دولت بایدن خواستار یک لایحه حقوقی برای کنترل بیشتر هوش مصنوعی است

پس از مشکلات پیش‌آمده توسط اشتباه‌های هوش مصنوعی، دولت بایدن اعلام کرد نیاز به یک لایحه قانونی برای استانداردسازی هوش مصنوعی احساس می‌شود.

تاکنون بارها داستان‌های مختلفی درباره نژادپرستی هوش مصنوعی و تشخیص چهره‌هایی که منجر به دستگیری‌ اشتباه می‌شوند، شنیده‌ایم. البته این‌ها تنها مشکلاتی نیستند که فناوری یادگیری ماشین برای انسان‌ها ایجاد کرده‌اند. این مسائل گاهی حتی پا فراتر گذاشته و وارد الگوریتم‌های مراقبت‌های بهداشتی بیماری‌های خاص شده‌اند و در آنجا نیز کاربران را با مشکل‌های مختلف مواجه کرده‌اند.

به گزارش مشیبل، دولت بایدن از تأثیر این فناوری در حال توسعه روی زندگی مردم آگاه است. در مقاله‌ای که اخیرا در وایرد منتشر شده، کاخ سفید با اشاره به مشکلات پیش‌آمده توسط این فناوری، خواستار «لایحه‌ حقوقی برای هوش مصنوعی» شده است.

اریک لندر، مشاور علمی دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید و اندورا نلسون، معاون علمی و اجتماعی، با انتشار متنی درباره این مسئله توضیح دادند:

باید به فناوری‌های قدرتمند، احترام گذاشتن به ارزش‌های دموکراتیک و رعایت اصلی که باید با همه عادلانه رفتار شود آموخت. تدوین قوانینی درباره این مسئله می‌تواند به اجرایی شدن این موارد کمک کند.

لندر و نلسون خاطرنشان می‌کنند که هیچ قانون یا ضمانتی برای استفاده از فناوری هوش مصنوعی وجود ندارد. این دو اشاره می‌کنند که مطمئناً مواردی وجود دارد که در آن از فناوری سوءاستفاده می‌شود و حتی گاهی مشکلات بزرگی به دلیل تعصب‌های غیر عمدی پیش می‌آید.

مقاله‌های مرتبط:

به‌عنوان مثال، شرکتی که سیستم تشخیص چهره خود را به مجریان قانون می‌فروشد، ممکن است قصد نداشته باشد محصولش به‌اشتباه یک فرد بی‌گناه را به‌عنوان متهم شناسایی کند؛ اما هوش مصنوعی ساخته‌شده توسط آن در نهایت چنین کاری انجام می‌دهد. این واقعیت که توسعه‌دهندگان به‌طور ناخواسته از داده‌های معیوب برای پیشرفت سریع‌تر محصول خود استفاده کرده‌اند، برای افرادی که توسط هوش مصنوعی در دنیای واقعی آسیب دیده‌اند، اهمیت چندانی ندارد و در نتیجه، بحث اشتباه‌های الگوریتم‌های یادگیری ماشین مسئله‌ای جدی است.

دفتر علم و سیاست فناوری کاخ سفید به‌طور رسمی درخواستی عمومی برای «کسب اطلاعات بیشتر» منتشر کرده است که در آن، متخصصانی که در این زمینه کار می‌کنند یا از فناوری‌های هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند فرا خوانده است. آن‌ها همچنین از هرکسی که مایل است در مورد این موضوع نظری داشته باشد می‌خواهند از طریق ایمیل به ai-equity@ostp.eop.gov صحبت خود را مطرح کند.

Axios به‌صورت خلاصه به این موضوع پرداخته است و می‌گوید لایحه حقوقی ایالات متحده آمریکا، یک سند ۲۳۰ ساله با ۵۶۲ کلمه است که هنوز موضوع مباحث سرسختانه مختلفی تلقی می‌شود.

تیم کاخ سفید تصدیق می‌کند که داشتن یک لایحه قانونی جدید چالش‌برانگیز خواهد بود؛ اما در هر صورت هوش مصنوعی و فناوری تشخیص چهره باید استانداردسازی شوند.

آن‌ها می‌نویسند:

تدوین لایحه حقوقی برای دنیایی که از هوش مصنوعی برخوردار است آسان نخواهد بود؛ اما بسیار مهم است.

نظر شما همراهان زومیت چیست؟ به نظر شما آیا دنیای کنونی به قانونی برای کنترل بیشتر هوش مصنوعی نیاز دارد؟

هوش مصنوعی دیپ مایند می‌تواند وضعیت آب‌وهوا را با دقت زیادی پیش‌بینی کند سامسونگ می‌خواهد مغز انسان را روی تراشه‌های سه‌بعدی کپی کند چرا تصاویر کپچا این‌قدر افسرده‌کننده و دلگیرند؟ هوش مصنوعی نمی‌تواند مخترع باشد؛ چون انسان نیست! اینتل از جزئیات تکنولوژی بازسازی تصویر XeSS صحبت می‌کند منبع mashable
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×