بازگشت قدرتمند آنر به چین با پشت سر گذاشتن شیائومی در سه ماهه سوم 2021

آنر فعالیت‌های خود را با قدرت از سر گرفته است و حالا این شرکت موفق شده در سه‌ ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱، شیائومی را در چین پشت سر بگذارد.

کانترپوینت ری‌سرچ گزارش خود را در مورد بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه‌‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ منتشر کرد. به اعلام این شرکت، میزان فروش نسبت به سال قبل ۹ درصد کاهش یافته، اما میزان فروش در مقایسه با سه‌ماهه‌ی قبل سه درصد افزایش داشته است. گفتی است میزان فروش گوشی‌های هوشمند در چین در سه‌‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱، کم‌ترین میزانِ این بازه‌ی زمانی از سال ۲۰۱۲ بوده است و به‌همین دلیل افزایش میزان فروش در نسبت به سه‌ماهه قبل، خیلی زیاد نیست.

به گزارش گیزموچاینا، فروش گوشی‌های هوشمند در چین، در سه‌‌ماهه‌ی دوم سال جاری به‌شدت کاهش یافت، زیرا رقابت شرکت‌ها فعال در این حوزه، نتوانست جای خالی هواوی را پر کند. این درحالی است که فقدان ویژگی‌های جدید باعث شد تا میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ افزایش نداشته باشد. علاوه‌بر این، بازار گوشی‌های هوشمند در این بازه‌ی زمانی، با مسئله‌ی کمبود جهانی تراشه‌ها مواجه شد.

اما شرکت ویوو همچنان با سهم ۲۳ درصدی، پیشتاز بازار چین بوده است و پس از آن اوپو با سهم ۲۰ درصدی در جایگاه دوم قرار گرفت. از آنجا که آنر با معرفی چند محصول جدید، با قدرت به بازار بازگشته است، این شرکت به‌راحتی شیائومی را شکست داد و با سهم ۱۵ درصد، جایگاه سوم بازار را در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد.

سهم ۱۴ درصدی بزرگ‌ترین برند گوشی هوشمند هند باعث شد تا این شرکت به جایگاه چهارمین تولیدکننده‌ی برتر بازار در این کشور سقوط کند. سهم اپل، هواوی و ریل‌می در این بازار به‌ترتیب ۱۳ درصد، هشت درصد و چهار درصد است.

جای تعجب نیست که آنر از نظر سرعت رشد، در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ بهترین برند گوشی‌های هوشمند چین بوده است. سهم بازار این شرکت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ معادل ۷/۷ درصد بوده است که در سه‌ ماهه‌ی سوم به ۱۴/۷ درصد افزایش یافته است. این یعنی سهم بازار آنر در بازه‌ی زمانی مورد اشاره، تقریبا دو برابر شده است و میزان فروش این شرکت نسبت به بازه‌ی زمانی سه‌ ماهه‌ی قبل ۹۶ درصد افزایش داشته است. این برند بین کاربران چین از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بیش از ۳۰ توزیع‌کننده و خرده‌فروش، در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

گوشی‌های هوشمند سری آنر ۵۰ و آنر ۲۰، از جمله پرفروش‌ترین محصولات این شرکت در سه‌ماهه‌ی گذشته محسوب می‌شوند. از سوی دیگر، سری آنر مجیک ۳ حتی در آینده نیز سهم زیادی در آمار فروش آنر نخواهد داشت.

بزرگ‌ترین رقیب این شرکت چینی، شیائومی خواهد بود؛ زیرا هر دو برند فعالیت آنلاین گسترده‌ای دارند. اینکه رقابت بین دو برند مورد اشاره در سه‌ ماهه‌ی آینده چگونه خواهد بود، یک موضوع بسیار جذاب است.

مقاله‌ی مرتبط:

رشد سالانه‌ی ویوو و اوپو به‌عنوان پرفروش‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در چین، به‌ترتیب ۲۱ درصد و ۲۶ درصد بوده است. با این‌حال، پرفروش‌ترین گوشی‌های این دو برند اغلب، محصولات زیر ۵۰۰ دلار بوده‌اند که از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به اوپو A55، اوپو رینو ۶، ویوو Y52s، ویوو Y31s، ویوو S10 پرو، ویوو S10 و اوپو A93 اشاره کرد.

پس از سقوط هواوی، سایر تولیدکنندگان چینی گوشی‌های هوشمند، همچنان در تلاش‌اند تا در بازار محصولات پرچم‌دار، برای خود نامی دست‌وپا کنند. از این‌رو، آیفون‌های اپل درحال‌حاضر تنها گوشی‌های هوشمند گران‌قیمتی محسوب می‌شوند که مورد پسند مشتریان چینی است.

سهم گوشی‌های هوشمند 5G در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۱ در چین، ۷۹ درصد از کل گوشی‌های هوشمند عرضه شده در این کشور بوده است. در این بازه‌ی زمانی، آنر ۲۰ و ردمی 9A تنها گوشی‌های هوشمند 4G در فهرست ۱۰ گوشی هوشمند پرفروش چین بوده‌اند. کمبود تراشه‌های 4G به افزایش فروش گوشی‌های 5G کمک کرد، اما عرضه‌ی این نوع گوشی‌ها در کاهش کلی میزان فروش نیز نقش کلیدی داشته است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا آنر می‌تواند این موفقیت را در بازارهای جهانی هم به‌دست آورد؟ لطفا دیدگاه خود را با زومیت و سایر کاربران به اشتراگ بگذارید.

شیائومی احتمالا گوشی پرچم‌دار ردمی را با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۷۰ عرضه خواهد کرد گلکسی S22 اولترا سامسونگ روشن‌ترین صفحه‌نمایش را خواهد داشت هواوی از گوشی اقتصادی Enjoy 20e با دو تراشه‌ی مختلف رونمایی کرد سرفیس Duo 2 مایکروسافت قدرتمندترین گوشی اندرویدی گیک‌بنچ شد گوشی هوشمند آنر X30i با تراشه‌ی دایمنسیتی 810 و بدنه‌ی آلومینیوم معرفی شد منبع gizmochina
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×