دسترسی کاربران چینی به چند وب‌سایت مهم ارز دیجیتال مسدود شد

در پی تشدید ممنوعیت فعالیت‌های کاربران حوزه ارزهای دیجیتال، چند وب‌سایت‌ مهم از جمله کوین گکو، کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو از دسترس کاربران چینی خارج شدند.

در ادامه سرکوب‌های دولت چین در حوزه ارزهای دیجیتال، دسترسی کاربران پرجمعیت‌ترین کشور جهان به وب‌سایت‌های مهمی همچون کوین گکو (CoinGecko)، کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) و تریدینگ ویو (TradingView) مسدود شده است.

کاربران از این وب‌سایت‌ها برای مشاهده قیمت رمزارزهای مختلف استفاده می‌کنند؛ دو پلتفرم کوین گکو و کوین مارکت کپ اطلاعات مربوط به بازار رمزارزها را نمایش می‌دهند و تریدینگ ویو برای بازارهای مالی، نمودارهای تعاملی ارائه می‌دهد.

به گزارش Decrypt، دولت چین ادعا کرده است که پلتفرم‌های کوین گکو و کوین مارکت کپ، آی‌پی خود را به آی‌پی‌های بلاک‌شده توسط دولت چین تغییر داده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد هر دوی این وب‌سایت‌ها توسط دولت چین و فایروال بزرگ آن مسدود شده باشند.

فایروال بزرگ چین سامانه‌ای بدنام در این کشور است که برای کنترل اینترنت و سانسور برخی وب‌سایت‌های خارجی مانند گوگل، توییتر و فیسبوک به کار می‌رود.

کوین مارکت کپ و کوین گکو

بابی اونگ، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی کوین گکو، در گفتگویی با دیکریپت گفت:

ما هیچ آی‌پی چینی را مسدود نکرده‌ایم.

طبق آزمایش‌ها انجام‌شده در Greatfire.org، هر دو پلتفرم در حال حاضر به‌طور کامل و صد درصد مسدود شده‌اند؛ این امر در مورد تریدینگ ویو نیز صدق می‌کند.

اونگ اضافه کرد:

به نظر می‌رسد چین ممنوعیت‌های بیشتری برای صنعت ارزهای دیجیتال اعمال کرده باشد و این بار برای قطع دسترسی کاربران این کشور به اطلاعات بازار رمزارزها، کوین گکو را در فهرست سانسورهای خود قرار داده است.

نمودار ماهانه بیت کوین

نمودار قیمتی ماهانه بیت کوین

تشدید فشار بر صنعت ارزهای دیجیتال

تلاش‌های چین برای محدود کردن دسترسی مردم این کشور به اطلاعات بازار رمزارزها به دنبال بیانیه دولت این کشور در مورد ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت یا هر فعالیت دیگری مرتبط با آن‌ها صورت گرفته است.

جمعه گذشته (۲ مهر ۱۴۰۰)، بانک خلق چین علاوه بر اینکه ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران چینی را توسط صرافی‌های خارجی غیر‌ قانونی اعلام کرد، فهرستی از فعالیت‌های منع‌شده مرتبط با رمزارزها از جمله معاملات و صدور توکن را نیز منتشر کرد.

صرافی‌های مهمی مانند بایننس و هیوبی گلوبال به‌سرعت به این خبر واکنش نشان دادند و ثبت‌ نام کاربران جدید چینی را متوقف کردند.

مقاله‌ی مرتبط:

دولت چین در اوایل سال ۲۰۲۱ (زمستان ۱۳۹۹) با اعمال محدودیت‌ها، ضربه سنگینی به صنعت ارزهای دیجیتال وارد کرده بود و حالا با تشدید این محدودیت‌ها، باز هم این بازار را مشوش کرد.

اسپارک پول، یکی از بزرگ‌ترین استخرهای استخراج اتریوم در جهان که در هانگژو مستقر است، روز دوشنبه (۵ مهر ۱۴۰۰) اعلام کرد که از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ (۸ مهر ۱۴۰۰) به فعالیت‌ خود در داخل چین و خارج از آن پایان خواهد داد و در همین راستا علی‌بابا، غول تجارت الکترونیکی جهان نیز از پایان فروش تجهیزات تخصصی استخراج در پلتفرم خود خبر داد.

شما درباره از دسترس خارج شدن این وب‌سایت‌ها در چین چه دیدگاهی دارید؟ آیا دولت چین موفق می‌شود به‌طور کامل استفاده از ارزهای دیجیتال را متوقف کند؟

اتریوم ۲ با آپدیت آبان، گامی دیگر به سمت نهایی شدن برخواهد داشت کاهش قیمت اتریوم در پی تعطیلی استخر بزرگ استخراج در چین استفاده ماینرها از انرژی هسته‌ای برای استخراج بیت کوین رکود بازار لوازم خانگی داخلی و رونق قاچاق؛ چگونه به این نقطه رسیدیم؟ امکان جابه‌جایی NFT بین بلاک‌ چین‌ های اتریوم و سولانا فراهم شد منبع decrypt
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×