تصاویری از داک بازیابی بی‌سیم اپل واچ سری ۷ منتشر شد

اپل واچ سری ۷ فاقد درگاه مادگی مخفی است و همین امر سبب شده اپل از یک داک اختصاصی برای عیب‌یابی و بازیابی اپل واچ استفاده کند. در ادامه تصاویر این داک اختصاصی را مشاهده خواهید کرد.

چندی پیش گزارشی از کمیسیون فدرال ارتباطات ایالت متحده آمریکا (FCC) منتشر شد که نشان می‌داد اپل واچ سری ۷ دارای یک ماژول بی‌سیم ۶۰٫۵ گیگاهرتز برای انتقال سریع اطلاعات است. شواهد نشان می‌داد که ماژول ۶۰٫۵ گیگاهرتز تنها زمانی فعال می‌شود که اپل واچ روی داک مغناطیسی اختصاصی با ماژول مربوطه قرار بگیرد و در نهایت، با عرضه اپل واچ سری ۷ مشخص شد که این ساعت هوشمند فاقد درگاه مادگی دندانه‌دار (پوگو) است؛ بدین معنی که قطعا اپل واچ برای بازیابی به یک محصول جانبی با پشتیبانی از انتقال داده بی‌سیم نظیر داک احتیاج دارد.

این داک احتمالاً تنها برای استفاده کارمندان اپل طراحی شده است. به‌عنوان مثال، ممکن است فروشگاه‌های اپل از داک برای بازیابی بی‌سیم ساعت اپل استفاده کنند. باوجود اطلاعات یادشده، تاکنون تصویر واضحی از این داک مرموز منتشر نشده بود؛ اما آژانس نظارتی برزیل با تأیید مدل‌های اپل واچ سری ۷، عکس‌هایی از داک بی‌سیم اپل به اشتراک گذاشته است.

مقاله‌ی مرتبط:

داک اپل واچ سری ۷ به‌وضوح برای عیب‌یابی و بازیابی طراحی شده و دارای ساختار دوتکه است. در تکه نخست، درگاه شارژ اپل واچ در قسمت پایینی قرار می‌گیرد و تکه دوم محل قرارگیری اپل واچ است که با پیچ‌ومهره به تکه نخست متصل می‌شود. جالب است بدانید که قبل از اپل واچ سری ۷، کوپرتینویی‌ها یک پورت تشخیصی در محل اتصال بند اپل واچ پنهان کرده بودند.

داک بازیابی بی‌سیم اپل واچ سری ۷

مشخص نیست چرا اپل داک بازیابی بی‌سیم را جایگزین کرده است و همچنین معلوم نیست سرعت انتقال داده‌های بی‌سیم چقدر است؛ اما به احتمال زیاد انتقال داده‌های بی‌سیم از USB 2.0 با سرعت حداکثر ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه تبعیت می‌کند.

داک بازیابی بی‌سیم اپل واچ سری ۷

البته یک سناریو احتمالی برای حذف درگاه مخفی اپل واچ می‌تواند به دلیل اتخاذ گواهی IPX8 باشد که در حقیقت مجوزی برای مقاومت دستگاه در برابر گردوغبار محسوب می‌شود. از سوی دیگر، این اقدام می‌تواند حاکی از روندی مشابه در آینده آیفون باشد.

یکی از ویژگی‌های احتمالی آیفون‌های آینده بدون درگاه بودن آن‌ها خواهد بود و تاکنون شایعات متعددی در این باره منتشر شده است و گمان می‌رود اپل برای این کار بسیار مصمم باشد؛ اما از لحاظ تئوری حذف درگاه لایتنینگ چالش‌ها و مشکلاتی به‌ همراه خواهد داشت. آیفون به‌منظور ایجاد اتصال فیزیکی با دستگاهی دیگر برای بازیابی، معمولا به درگاه لایتنینگ متکی است.

گفته می‌شود اپل به ‌دنبال راه حلی برای نصب مجدد نسخه‌ی کامل iOS در فرایند بازیابی آیفون، بدون نیاز به اتصال فیزیکی است و تیم‌های نرم‌افزاری اپل در حال بررسی سه روش برای ورود آیفون به حالتی هستند که امکان بازیابی آن را فراهم می‌کند. شاید در واقع قابلیت جدید اپل واچ به‌ همراه داک مورد بحث، نقطه‌ی عطفی برای آیفون بدون درگاه و دلیل اصلی اپل برای ارائه محدود آن در اپل واچ سری ۷ به همین موضوع مرتبط باشد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با اپل واچ به این صفحه مراجعه کنید. اپل برنامه «قرآن مجید» را از اپ استور چین حذف کرد مگ‌سیف دوئو ۱۲۹ دلاری از شارژ سریع اپل واچ سری ۷ پشتیبانی نمی‌کند محققان امنیتی قابلیت ایمنی کودکان اپل را خطرناک، تهاجمی و بی‌اثر توصیف می‌کنند رونمایی از ایرپاد ۳ در رویداد Unleashed بار دیگر تأیید شد شایعه: مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ احتمالا دارای ناچ خواهد بود منبع MACRUMORS
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×