بهترین خودروهای سال ۲۰۲۲ به انتخاب کارانددرایور

به‌رسم هرسال، با نزدیک‌شدن به پایان سال ۲۰۲۱ وب‌سایت کارانددرایور بهترین خودروهای سال را با عنوان جوایز 1‌‌‌‌0‌‌‌‌‌‌Best انتخاب و معرفی می‌کند.

امسال، انتخاب بهترین‌ها سخت‌تر از همیشه بوده است؛ زیرا بیش از ۳۰۰ خودرو، پیکاپ، شاسی‌بلند و ون بررسی شده‌اند تا از بین آن‌ها، ۱۰ خودرو برتر انتخاب شود. این خودروها وظیفه‌ی خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند و درعین‌حال، ارزشی باورنکردنی در‌برابر قیمتشان دارند و تجربه‌ی رانندگی عالی ارائه می‌کنند. ناگفته نماند امسال رقابت‌های 1‌‌‌‌0‌‌‌Best کارانددرایور چهل‌ساله شده است.

آنچه این رقابت را متفاوت می‌کند، آن است که یک خودرو می‌تواند برای چند سال جایگاه خود را در فهرست برترین‌ها حفظ کند؛ زیرا جوایز 1‌‌‌‌0‌‌‌Best نه‌تنها به بهترین خودروهای جدید، بلکه به بهترین خودروهایی با قیمت پایه‌ی کمتر از ۹۰ هزار دلار نیز اعطا می‌شود. بااین‌حال، به فهرست بهترین‌های سال ۲۰۲۲ چند خودرو جدید اضافه شده است که این یعنی تعدادی از بهترین‌های سال گذشته مغلوب شده‌اند.

به‌مدت دو هفته‌ی کامل، بهترین‌های سال قبل با خودروهای جدید بازار رقابت می‌کنند و پس از رانندگی، بررسی دقیق، نشستن در صندلی‌های ردیف سوم، باز‌کردن در صندوق بار، بررسی سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی، انجام آزمایش‌های ابزاری و یادداشت‌برداری دقیق به هر خودرو از ۱۰۰ امتیاز داده می‌شود. خودروهایی که درنهایت به‌عنوان بهترین انتخاب می‌شوند، همگی یک ویژگی منحصربه‌فرد دارند؛ ویژگی‌ای که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کند. پس بدون اتلاف وقت بیشتر، ادامه‌ی مطلب را مطالعه کنید تا با قهرمان‌های سال ۲۰۲۲ آشنا شوید.

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

کادیلاک CT4-V بلک‌وینگ

شاید فکر کنید CT4-V بلک‌وینگ ۴۷۲ اسب‌بخاری صرفا نسخه‌ی زیردست CT5-V بلک‌وینگ ۶۶۸ اسب‌بخاری است. این تصور به‌ظاهر منطقی به‌نظر می‌رسد؛ اما کاملا اشتباه است. حتی کسانی که بلک‌وینگ بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند، اذعان می‌کنند که بلک‌وینگ کوچک‌تر به‌خودی‌خود خودرو جذابی است. بااین‌همه، تمام آزمایش‌کنندگان چنین نظری نداشتند؛ ولی در‌پایان آزمایش‌های 1‌‌‌0‌‌‌Best، افراد موافق با قاطعیت ایستادگی کردند و CT4-V بلک‌وینگ را سدان اسپرت بهتری از برادر بزرگ‌ترش دانستند.

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

تا جایی که می‌دانیم، قماربازان لاس‌وگاس روی برندگان رقابت 1‌‌‌0‌‌‌Best کارانددرایور شرط‌بندی نمی‌کنند؛ اما اگر این کار را می‌کردند، کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ قطعا یکی از گزینه‌های محبوب‌ بود. اعداد و ارقام این ماشین واقعا چشمگیر و حیرت‌آور هستند. یک موتور ۶/۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۶۸ اسب‌بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن‌متر گشتاور، کمی بیش از دو تُن وزن، جعبه‌دنده‌ی شش‌سرعته‌ی دستی استاندارد و محرک عقب خالص، این ترکیب قطعا هر عشق‌ماشینی را به‌وجد می‌آورد.

