بی ام و سری 2 مدل ۲۰۲۲ با جلوپنجره جدید و پیشرانه پلاگین هیبرید معرفی شد

هاچبک سری 2 مدل ۲۰۲۲ با جلوپنجره بزرگ و فضای داخلی کاملاً جدید رونمایی شد؛ تمام مدل‌های این خودرو، دیفرانسیل جلو هستند و از پیشرانه‌ی بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی بهره می‌برند.

کراس‌اورها و شاسی‌بلندها ممکن است در اروپا و اکثر نقاط جهان رایج شده باشند؛ اما این مانع مرسدس بنز برای معرفی و عرضه‌ی نسل دوم کلاس B نشده است. به گزارش موتوروان، بی‌ام‌و احساس می‌کند هنوز به اندازه کافی تقاضا و مشتری برای کلاس مینی‌ون وجود دارد تا بتواند با تغییر چهره سری 2 اکتیو تورر (Active Tourer) و برخی تغییرات گسترده در طراحی، آن را در بازار به فروش برساند.

نمای جلو بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ

خودروی چندمنظوره (MPV) لوکس و جمع‌وجور بی‌ام‌و دارای جلوپنجره‌ی غول‌پیکر کلیوی است که نشانه‌هایی از طراحی X7 را ارسال می‌کند و در کنار چراغ‌های جلوی LED ظریف‌تر قرار گرفته است که به‌طور اختیاری با فناوری ماتریس تطبیقی ​​در دسترس هستند. در نمای جانبی خودرو، دستگیره‌های در تازه طراحی‌شده‌ هم‌سطح بدنه به همراه آینه‌های جانبی برای کمک به آیرودینامیک خودرو طراحی شده‌اند؛ درحالی‌که اندازه رینگ‌ها از ۱۶ تا ۱۹ اینچ متغیر است. در قسمت عقب، نوک اگزوز در زیر سپر تعبیه شده است تا ظاهر زیباتری داشته باشد و چراغ‌های عقب هم‌اکنون باریک‌تر شده‌اند تا ظاهر مدرن‌تری به این خودروی چندمنظوره بدهد.

در مقایسه با مدل قبلی، نسل جدید ۳۲ میلی‌متر طول (۴۳۸۶ میلی‌متر) و ۲۴ میلی‌متر عرض (۱۸۲۴ میلی‌متر) بیشتری دارد، درحالی‌که فاصله بین دو محور ثابت و برابر ۲۶۷۰ میلی‌متر باقی مانده است. ارتفاع خودرو به ۱۵۷۶ میلی‌متر می‌رسد؛ درحالی‌که فاصله‌ی بین چرخ‌های جلو و عقب ۲۵ میلی‌متر (۱۵۸۶ میلی‌متر جلو/۱۵۸۶ میلی‌متر عقب) پهن‌تر می‌شود. تغییرات مربوط به نسبت اندازه‌ها و ابعاد خودرو همراه با فناوری‌های آیرودینامیک فعال مانند فلپ‌‌های قابل تنظيم در بالا و پايين جلوپنجره، ضريب درگ را به ۰٫۲۶ كاهش داده‌اند.

  • بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ در جاده
  • نمای سه چهارم بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • نمای جانبی بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • نمای سه چهارم عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • نمای جلو بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • کابین بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • صندلی جلو و فرمان بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • کنسول مرکزی بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • سیستم سرگرمی بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • صندوق عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • نمایشگر سرگرمی بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ
  • صندلی عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر / 2022 BMW 2 Series Active Tourer سفید رنگ

فضای داخل کابین کاملاً بازطراحی شده است تا سیستم عامل iDrive ۸ بی‌ام‌و را در خود جای بدهد و اکنون از صفحه‌نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی دیجیتال جلوداشبورد و صفحه‌نمایش ۱۰٫۷ اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی بهره می‌برد. دسته صندلی مرکزی کشیده شده و شامل دکمه‌های استارت/توقف و فلاشر، همراه با اهرم تعویض دنده کوچک جعبه‌دنده اتوماتیک، ترمزدستی الکترونیکی و دکمه چرخشی برای کنترل صدا است. کنسول «شناور» فضای زیر را آزاد کرده است که می‌تواند برای ذخیره‌سازی اشیاء استفاده شود.

وقتی خودرو در کلاس مینی‌ون قرار بگیرد، کاربردی بودن اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. صندلی‌های عقب تا ۱۳ سانتی‌متر به سمت جلو حرکت می‌کنند و می‌توانند با چیدمان ۴۰:۲۰:۴۰ تا شوند و ظرفیت بار بین ۴۷۰ تا ۱۴۵۵ لیتر متغیر است. در برقی صندوق عقب بخشی از تجهیزات استاندارد است؛ همان‌طور که سیستم کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای نیز در آن وجود دارد. مشتریان می‌‌توانند با پرداخت هزینه اضافه، امکاناتی مانند سقف شیشه‌ای پانوراما، سیستم صوتی هارمن کاردن (Harman Kardon) و قلاب تریلر مجهز به کارانداز برقی را انتخاب کنند.

بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی و سفید رنگ

از نظر سیستم محرکه، بی‌ام‌و سری 2 مدل ۲۰۲۲ در مدل ۲۱۸i از پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربوشارژ با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. این مدل می‌تواند در زمان ۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت است. در مدل ۲۲۰i پیشرانه‌ی سه سیلندر وجود دارد که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و در این حالت زمان سرعت‌گیری صفر تا صد به ۸٫۱ ثانیه کاهش و حداکثر سرعت نیز به ۲۲۱ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

مقاله‌های مرتبط:

مدل چهار سیلندر ۲۲۳i از پیشرانه‌ی ۲ لیتری بزرگ‌تر با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند و بی‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر را قادر می‌سازد در هفت ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت باشد.

بی‌ام‌و طرفداران پیشرانه‌های دیزلی را فراموش نکرده است؛ زیرا مدل 218d با پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری نیز وجود دارد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل از مینی‌ون لوکس ساخت خودروساز لایپزیگ برای رسیدن به سرعت ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت به ۸٫۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

نمای سه چهارم مینی ون بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ

پیشرانه‌ی هر چهار مدل نیروی خود را از طریق جعبه‌دنده هفت‌سرعته و دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌فرستد و این خودرو از ماه فوریه سال ۲۰۲۲ در اروپا به فروش خواهد رسید و چند ماه بعد، سری اکتیو تورر بی‌ام‌و سری 2 با پیشرانه‌ی پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد. مدل‌ پلاگین هیبریدی ۲۳۰e که در تصاویر دیده می‌شود، با سیستم xDrive و ظاهر اسپرت به بازار عرضه خواهد شد.

  • صندوق عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی و سفید رنگ
  • بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ در حال شارژ
  • چراغ عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • جلوپنجره بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • نمای سه چهارم جلو بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ در جاده
  • نمای جلو بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • نمای عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • نمای جانبی بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • نمای سه چهارم عقب بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ
  • نمای سه چهارم بی ام و سری 2 اکتیو تورر پلاگین هیبرید / 2022 BMW 2 Series Active Tourer آبی رنگ در جاده

تسلا به پرداخت بیش از ۲۳۰ هزار دلار به مالک چینی مدل S محکوم شد خودرو هیدروژنی تویوتا میرای به رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر با یک سوخت‌گیری رسید سه چرخه برقی تویوتا با قابلیت حمل سرنشین ایستاده و نشسته رونمایی شد طرح هیوندای با نمایشگر وسط فرمان، ثبت اختراع شد کراس اور تمام برقی ام‌ جی ZS ساخت چین برای صادرات به اروپا معرفی شد منبع motor1
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×