به‌روزرسانی Altair اتریوم، هفته آینده راه‌اندازی می‌شود

بعد از راه‌اندازی طرح بهبود EIP-1559 برای شبکه اتریوم، هفته آینده در ۲۷ اکتبر به‌روزرسانی Altair اجرایی خواهد شد، این به‌روز‌رسانی اولین (شاید تنها) به‌روز‌رسانی بیکن چین قبل از ادغام با شبکه اصلی اتریوم است.

بعد از هاردفورک لندن و راه‌اندازی طرح بهبود EIP-1559 برای شبکه اتریوم، هفته آینده در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۲۱ (۵ آبان ۱۴۰۰)، به‌روزرسانی Altair، اولین و شاید تنها به‌روز‌رسانی بیکن چین (Beacon Chain) قبل از ادغام، اجرا خواهد شد.

با اجرایی شدن هاردفورک لندن، به‌روز‌رسانی گسترده‌ای روی بلاک چین اتریوم انجام شد که نحوه پرداخت به ماینرها را تغییر داد. حالا به گزارش decrypt، بعد از گذشت کمتر از سه ماه، توسعه‌دهندگان اصلی بلاک چین اتریوم، در ۲۷ اکتبر سال جاری میلادی به‌روزرسانی دیگری به نام (Altair) آلت‌ایر را روی بلاک چین آن راه‌اندازی می‌کنند.

بیکن چین (Beacon Chain) به‌عنوان راهی برای انتقال سازوکار شبکه اتریوم به الگوریتم گواه بر سهام شناخته می‌شود و حالا با اجرای آلت‌ایر، بیکن چین برای اولین بار روی شبکه اصلی ارتقا پیدا می‌کند. پوجا رانجان، سرپرست گروهی غیرمتمرکز به نام Ethereum Cat Herders، معتقد است که ارتقای آلت‌ایر ممکن است تنها ارتقاء بیکن چین قبل از تبدیل سازوکار اتریوم به گواه بر سهام باشد.

بیکن چین، زنجیره گواه بر سهامی است که در شبکه اصلی اتریوم موازی با زنجیره گواه بر کار اجرا می‌شود، این زنجیره در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) راه‌اندازی شد و چندین وظیفه برای آن تعریف شده است.

در بلاک چین اتریوم، از ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌شود و هر ماینر از سخت‌افزار تخصصی خود برای رقابت در حل معادلات رمزنگاری شده استفاده می‌کند؛ بیکن چین با معرفی استیکینگ به اکوسیستم اتریوم و تضمین تمرکززدایی و امنیت، این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا با فریز کردن اتر‌های خود در شبکه، اترهای بیشتری در قالب پاداش دریافت کنند.

مقاله مرتبط:

در حال حاضر، بلاک چین اتریوم از ماینرها برای پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. هر ماینر از سخت‌افزار تخصصی برای رقابت برای اولین کسی که یک معمای رمزنگاری را حل می‌کند، استفاده می‌کند. Staking این کار را برطرف می‌کند و به جای آن، افراد را مجبور می‌کند که برخی از ETH خود را در نرم‌افزار قفل کنند، تمرکززدایی و امنیت را تضمین می‌کند. برای فداکاری خود، واجد شرایط دریافت پاداش در قالب ETH بیشتر می‌شوند.

علاوه بر این بیکن چین با ایجاد ۶۴ بلاک چین هماهنگ در شبکه اصلی اتریوم، پردازش تراکنش‌ها در شبکه‌ پرازدحام را تسریع می‌کند. طبق مستندات بنیاد اتریوم، این قابلیت در سال آینده اجرایی خواهد شد و باعث می‌شود تا اتریوم ۲ قابل استفاده شود.

در حال حاضر افراد با استفاده از زنجیره بیکن می‌توانند اترهای خود را در شبکه به اشتراک بگذارند، اما هنوز امکان پس گرفتن این اترها فراهم نشده است.

رنجان در این باره گفت:

پس از ادغام، سازوکار شبکه اتریوم به‌طور کامل از الگوریتم گواه بر کار به الگوریتم گواه بر سهام تغییر خواهد کرد و با راه‌اندازی به‌روز‌رسانی بعدی در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱)، امکان برداشت اتر‌ برای کاربران فراهم خواهد شد.

آلت‌ایر تنها یک به‌روز‌رسانی ساده است و کاربران عادی شبکه را تحت‌تأثیر قرار نمی‌دهد، اما این به‌روز‌رسانی گامی بزرگ به سوی آینده اتریوم محسوب می‌شود و برای افرادی که نود‌های اعتبارسنجی را اجرا می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته تیم بیکو، هماهنگ‌کننده تیم توسعه هسته اتریوم، به‌روزرسانی آلت‌ایر سه مزیت اصلی دارد:

  • پس از به‌روزرسانی، توسعه‌دهندگان می‌توانند روی بیکن چین، گره‌های فرعی ایجاد کنند" نودهای فرعی برای اعتبارسنجی بلاک‌ها و تراکنش‌های موجود به حجم کمتری در مقایسه با نودهای کامل احتیاج دارند و با استفاده از آن‌ها دیگر نیازی به همگام‌سازی دائمی با بلاک چین کامل نخواهد بود؛ این نودها برای تعامل ساده‌تر با شبکه ایده‌آل هستند.

    مقاله مرتبط:

  • آلت‌ایر جریمه‌ منفعل بودن، عدم فعالیت و کاهش سطح را افزایش می‌دهد؛ این جریمه‌ها بعد از گذشت مدتی از زمان راه‌اندازی، سخت‌گیرانه‌تر اعمال خواهند شد. این اقدام به پویایی شبکه کمک خواهد کرد؛ افراد مجبور خواهند شد تا نودهای خود را آنلاین و به‌روز نگه دارند و در غیر این صورت جریمه خواهند شد. عدم به‌روزرسانی نودها آسیب‌پذیری شبکه را افزایش خواهد داد. افرادی در پویایی شبکه همراهی نکنند، بخشی از اتر خود را از دست خواهند داد.
  • راه‌اندازی به‌روزرسانی آلت‌ایر، فرصتی خواهد بود تا از ادغام بدون مشکل بیکن چین با شبکه اصلی اتریوم، اطمینان حاصل شود.

به نظر شما به‌روز‌رسانی یادشده تا چه حد می‌تواند برای ادغام بیکن چین با شبکه اصلی اتریوم مفید باشد؟ نوسان‌های رمزارز اتر را بعد از به‌روز‌رسانی آلت‌ایر چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

شرکت‌هایی که مثل فیسبوک برای فرار از بدنامی تغییر برند دادند چراغ سبز آمریکا به تأمین‌کنندگان هواوی و SMIC برای عرضه‌ی قطعات به این دو شرکت توزیع ارز دیجیتال رایگان در ازای اسکن چشم چگونه تراکنش‌های معلق اتریوم را ویرایش یا لغو کنیم اسپیس ایکس، ایلان ماسک را به اولین تریلیونر جهان تبدیل می‌کند منبع decrypt
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×