بخش‌های بیشتری از مرورگر کروم با تم ویندوز 11 هم‌رنگ می‌شوند

گوگل در نظر دارد تا در طراحی رابط کاربری نسخه جدید مرورگر کروم، هم‌خوانی رنگی بخش‌های بیشتری از این مرورگر را با طیف رنگی تم ویندوز 11 فراهم کند.

گوگل هفته‌ی گذشته نسخه‌ی پایدار کروم ۹۶ را منتشر کرد و طراحی به‌روزشده‌ای از این مرورگر را برای سیستم‌عامل ویندوز 11 به ارمغان آورد. در این به‌روزرسانی، برای زیبایی بیشتر گوشه‌های تیز منوها و سایر عناصر رابط کاربری در مرورگر کروم با گوشه‌های گرد جایگزین شده‌اند.

حالا به‌گزارش xda-developers، در‌ادامه‌ی این تغییرات تیم توسعه‌ی کروم قصد دارد تغییر بصری دیگری برای کاربران ویندوز 11 ایجاد کند و امکان هم‌خوان‌کردن تم رنگی قسمت‌های مختلف مرورگر با طیف رنگی تم ویندوز 11 را برای کاربران فراهم کرده است.

کاربران در‌حال‌حاضر در نسخه‌ی ویندوز مرورگر کروم می‌توانند بسته به طیف رنگی تم ویندوز‌ 11، رنگ نوار بالایی مرورگر را تغییر دهند. برای این کار کافی است تا از قسمت تنظیمات مرورگر، به بخش شخصی‌سازی بروید و از گزینه‌ی رنگ‌ها، نمایش طیف رنگی را انتخاب کنید:

Settings> Personalization> Colors> Show accent color

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که قرار است این قابلیت به‌زودی برای بخش‌های بیشتری از رابط کاربری کروم مانند دکمه‌ها، فضای مستطیلی تایپ، قسمت جستجو و پس‌زمینه‌ی متن انتخاب‌شده نیز فراهم شود. یکی از افشاگر‌های خوش‌نام کروم، Leopeva64، از مشاهده‌ی وصله‌ی جدیدی خبر داده است که حاکی از تلاش تیم توسعه‌ی کروم برای گسترش پشتیبانی قسمت‌های مختلف این مرورگر از طیف رنگی تم ویندوز 11 است. درادامه، چند مثال تصویری از این تغییر را مشاهده می‌کنیم که تیم توسعه‌ی کروم به اشتراک گذاشته است:

accentcolor1

accentcolor2

accentcolor3

گوگل علاوه‌بر قابلیت هم‌خوانی رنگی قسمت‌های بیشتر مرورگر کروم، در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد مقاله‌های مختلف را در پنل کناری کروم بخوانند. به‌کمک این قابلیت کاربران می‌توانند در وب‌سایت‌هایی که از حالت مطالعه‌ی کروم پشتیبانی می‌‌کنند، پنل کناری را باز کنند و روی قسمت مطالعه (Reader) کلیک کنند تا آن مقاله به‌صورت مجزا در پنجره‌ای کوچک و جداگانه باز شود.

مقاله‌ی مرتبط:

قابلیت هم‌خوانی رنگی مرورگر کروم با تم ویندوز 11 در مرحله توسعه قرار دارد و هنوز در نسخه آزمایشی مرورگر کروم، Chrome Canary فعال نشده است؛ اما امکان مطالعه‌ی مقالات در پنل کناری گوگل در‌حال‌حاضر در نسخه‌ی Chrome Canary برای کاربران این نسخه آزمایشی فراهم شده است.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اقدام گوگل برای توسعه‌ی هم‌خوانی قسمت‌های بیشتر مرورگر کروم با طیف رنگی تم ویندوز 11 چیست؟

پشتیبانی از جلوه‌های گرافیکی ویندوز ۱۱ در آخرین آپدیت مایکروسافت آفیس برای اعضای اینسایدر اسپاتیفای نیز به جمع تقلیدکنندگان تیک تاک پیوست نحوه عملکرد قابلیت واکنش به پیام‌ها در واتساپ مشخص شد ۱۹۰ اپلیکیشن اندروید حاوی بدافزار تروجان ۹٫۳ میلیون بار روی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است پیکسل 5 قرار بود با پردازنده تنسور گوگل معرفی شود؛ اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ منبع xda-developers
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×