تیم کوک در سال ۲۰۱۶ به‌طور مخفیانه با چین قراردادی به ارزش ۲۷۵ میلیارد دلار منعقد کرده است

اسناد منتشرشده حاکی از آن است که تیم کوک، مدیرعامل اپل، به‌طور مخفیانه قراردادی به‌ارزش سرسام‌آور ۲۷۵ میلیارد دلار با مقام‌های چینی منعقد کرده و وعده داده است که اپل باعث کمک به توسعه‌ی اقتصاد و فناوری این کشور می‌شود.

با استناد به اطلاعات و اسناد منتشرشده از paywalled، به‌نظر می‌رسد که تیم کوک در سال ۲۰۱۶ شخصا با انعقاد قراردادی پنج‌ساله با چین به‌توافق رسیده است. در این گزارش، آمده است که سران اپل به‌دلیل نگرانی بابت تبعات جنگ تجاری و نقش اندک در بازار چین و رابطه‌ی ضعیف با مقام‌های چینی، قرارداد مذکور را پیشنهاد کرده‌اند.

اسناد داخلی ادعاشده نشان می‌دهند که کوک مستقیما با مقام‌های چینی درباره‌ی سرویس‌هایی نظیر آی‌کلاد و اپل‌پی و اپ‌استور لابی کرده است. ادعا می‌شود که کوک یادداشت تفاهم بین اپل و یکی از آژانس‌های قدرتمند دولتی چین به نام «کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی» را پذیرفته است تا از معافیت‌های نظارتی برخوردار شود؛ اما ظاهرا امتیازهایی نیز به چین داده است.

این توافقنامه ۱،۲۵۰ کلمه‌ای را تیم امور دولتی اپل در چین با نظارت کوک نوشته است. علاوه‌براین، گفته می‌شود کوک نقش بسیار مهمی در دیدارها و تجارت‌های دولتی اپل ایفا می‌کند و احتمالا بازنشستگی وی سبب مشکلات متعددی در این زمینه برای کوپرتینویی‌ها خواهد شد. گزارش یادشده می‌افزاید:

می ۲۰۱۶، کوک اعلام کرد که اپل یک‌میلیارد دلار در استارتاپ چینی Didi Chuxing سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا بتواند نظر مقام‌های چینی را جلب کند. اندکی پس‌از‌آن، کوک و جف ویلیامز و لیزا جکسون با مقام‌های ارشد دولتی در ژونگ‌نانهای، مقر مرکزی حزب کمونیست چین، دیدار کردند. مذاکرات کوک به امضای موفقیت‌آمیز توافقنامه‌ی چندمیلیارد‌دلاری و لغو تعدادی از اقدامات نظارتی علیه شرکت با معافیت‌ها و امکان دسترسی به بازار چین در ازای سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و معاملات تجاری و آموزش کارگران در این کشور منجر شد.

گفتنی است بخشی از مفاد این توافق تعهد اپل برای کمک به تولیدکنندگان چینی برای توسعه پیشرفته‌ترین فناوری‌های تولید، حمایت از آموزش استعدادهای چینی، استفاده از قطعات بیشتر از تأمین‌کنندگان چینی، امضای قرارداد با شرکت‌های نرم‌افزاری چینی، همکاری در تحقیقات دانشگاهی، سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌های فناوری چینی و کمک به حدود دَه‌ها هدف دولت چین را شامل می‌شود. در‌صورتی‌که طرفین اعتراضی نداشته باشند، طبق توافق، قرارداد به‌طور خودکار برای یک سال دیگر تا می ۲۰۲۲ نیز تمدید خواهد شد.

مقاله‌ی مرتبط:

از قرار معلوم، اپل متعهد شده است که میلیاردها دلار بیشتر از هزینه‌های فعلی خود در چین سرمایه‌گذاری کند. سرمایه‌گذاری اپل در بخش‌هایی همچون فروشگاه‌های خرده‌فروشی جدید، تأسیسات تحقیق‌وتوسعه، پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر و… صرف می‌شود. ظاهرا غول دنیای فناوری در این پنج‌ سال بیش از ۲۷۵ میلیارد دلار در چین سرمایه‌گذاری کرده است؛ مبلغی بیشتر از ارزش بازار اینتل!

برخی کابران مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مشکلات ناسازگاری درگاه SD را گزارش می‌دهند اپل انتظار دارد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه آیفون بفروشد ورود همه‌جانبه اپل به صنعت گیم می‌تواند با معرفی هدست واقعیت ترکیبی اتفاق بیافتد اطلاعات خط تولید هیجان انگیز بالقوه اپل در سال ۲۰۲۲ فاش شد اپل واچ SE 2 احتمالا به‌همراه یک مدل مقاوم جدید در سال 2022 معرفی خواهد شد منبع MACRUMORS
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×