ترفندهای ساده برای کاهش هزینه سفر به مشهد

مشهد یکی از پرطرفدارترین مقاصد زیارتی و سیاحتی است که با ترفندهای ساده می‌توانید از هزینه‌های مسافرت به آن کم کنید و سفری ارزان به این شهر داشته باشید.

مشهد به‌عنوان قطب اصلی گردشگری مذهبی ایران به حساب می‌آید و از همین رو، سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) آرزوی افراد بسیاری است. با این حال، گاهی اوقات هزینه‌های سفر به مشهد باعث می‌شود که برخی گردشگران و زائران فکر سفر به این شهر زیارتی را از سر بیرون کنند. در صورتی که با انتخاب روشی درست و مدیریت هزینه‌ها می‌توان به‌راحتی سفر مقرون‌به‌صرفه‌ای به آن داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از روش‌های کم‌هزینه سفر به مشهد را به شما معرفی کنیم.

تور مشهد

تور مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفری ارزان به این شهر بزرگ و زیبا است. با خرید تور دیگر نیازی نیست نگران محل اقامت، رفت‌وبرگشت و خوردوخوراک خود باشید. ضمن اینکه می‌توانید در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)، از جاهای دیدنی مشهد نیز دیدن کنید.

قیمت تور مشهد بسته به نوع وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، قطار و هواپیما تفاوت دارد. طبیعتا تور زمینی مشهد جزو ارزان‌ترین تورها است که طرفداران زیادی دارد و هر ساله گردشگران زیادی از این طریق راهی مشهد می‌شوند.

  • تور مشهد با قطار: برخی از تورهای مشهد از قطار برای جابه‌جایی مسافران خود استفاده می‌کنند و از این طریق، هزینه‌های سفر کاهش چشمگیری می‌یابد و سفری ایمن و راحت را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. در این نوع سفر دیگر از خستگی سفر و خطرات احتمالی سفر با اتوبوس خبری نیست؛ ضمن اینکه می‌توانید در طول مسیر از رستوران، سرویس بهداشتی و تلویزیون استفاده کنید.
  • تور مشهد با هواپیما: هزینه تورهای هوایی در مقایسه با سایر تورها معمولا بالاتر است و اغلب مسافرانی به‌سراغ آن‌ها می‌روند که می‌توانند هزینه بیشتری را برای سفر مشهد اختصاص دهند.
  • تور مشهد با اتوبوس: این تور با توجه به قیمت مناسب همیشه از محبوبیت خوبی نزد گردشگران برخوردار است؛ به‌خصوص که قابلیت برگزاری آن از تمامی شهرهای ایران وجود دارد. امکانات تور زمینی مشهد کمتر از سایر تورها نیست و حتی با انتخاب این روش سفر می‌توانید در هتلی پنج ستاره اقامت کنید که به بودجه شما بستگی دارد. همچنین با تور زمینی می‌توانید هزینه بیشتری را برای سوغات مشهد کنار بگذارید که اکثر گردشگران برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

سفر هوایی یا زمینی به مشهد

پارکی سرسبز با دریاچه ای در آن

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Abou Saleh)

  • سفر با قطار به مشهد: سفر با قطار یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های سفر به مشهد محسوب می‌شود و از آنجا که در تمام ایام سال، مخصوصا تعطیلات عید نوروز و تابستان و ایام شهادت، زائران زیادی برای این شهر وجود دارد، قطارهای مختلفی در ناوگان ریلی کشور برای مسیرهای منتهی به مشهد اختصاص داده شده است. قطارهایی که در این مسیر فعالیت می‌کنند، شامل انواع قطارهای درجه یک، دو و سه می‌شوند که قیمت بلیط قطار با توجه به درجه آن‌ها و خدماتشان متفاوت است. بنابراین، با مقایسه قیمت‌ها می‌توانید ارزان‌ترین بلیط را انتخاب کنید.
  • سفر با هواپیما به مشهد: به باور برخی افراد هزینه سفر به مشهد با هواپیما گران است و جزو روش‌های ارزان محسوب نمی‌شود؛ اما با خرید بلیط لحظه آخری می‌توانید با هزینه بسیار پایینی خود را به مشهد برسانید. آژانس‌های مسافرتی با نزدیکی به زمان پرواز، برای جلوگیری از خسارت بیشتر، بلیط‌های خود را با کمترین قیمت عرضه می‌کنند. برای خرید این بلیط‌ها کافی است به‌سراغ بلیط‌های چارتری لحظه آخری بروید و با مقایسه قیمت‌ها، ارزان‌ترین بلیط مشهد را از آژانسی معتبر خریداری کنید.
  • سفر با اتوبوس با مشهد: با اتوبوس نیز می‌توانید به مشهد سفر کنید و تا حد زیادی هزینه‌های این سفر را کاهش دهید. این روش با وجودی که ارزان به حساب می‌آید؛ سفری بسیار طولانی و خسته‌کننده است که برای افراد مسن و خانواده‌های بچه‌دار توصیه نمی‌شود.

هزینه خورد و خوراک در مشهد

خوردوخوراک از دیگر مواردی است که نقش موثری در هزینه‌های سفر به مشهد دارد. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید قید صرف غذا در رستوران‌های شیک را بزنید و در رستوران‌های ارزان‌تر غذا میل کنید.

