جلسه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی زنده از اینستاگرام پخش می‌شود

محمود رضوی، مشاوره فرهنگی و هنری رئیس مجلس در توئیتی اعلام کرد که دومین جلسه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در کمیسیون مشترک، به صورت زنده از اینستاگرام خانه ملت و تلوبیون پخش خواهد شد.

به گزارش زومیت، امروز (۲۵ مهر ماه) قرار است دومین جلسه بررسی طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که در چند ماه گذشته جنجال‌ها و انتقاد‌های زیادی را از سمت کاربران و شرکت‌های استارت‌آپی به دنبال داشته، با حضور اعضای کمیسیون مشترک برای بررسی این طرح، برگزار شود. سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در گفت‌وگو با خانه ملت اعلام کرده که کلیات طرح صیانت با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در کمیسیون مشترک ساعت ۱۸ در محل کمیسیون تلفیق برگزار می‌شود. سیاهکلی گفته که قرار است در این جلسه علاوه بر کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، نحوه اداره جلسات، شیوه اطلاع‌رسانی و حضور خبرنگاران در این جلسه‌ها و نحوه استفاده از نیروهای متخصص و توانمند هم بررسی شود.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی اعلام کرد: «بسیاری از نمایندگان علاقه‌مند هستند که بررسی این طرح نیز به صورت علنی و با حضور خبرنگاران باشد و قرار است شیوه اطلاع‌رسانی و اداره جلسه‌ها امروز مورد بحث و بررسی قرار گیرد.»

طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که به خاطر بندهای مختلفش به باور کارشناسان حوزه ICT به‌جای حمایت از کاربران، محدودیت در استفاده از اینترنت و سرویس‌های خارجی را برای آن‌ها به دنبال دارد، با رای‌گیری در مجلس قرار شد در یک کمیسیون مشترک که اعضای آن را نمایندگان کمیسیون‌های مختلف تشکیل می‌دهند، به صورت غیر علنی و طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی قرار بگیرد. به دنبال این اتفاق بسیاری از کاربران و مدیران شرکت‌های تکنولوژی انتقاد‌های زیادی را مطرح کردند. حتی در این زمینه کارزاری برای پخش زنده جلسات کمیسیون طرح صیانت در راستای کارزای جلوگیری از بررسی طرح صیانت از کاربران براساس اصل ۸۵ قانون اساسی تشکیل شده است. جمعی از فعالان فضای مجازی و مردم در راستای پخش زنده جلسه‌های کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، کارزاری اینترنتی تشکیل دادند و از رئیس مجلس خواسته‌اند تا مذاکرات اعضای این کمیسیون به صورت علنی منتشر شود.

مهرداد ویس‌کرمی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سؤال که چرا جلسه‌های بررسی طرح صیانت به صورت علنی برگزار نمی‌شود گفته بود:

مذاکرهای کمیسیون ها با روند مذاکرهای صحن علنی مجلس شورای اسلامی متفاوت است، مذاکرات کمیسیون چالشی‌تر و تخصصی‌تر است و ممکن است برای مردم خسته کننده باشد، این پیشنهاد مطرح است که مذاکرات ثبت و ضبط شود و پس از حذف موارد زائد در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد؛ اگرچه دوستان با پخش مستقیم مذاکرات از طریق درگاه اینترنتی مجلس مخالفتی نداشتند و خود هیات رییسه هم با این موضوع موافق بود.

اینکه تا چه اندازه خواسته‌ها مطرح شده از طریق کارزار اینترنتی و فشار از سمت کاربران و مدیران شرکت‌های تکنولوژی مؤثر بوده یا خیر، ساعاتی پیش محمود رضوی، مشاوره فرهنگی و هنری رئیس مجلس در توئیتر خود اعلام کرده، که دومین جلسه بررسی طرح صیانت به صورت زنده از اینستاگرام خانه ملت و تلوبیون ساعت ۱۸:۳۰ پخش خواهد شد.

در چند ماه گذشته خبرهای مختلفی در مورد طرح صیانت و خطراتی که اجرای آن می‌تواند برای استفاده‌کنندگان از اینترنت به دنبال داشته باشد، منتشر شده است. اما به دنبال این اعتراض‌ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور اعلام کرد که با توجه به تعاملی که با مجلس دارند هیچ نگرانی بابت بررسی این طرح ندارند. همچنین او از رگولاتوری خواسته بود که در جلسه‌های بررسی این طرح حضور فعالی داشته باشد.

از سوی دیگر هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان با تأکید براینکه اگر مصوبه مجلس درباره طرح صیانت برخلاف قانون و شرع باشد، این شورا بدون هیچ ملاحظه‌ای نظر خواهد داد، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با بلندنظری این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

مصطفی آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای تدوین طرح حمایت از کاربران فضای مجازی، ۷ هزار ساعت زمان صرف شده است تأکید کرد مجلس برای تصویب این طرح مصمم است.

از سوی دیگر مهرداد وییس کرمی، عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی موسوم به صیانت با بیان اینکه نمایندگان برای عضویت در این کمیسیون ریسک نکردند در گفت‌وگو با جماران اعلام کرد که برخی از نمایندگان حاضرند ناسزا بشنوند؛ اما وظیفه نمایندگی‌شان را درست انجام دهند. به گفته وی پس از پایان بررسی‌های طرح صیانت توسط کمیسیون ویژه، صحن علنی روی زمان اجرای آزمایشی آن برای سه، پنج یا هفت سال تصمیم خواهد گرفت.

فراخوان سومین دوره جایزه سال «استیکر» منتشر شد حرکت اول امسال ۶۰۰ میلیارد تومان روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند آیا بستن پروتکل‌های فیلتر‌شکن‌ها عامل کندی اینترنت است؟ انجمن VOD ها از رئیس جمهور برای حل مشکلات تنظیم‌گری محتوا کمک خواست وزیر ارتباطات: مشکل امروز اینترنت، عدم سرمایه‌گذاری در توسعه آن در سال‌های گذشته است تهیه شده در زومیت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×