برخی کابران مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی مشکلات ناسازگاری درگاه SD را گزارش می‌دهند

گزارش‌های منتشرشده در انجمن‌های اپل حاکی از آن است که درگاه SD در مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۴ اینچی جدید با برخی از کارت‌های SD سازگار نیست و سبب مشکلاتی برای کاربران شده است.

کارت‌خوان SD یکی از سه درگاهی است که پس از حذف در سال ۲۰۱۶ به‌همراه درگاه HDMI 2.0 و مگ‌سیف به هر دو مدل مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ بازگشته است‌. درگاه یادشده در مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌‌بوک پرو از استاندارد UHS-II پشتیبانی می‌کند. این استاندارد ازلحاظ تئوری می‌تواند سرعت خواندن و نوشتن تا ۳۱۲ مگابایت‌‌بر‌‌ثانیه را فراهم کند؛ اما مک‌بوک پروهای جدید از انتقال داده با حداکثر سرعت ۲۵۰ مگابایت‌برثانیه برای کارت‌های مبتنی‌بر UHS-II و حداکثر ۹۰ مگابایت‌برثانیه با کارت‌های مبتنی‌بر UHS-I پشتیبانی می‌کنند.

بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که درگاه جدید سبب مشکلاتی برای کاربران نوت‌بوک‌های جدید اپل شده است. برای مثال، برخی از کاربران گزارش می‌دهند که دستگاه می‌تواند به کارت‌های SD دسترسی داشته باشد؛ اما سرعت انتقال به‌طور غیرعادی کمتر از حد انتظار است. سایر کاربران بیان می‌کنند که دستگاه در برخی مواقع نمی‌تواند کارت متصل‌شده را شناسایی کند. یکی از کاربران دراین‌باره می‌گوید:

در نیمی از مواقع دستگاه کارت را با موفقیت تشخیص می‌دهد و در مواقع دیگر، نمی‌تواند این کار را انجام دهد‌. تمام کارت‌های سَندیسک اولترا هر دو XC و HC که در دوربین من فرمت شده‌اند، با این مشکل مواجه هستند. سعی کردم آن‌ها را با مک‌بوک پرو دوباره فرمت کنم و به‌نظر نمی‌رسید که تفاوتی ایجاد کند. تمامی کارت‌های من در سه کارت‌خوان دیگر USB به‌درستی کار می‌کنند.

گفته می‌شود عموما کاربران با سه سناریو مواجه می‌شوند: در برخی شرایط، هنگام تلاش برای استفاده از کارت SD فقط پیام خطا نمایش داده می‌شود و گاهی اوقات فایندر درست کار نمی‌کند و در سناریو آخر دقایقی طول می‌کشد تا کارت SD شناسایی و دردسترس باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

به‌طورکلی، هنوز مشخص نیست که این مشکل از کجا نشئت می‌گیرد؛ اما به‌نظر نمی‌رسد که به فورمت محتوا مربوط باشد. در این گزارش، آمده است که کارکنان پشتیبانی اپل از این موضوع آگاه و در حال بررسی حل مشکل با به‌روزرسانی نرم‌افزاری آینده هستند. از قرار معلوم، کاربرانی که پس از اعلام مشکل مک‌بوک جدیدی از اپل دریافت کرده‌اند، دیگر موارد ذکرشده را مشاهده نکرده‌اند.

یکی از کاربران می‌گوید که اپل در نسخه‌ی بتای macOS Monterey 12.1 این مشکل را برطرف کرده؛ اما شخص دیگری در ردیت مدعی است که در آخرین نسخه‌ی بتا این مشکل همچنان برطرف نشده است؛ بنابراین، نمی‌توان صحت‌وسقم هیچ‌یک از آن‌ها را تأیید یا رد کرد.

تیم کوک در سال ۲۰۱۶ به‌طور مخفیانه با چین قراردادی به ارزش ۲۷۵ میلیارد دلار منعقد کرده است اپل انتظار دارد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰۰ میلیون دستگاه آیفون بفروشد ورود همه‌جانبه اپل به صنعت گیم می‌تواند با معرفی هدست واقعیت ترکیبی اتفاق بیافتد اطلاعات خط تولید هیجان انگیز بالقوه اپل در سال ۲۰۲۲ فاش شد اپل واچ SE 2 احتمالا به‌همراه یک مدل مقاوم جدید در سال 2022 معرفی خواهد شد تهیه شده در زومیت
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×