محل اقامت در مشهد

در سفر به مشهد می‌توانید در هتل‌های لوکس و چند ستاره اقامت کنید؛ اما این امر مستلزم پرداخت هزینه زیادی است. به همین دلیل به‌جای هتل‌های مشهد، گزینه‌های متعددی همچون مسافرخانه‌ها و هتل آپارتمان‌های ارزان‌قیمت پیش روی شما وجود دارد که با قیمتی مناسب امکان اقامتی به‌یادماندنی را برایتان فراهم می‌کنند. اکثر مسافران مشهد بیشتر برای خواب به هتل و محل اقامت خود برمی‌گردند، در نتیجه با انتخاب یک گزینه اقتصادی می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

موضوع مهمی که در قیمت محل اقامت تأثیر بسزایی دارد، فاصله آن تا حرم امام رضا (ع) است. هرچه هتل یا مسافرخانه از حرم فاصله بیشتری داشته باشد، قیمت پایین‌تری برای اقامت دریافت می‌کند.

علاوه بر این، اگر در فصل بهار و تابستان به مشهد سفر می‌کنید و مسیر زمینی را انتخاب کرده‌ باشید، همراه خود چادر مسافرتی ببرید و از مزیت هوای خوب این شهر استفاده کنید. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که پولی بابت اقامت در هتل بپردازید.

زمان سفر به مشهد

پارک آبی سرپوشیده

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: Prestigio Ahmad)

با انتخاب بهترین زمان برای سفر به مشهد، سقف هزینه‌ها را به مقدار قابل‌توجهی کاهش دهید. در واقع، هزینه‌های اقامت و همین طور بلیط قطار و هواپیما در ماه‌های مختلف، متفاوت است و این موضوع به ایام پیک (اوج گردشگری) و غیرپیک (ایام خلوت) ارتباط مستقیم دارد.

در تعطیلات عید نوروز مصادف با روزهای پایانی اسفند تا ۱۰ روز اول فروردین، هزینه‌ها به اوج خود می‌رسد. جالب اینکه از حدود ۱۰ تا ۲۰ فروردین که بسیاری از مسافران به شهرهای خود برمی‌گردند، قیمت‌ها کاهش محسوسی پیدا می‌کند. ضمن اینکه از حدود ۲۰ فروردین ماه تا پایان خرداد، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها برای جذب مسافر بیشتر، تخفیف‌هایی ارائه می‌کنند و این بازه زمانی بهترین فرصت برای تجربه سفری ارزان به حساب می‌آید.

با فرارسیدن تابستان، گردشگران زیادی راهی مشهد می‌شوند و طبیعتا قیمت‌ها بالا می‌رود؛ گرچه قیمت هتل و بلیط در مقایسه با نوروز، قدری پایین‌تر و به‌صرفه‌تر است.

از اواسط مهر تا اوایل آذر و هم‌زمان با فعالیت مدارس، مجددا از تعداد گردشگران کاسته می‌شود و قیمت‌ها یک پله سقوط می‌کند و اوج این موضوع از اوایل تا پایان آذر رخ می‌دهد که با بیشترین تخفیف همراه است. با آغاز دی و سرمای هوا می‌توانید برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی کنید؛ زیرا از اوایل دی تا اواخر اسفند قیمت‌ها در پایین‌ترین سطح ممکن قرار می‌گیرند.

در نظر داشته باشید که قیمت هتل و بلیط هواپیما در مناسبت‌های خاص همچون عاشورا و تاسوعا، تولد و شهادت امام رضا (ع) و… در طول سال افزایش چشمگیری می‌یابند و اگر نمی‌خواهید هزینه هنگفتی برای سفرتان خرج کنید، از سفر در این ایام بپرهیزید.

تنظیم زمان رسیدن به مقصد

از آنجا که اقامتگاه‌ها ساعت دو ظهر تحویل اتاق دارند و ساعت تخلیه ۱۲ ظهر است؛ بلیط هوپیما، قطار یا اتوبوس خود را به‌گونه‌ای رزرو کنید که با این ساعات هم‌خوانی داشته باشد. اکثر مسافران توجهی به ساعت رسیدن به مقصد نمی‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که آن‌ها اتاق خود را از چند ساعت قبل رزرو کنند تا زمانی که به هتل می‌رسند، به‌راحتی آن را تحویل بگیرند. با این روش ممکن است ساعت‌ها از رزرو اتاق بگذرد تا اینکه شما به هتل برسید و حتی هنگام برگشت نیز احتمال وقوع این اتفاق وجود دارد. در این صورت شما برای اتاقی هزینه کرده‌اید که عملا در آن اقامت چندانی نداشته‌اید و باید هزینه یک روز کامل را بپردازید. در صورتی که به زمان تحویل اتاق توجه کنید و بلیط خود را متناسب با آن بخرید، اقامت‌تان مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

ترجیحا زمان رسیدن به مقصد را در بازه زمانی ساعت ۹ تا ۱۵ تنظیم کنید تا برای تحویل اتاق دچار مشکل نشوید و هزینه یک روز اضافه برای رزرو اتاق خالی پرداخت نکنید.

خرید در مشهد

بی‌شک بخش مهمی از سفر به مشهد را گشت‌وگذار در مراکز خرید مشهد به خود اختصاص می‌دهد. بسیاری از مسافران و زائران از بازارهای نزدیک حرم برای خرید سوغات مشهد استفاده می‌کنند؛ موضوعی که می‌تواند هزینه زیادی در پی داشته باشد. بازارهای متعددی در گوشه‌وکنار مشهد وجود دارد که با آشنایی با آن‌ها می‌توانید خرید ارزان‌تری داشته باشید.

مهم‌ترین جشن های ایران باستان کدامند؟ آخرین وضعیت سفر به مشهد در شرایط کرونا جذاب‌ترین تفریحات کیش؛ از سافاری تا غواصی در سفر به قشم از کجا دیدن کنیم؟ در استانبول کجا ارزان خرید کنیم؟ منبع کجارو
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×