درآمد اپل در صنعت گیم بیشتر از مجموع درآمد سونی، مایکروسافت و نینتندو است

طبق گزارشی جدید، سود اپل از بازار گیمینگ بیشتر از شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی است و درآمد این شرکت در سال مالی ۲۰۱۹ از بازی‌های اپ استور، بیشتر از مجموع درآمد نینتندو، مایکروسافت، اکتیویژن بلیزارد و سونی بوده.

همواره از اپل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری‌محور جهان یاد می‌شود که در حوزه‌های مختلفی از بازار گوشی‌ هوشمند گرفته تا دنیای سینما‌ و تلویزیون فعالیت می‌کند؛ اما شاید بسیاری افراد ندانند که این شرکت یکی از بازیگران اصلی صنعت گیم محسوب می‌شود و در کمال تعجب، درآمد آن از غول‌های فعال در این حوزه فراتر می‌رود. با استناد به گزارشی که برخی از داده‌های منتشرشده به‌عنوان بخشی از دعوی اپیک گیمز و اپل را بررسی کرده است، به نظر می‌رسد درآمد کوپرتینویی‌ها از بخش گیمینگ اپ استور بسیار فراتر از انتظارات است.

تجزیه‌وتحلیل وال استریت ژورنال سود عملیاتی اپل از بازی‌ ویدئویی را در سال ۲۰۱۹ را ۸٫۵ میلیارد دلار اعلام کرد؛ اما اپل در جریان محاکمه با اپیک گیمز استدلال کرد که حاشیه سود عملیاتی مورد بحث درست نبوده و بیشتر از واقعیت است. طبق این گزارش، درآمد اپ استور حاصل از بازی‌ ویدئویی تقریبا دو میلیارد دلار بیشتر از سود عملیاتی است که در همان دوره ۱۲ ماهه توسط سونی، اکتیویژن، نینتندو و مایکروسافت به‌ دست آمده است! البته باید به این نکته توجه داشت که داده‌های شرکت‌های بازی‌سازی از پرونده‌های شرکتی‌ نشأت گرفته؛ درحالی‌که آمار مایکروسافت از برآورد تحلیلگران است.

مقاله‌ی مرتبط:

اپل اواخر هفته گذشته اعلام کرد که حاشیه سود عملیاتی مورد بحث از تجزیه‌و‌تحلیلی تهیه شده که هزینه‌های مشترک متعدد مربوط به اپ استور را در نظر نگرفته است. در واقع این داده‌ها شامل تمام درآمد مربوط به بازی ویدئویی است که تنها بخش کوچکی از هزینه‌های احتمالی را در نظر می‌گیرد. پیش‌تر جامعه آماری سنسور تاور نیز تخمین زده بود که سود سالانه اپل از اپ استور به ۱۵٫۹ میلیارد دلار می‌‌رسد که از قرار معلوم، ۶۹ درصد از این رقم از بازی ویدئویی حاصل می‌شود.

جالب است بدانید که داده‌های دادگاه دعوی اخیر اپیک گیمز و اپل نیز دلالت بر این داشتند که اپ استور دارای سود عملیاتی ۱۲٫۳ میلیارد دلار در سال بوده و تقریباً یک‌پنجم کل سود عملیاتی را به خود اختصاص داده است. صرف نظر از آمارهای یادشده، کاملا واضح است که اپل یک بازیگر اصلی در صنعت گیم، حداقل از لحاظ درآمد محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت عمده درآمد این بخش را به خود اختصاص داده است.

ماه گذشته، پس از مدت‌ها انتظار نتیجه دادگاه استماع اپل و اپیک گیمز منتشر و طبق دستور قاضی، اپل با محکوم شدن تنها در یک بخش، از هرگونه اتهام انحصارطلبی مبرا شد. قاضی گونزالس راجرز در حکم دادگاه خود در ۱۰ سپتامبر خاطرنشان کرد که اپل از بیش از ۵۵ درصد سهم بازار و حاشیه سود فوق‌العاده بالایی برخوردار است؛ اما این عوامل به‌تنهایی رفتار انحصارطلبانه را نشان نمی‌دهد و ظاهرا پرونده نهایی شامل شواهدی از عوامل مهم دیگر مانند موانع ورود و انجام کارهای برای کاهش تولید یا کاهش نوآوری در بازار مربوطه نبوده است.

البته اپیک گیمز از نتیجه این دادگاه راضی نبود و چندی پیش درخواست تجدید نظر خود را به دادگاه مربوطه ارسال کرد. از مدت‌ها پیش مشخص بود که با توجه به وسعت اختلافات، رأی دادگاه با مخالفت و تجدید نظر طرفین مواجه خواهد شد و حتی ممکن است جدال حقوقی این دو شرکت سال‌ها به طول بینجامد. تیم سوینی، مدیرعامل اپیک گیمز نیز با ارسال پستی در توییتر گفته بود همچنان به مبارزه علیه اپل ادامه خواهد داد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل به این صفحه مراجعه کنید. فروش ۱٫۲۶ میلیون دلاری NFT نقاشی‌‌های کارآفرین آمریکایی تیک تاک مجموعه توکن‌های غیر قابل تعویض خود را عرضه خواهد کرد مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتملا در ماه جاری رونمایی خواهد شد نخستین تصویر اپل واچ سری ۷ در دنیای واقعی فاش شد سورر (Sorare) چیست؛ معرفی بازی فوتبالی مبتنی‌بر بلاک چین اتریوم منبع APPLEINSIDER
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×