ای دیتا به رکورد جدیدی در اورکلاک حافظه‌های XPG DDR5 دست پیدا کرد

ای‌دیتا موفق شد رکورد جدیدی را با اورکلاک حافظه‌های XPG DDR5 جابه‌جا کند و اولین شرکتی لقب بگیرد که حافظه‌های DDR5 را به فرکانس ۸۱۱۸ مگاترنسفر در ثانیه می‌رساند.

ای‌دیتا یکی از اولین شرکت‌هایی بود که طی ماه‌های گذشته از حافظه‌های DDR5 رونمایی کرد. حالا شرکت تایوانی در توییتی اعلام کرده که آزمایشگاه اورکلاک XPG یا همان XOCL آن‌ها موفق شده است ماژول‌های حافظه‌ی XPG DDR5 ساخت همین شرکت را با فرکانس ۸۱۱۸ مگاترنسفر در ثانیه اورکلاک کند. دستیابی به چنین فرکانسی، یک رکورد جدید در اورکلاک حافظه‌های DDR5 به حساب می‌آید. هنوز مشخص نیست که XOCL با چه تنظیمات و پلتفرمی توانسته است رکورد جدید را به ثبت برساند.

ای دیتا در زمان معرفی ماژول‌های حافظه‌ی DDR5، اعلام کرده بود که حافظه‌های نسل جدید خود را به صورت پیش‌فرض با فرکانس ۸۴۰۰ مگاترنسفر در ثانیه عرضه خواهد کرد. البته ماژول‌های DDR5-8400 جزو اولین سری حافظه‌های DDR5 ای دیتا نخواهند بود و احتمالا با سری‌های بعدی راهی بازار خواهند شد. این نسل از حافظه‌ها ۱۶۳ درصد سریع‌تر از ماژول‌های DDR4-3200 هستند. البته به نظر نمی‌رسد ای‌دیتا قصد توقف در فرکانس‌های مذکور را داشته باشد. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که ماژول‌های DDR5-12600 را نیز روانه بازار خواهد کرد که در محدوده‌ی ولتاژی ۱٫۱ تا ۱٫۶ ولت کار می‌کنند.

شرکت آونگ ارائه‌دهنده‌ی محصولات XPG در ایران است و حافظه‌های DDR5 ای‌دیتا را هم‌زمان با عرضه‌ی جهانی، در بازار کشور در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

اس‌کی هاینیکس از توسعه HBM3 DRAM خبر داد حافظه‌های DDR5 حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد نسبت به DDR4 گران‌تر خواهند بود احتمال کاهش قیمت حافظه در آینده‌ی نزدیک سامسونگ حافظه ۵۱۲ گیگابایتی DDR5-7200 را رونمایی کرد معرفی هارددیسک‌های اکسترنال توشیبا منبع tweaktown videocardz
متن خبر

درباره مهندسین برتر

مجتمع فنی آموزشی مهندسین برتر با 20 سال سابقه ، با ارائه مدرک فنی و حرفه ای با کد بین المللی و انجام تعمیرات تخصصی موبایل و توزیع قطعات موبایل فعالیت دارد .

ایمیل: info@gsmbartar.com

پیوند های مفید
نماد اعتماد
آدرس

آدرس آموزشگاه : استان البرز، شهر کرج، سه راه گوهر دشت، ابتدای بلوار یادگار امام، نبش کوچه شهید جوادی، ساختمان علی طبقه اول

تلفن آموزشگاه: 34452008 (026)

واتس اپ : 09395431515 ( مشاوره رایگان )

آدرس شعبه : استان البرز، شهر کرج، خیابان دانشکده، روبروی پاساژ دانشکده، نبش کوچه گلستان 

تلفن شعبه: 32283470 (026)

واتس اپ : 09027803311 ( مشاوره رایگان )

تمامی حقوق برای سایت مهندسین برتر محفوظ می باشد.

×

مهندسین برتر

×