیه‌ی مذکور که ویمو به‌اشتراک گذاشته است، خودرویی را نشان می‌دهد که به‌طور خاص برای سفرهای سواری خودران طراحی شده است. این خودرو کف مسطح و ارتفاع کم و طراحی بدون ستون B برای ورود و خروج آسان، درهای کشویی، صندلی‌های راحت و فضای زیادی برای سر دارد. ویمو می‌گوید مدل‌های آینده از فضای داخلی بدون فرمان یا پدال بهره‌مند خواهند بود و تنها صفحه‌نمایشی دارند که احتمالا برای بررسی مسیر و مسافت باقی‌مانده تعبیه شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

البته نباید فراموش کرد که این‌ها فقط تصاویر مفهومی هستند و ممکن است جیلی و ویمو هیچ‌گاه چنین خودرویی را وارد جاده‌ها نکنند؛ اما می‌توان به‌واسطه‌ی آن‌ها متوجه شد چه چیزی در ذهن طراحان شرکت‌های مذکور می‌گذرد.

گفتنی است که کانسپت‌ ویمو این خودرو را بسیار شبیه به مینی‌ون نشان می‌دهد؛ درحالی‌که طراحی Zeekr 001 جیلی ترکیبی از استیشن واگن و شوتینگ بریک و شاسی بلند است. درپایان، باید بگوییم که اخبار مربوط به همکاری جیلی و ویمو نشان می‌دهد که شرکت‌های مختلف در حال افزایش مشارکت خود با یکدیگر هستند و به‌زودی اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

لاستیک‌های جدید گودیر؛ راه‌حلی برای رفع صدای خودروهای الکتریکی گزارش زومیت از غرفه همراه اول در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ فناوری جدید میتسوبیشی سلامت راننده را بررسی می‌کند بررسی وضعیت جاده‌ها با سیستم نظارتی جدید هوندا ایلان ماسک: تسلا پذیرش دوج کوین برای برخی کالاها را آغاز می‌کند منبع theverge
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×