شورولت کوروت

شورلت کوروت

شورلت کوروت

ما عاشق پرفورمنس هستیم؛ اما درعین‌حال به صرفه‌جویی در پول هم بسیار اهمیت می‌دهیم. به‌همین‌دلیل، آنچه شورولت کوروت را از صدها خودرویی که در رقابت حضور داشتند؛ اما رأی نیاوردند، متمایز می‌کند، ارائه‌ی بهترین عملکرد در‌برابر قیمت است. البته فکر نکنید کوروت فقط به‌دلیل قیمتش در این فهرست حضور دارد و پرفورمنس اهمیت چندانی نداشته است؛ زیرا در یک پیست چالش‌برانگیز، C8 از همه‌ی خودروهای این فهرست، حتی پورشه ۷۱۸ با وزن سبک‌تر و رانندگی خالص‌تر هم سریع‌تر است.

فورد برانکو

فورد برانکو

فورد برانکو

برای چندین دهه، خریداران جیپ رانگلر با مشکلات آن کنار می‌آمدند؛ زیرا برای کسانی که خواهان خودرو ۴×۴ همه‌جارو با قابلیت برداشتن سقف و درها بودند، تنها انتخاب همین بود. هرچند هنوز‌هم این بحث وجود دارد که بخش عمده‌ای از جذابیت رانگلر در شخصیت سنتی آن نهفته است، فورد برانکوی جدید ثابت می‌کند که راه بسیار بهتری برای داشتن خودرو ۴×۴ همه‌جارو وجود دارد.

هوندا آکورد

هوندا آکورد

هوندا آکورد

خودروهای خانوادگی روزمره مطمئنا فاقد جذابیت سوپرکارها یا خودروهای اسپرت هستند؛ اما رانندگی‌های روزمره با خودرویی کسل‌کننده‌ی یا تنگ هم می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. به‌همین‌دلیل، چند سال است که هوندا آکورد را در فهرست 1‌‌‌0‌‌Best می‌بینیم. آکورد ممکن است در‌ظاهر شبیه به دیگر سدان‌های خسته‌کننده به‌نظر برسد؛ اما رانندگی با آن شگفتی ناشناخته‌ای را به‌دنبال خواهد داشت.

کیا تلوراید

کیا تلوراید

هر اَبَرقهرمانی به دستیار خبره نیاز دارد و این چیزی است که به همان اندازه ارزشمند خواهد بود. به آلفرد برای بتمن فکر کنید، کیا تلوراید مثل او است. این خودرو نمی‌تواند بوئینگ ۷۴۷ را یدک بکشد یا در مسابقه‌ی باجا ۱۰۰۰ پیروز شود یا رکورد پیست‌ها را بشکند؛ ولی خودرویی است که فقط به‌دلیل عالی‌بودن در استفاده‌های روزمره، خرید آن‌ را همیشه توصیه می‌کنیم. این شاسی‌بلندی است که باعث می‌شود همه‌ی کارها با خشنودی انجام شود.

پورشه ۷۱۸

پورشه ۷۱۸

هدیه‌ی ویژه‌ی ۷۱۸ برای راننده سرعت است. این خودرویی است که سریع به‌نظر می‌رسد و سریع هم است؛ سرعتی بی‌دردسر. درواقع، این خودرویی سریع به توان دو است؛ زیرا شامل دو نسخه‌ی کیمن کوپه و باکستر روباز می‌شود. این دو خودرو قهرمانی خود را از چهار نسل قبل به‌ارث برده‌اند و این قهرمانی به‌وضوح در DNA آن‌ها است.

به‌نظر می‌رسد این ژن خوب از جایی آمده است که فقط مهندسان زوفنهاوزن می‌دانند و به آن دسترسی دارند. در ۲۵ سالی که باکستر در بازار ایالات‌ متحده عرضه می‌شود و کیمن که از سال ۲۰۰۶ به آن اضافه شد، این دو محصول موتور‌وسط پورشه ۲۳ بار جایزه‌ی 1‌‌‌0‌‌‌Best را از‌آنِ خود کرده‌اند.

رم ۱۵۰۰

رم ۱۵۰۰

رم ۱۵۰۰

وقتی از خودروهای برتر سال صحبت می‌شود، معمولا کوپه‌ها و سدان‌های اسپرت به‌ذهن می‌آیند؛ اما خیلی‌ها در دنیای واقعی به توانایی‌های خودرو پیکاپ نیاز دارند. برای مدتی طولانی، داشتن خودرو پیکاپ به‌معنای تحمل سواری سفت و کابین زمخت و هزینه‌ی زیاد سوخت بود تا اینکه رم ۱۵۰۰ از راه رسید. این خودرو در سال ۲۰۰۹ انقلاب استفاده از فنرهای پیچشی در پیکاپ‌ها را به‌راه انداخت و این تغییر باعث شد نام وانت دیگر با سواری ناخوشایند مترادف نباشد.

همچنین، رم به‌احترام کسانی که هر روز با پیکاپ رانندگی می‌کنند، کابین محصولاتش را به متریالی مجهز کرد که برای سدان‌های لوکس مناسب بودند‌. جدیدترین پیکاپ رم که به سامانه‌ی چهارچرخ محرک و پیشرانه‌ی ۳ لیتری V6 توربودیزل مجهز است، مصرف سوختی کمتر از کیا تلوراید دارد. گفتنی است حتی مصرف سوخت نسخه‌ی ۳.۶ لیتری V6 بنزینی رم ۱۵۰۰ نیز با تلوراید برابر است.

سوبارو BRZ / تویوتا GR 86

سوبارو BRZ / تویوتا GR 86

سوبارو BRZ / تویوتا GR 86

هر قهرمانی یک ضعف دارد؛ ولی نسل اول سوبارو BRZ و تویوتا ۸۶ دو ضعف داشتند: کمبود قدرت و چسبندگی. شاسی محرک عقب این خودروها عالی بود؛ اما لاستیک‌ها کشش کافی را فراهم نمی‌کردند و پیشرانه‌ی ۲ لیتری چهار سیلندر تخت نیز گشتاور پایینی داشت. باوجوداین، همان‌طور‌که حضور این برادران دوقلو در فهرست 1‌‌‌‌0‌‌Best سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد، آن‌ها در نسل جدید خود این مشکلات را برطرف کرده‌اند.

فولکس‌واگن گلف GTI

فولکس‌واگن گلف GTI

فولکس‌واگن گلف GTI

آیا شخص عادی می‌تواند اَبَرقهرمان باشد؟ بعید به‌نظر می‌رسد؛ اما بزرگ‌ترین قوت فولکس‌واگن گلف GTI همیشه این بوده است که کارهای روزمره را آن‌قدر خوب انجام می‌دهد که آن‌ را به خودرو خاصی تبدیل می‌کند. خیلی قبل‌تر از آمدن نسل هشتم GTI نیز، این خودرو در بسیاری از مواقع در فهرست 1‌‌‌0‌‌‌Best جای داشت؛ به‌گونه‌ای که از سال ۱۹۸۳ تاکنون، این شانزدهمین حضور گلف GTI در این فهرست محسوب می‌شود.

دیدن جذابیت این هاچ‌بک اسپرت هرگز سخت نیست؛ زیرا این خودرو آلمانی پرفورمنس مناسب با قیمت مقرون‌به‌صرفه، کارایی هاچ‌بک پنج‌نفره، مصرف سوخت مناسب و فضای کابینی بیشتر از برخی کراس‌اوورهای کامپکت است.

رنو ۶۰ سالگی خودرو نمادین رنو 4 را با طراحی «ماشین پرنده» جشن گرفت نیسان طی پنج سال آینده ۱۷٫۶ میلیارد دلار در توسعه خودروهای برقی سرمایه‌گذاری خواهد کرد برنامه‌های بلندپروازانه شیائومی برای ورود به حوزه تولید خودروهای الکتریکی شیائومی و هواوی با سرمایه‌گذاری در شرکت تأمین‌کننده باتری، برنامه‌های تولید خودروهای الکتریکی خود را سرعت می‌بخشند ۱۲ خودرویی که هرگز از مد نمی‌افتند منبع پدال
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×